Joomla PHP versie kan niet hoger dan 7.0 / Met als gevolg ontelbaar veel SPAM mail

  • Eleonore
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 jul 2019 11:08 #19623 door Eleonore
Joomla waarschuwt al een poos op mijn website dat ik de PHP versie moet updaten. Gebruik nu nog PHP 5.6.40
Webhost KeurigOnline antwoordt: De PHP-versie kan in dit geval nog steeds niet aangepast worden.
De door jou gebruikte Joomla versie gaat niet goed overweg met een php versie hoger dan 7.0
Dit komt mogelijk door een plug-in of door een thema dat hier niet goed mee overweg kan.
Ze adviseren om de website bouwer te raadplegen.

Hierdoor krijg ik SPAM mailtjes, twee verschillende soorten, minstens 6 binnen het uur.
Antwoord KeurigOnline: dit komt omdat de website zelf lijkt te spammen.
Vanuit de public_html (de website zelf) worden mails verstuurd naar verschillende vreemde adressen.
En nogmaals zeggen ze dat de website bouwer kan adviseren waar het precies aan ligt.

Wie kan mij helpen?

Eleonore
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
27 jul 2019 00:04 #19624 door Rondeb
Hallo Lenny,

wanneer je de PHP versie verhoogt welke foutmelding(en) krijg je dan te zien?

En natuurlijk is de vraag om welke site gaat het? En welke Joomla versie?

Groetjes Ron :D

Onderwerp is gesloten.
  • Eleonore
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 jul 2019 09:57 #19626 door Eleonore
Hoi Ron,

Fijn dat je reageert.
Mijn Joomla versie is 3.9.10. Dat schijnt wel de meest recente versie te zijn.
De server gebruikt PHP 5.6.40.
Op mijn verzoek heeft de webhost, KeurigOnline, de PHP versie afgelopen januari verhoogt. Dit was de eerste keer.
Een week later kwam ik er zelf achter dat de website helemaal niet meer toegankelijk was. Vraag me dus af of ze wel een foutmelding kregen. Of ze waren gewoon onzorgvuldig.
Ik heb het ze verteld en toen kwamen ze dus met die antwoorden. Ze hebben de site toen teruggezet naar de oorspronkelijke versie , zodat je er weer op kon komen.
Een paar weken geleden kwam er een nog hogere PHP versie uit. Heb ze toen toch maar nog een keer gevraagd om te updaten, maar dat lukt dus niet.
Heb ze vanmorgen een mail gestuurd of ze ook een foutmelding hadden gezien, maar heb nog geen antwoord.
Het gaat om:

Groetjes, Lenny

Eleonore
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
27 jul 2019 14:58 #19627 door Rondeb
Hallo Lenny,

ik zie dat je directadmin gebruikt dan kan je toch zelf je PHP versie wijzigen? Of is dat uitgeschakeld door je hosting?

Groeten Ron


Onderwerp is gesloten.
  • Eleonore
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 jul 2019 16:22 #19628 door Eleonore
Hoi Ron,

Dat klopt ik heb directe toegang. En al heb ik de website zelf gemaakt, ik ben niet een uitblinker op dat gebied.
Heb later wel gekeken en idd gezien dat ik dat zelf ook kan doen. Heb de update toen ook een keer gedaan. En weer was de website daarna uit de lucht.
Maar het maakt niet zoveel uit of zij het doen of dat ik het doe. Als de PHP versie wordt verhoogd, dan ontstaat er dus een probleem.
Na heel wat heen en weer gemail antwoordde hij uiteindelijk dit:

Beste Lenny, de door jou gebruikte Joomla versie gaat niet goed overweg met een php versie hoger dan 7.0
Dit komt mogelijk door een plug-in of door een thema dat hier niet goed mee overweg kan.
Om te weten waar dit precies door komt zal u de website bouwer kunnen raad plegen deze kan voor je uit zoeken waar het precies niet aan ligt.

Groetjes, Lenny

Eleonore
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
27 jul 2019 18:31 #19629 door Rondeb
Hoi Lenny,

wat je hebt beste kan doen is het volgende.

Login in de backend van je site.
Ga naar --> Systeem --> Algemene Instellingen --> Tab Server
Zet Foutrapportage op Maximum en sla het geheel op en desnoods cache website en browser opschonen.

Dan log je in in Direcadmin en verhoog je de PHP versie naar 7.2 en sla dit geheel ook weer op.
Navigeer dan naar je site en kijk of er nu een foutmelding(en) komt te staan zo ja deel deze dan met ons.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Eleonore
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 jul 2019 19:17 #19631 door Eleonore
Hoi Ron,

Dank je dat je hier zo'n aandacht aan besteedt. Ik ga het proberen.

Groetjes, Lenny


Eleonore
Onderwerp is gesloten.
  • Eleonore
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jul 2019 09:22 #19634 door Eleonore
Dag Ron,

Heb de foutreportage op maximum gezet.
InDirectAdm heb ik twee keuzes om de PHP op te hogen. Naar 7.1 of 7.3.
Ik heb beide uitgeprobeerd en krijg bij allebei de bijgaande foutmelding (zie att.) als ik erna naar de website wil gaan.
Als ik de PHP vervolgens weer terug zet op 5.6 kan de website weer normaal bezocht worden.
Hij staat nu op PHP 7.3.

Groetjes, Lenny

Eleonore
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 jul 2019 09:28 #19635 door Rondeb
Moguh Lenny,

ik zie dat je nog wel in je backend kan komen! Dus probeer eens een andere template uit dus een standaard template van joomla zelf in je frontend.

Zo kun je uitsluiten of het probleem in je template zit.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Eleonore
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jul 2019 09:36 #19636 door Eleonore
Morgen,

Jij bent snel! Ik ga er mee aan de slag.

Groetjes, Lenny

Eleonore
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena