Artikel verwijst niet naar juiste categorie

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jan 2017 21:45 #11625 door
Ik heb een grote fout ontdekt.
Artikel dat u kunt toewijzen aan een categorie die al voor het eerst wordt gemengd.

voorbeeld:

Categorie /Massale diersterfte/ dat is een subcategorie van de hoofd categorie Nieuws Feiten

De categorie lijst is als volgt

Nieuws Feiten
- Massale diersterfte
- binnenland
- buitenland

Als voorbeeld, een artikel schrijft over bloemen, je kiest een categorie van bloemen, maar is in de categorie Massale diersterfte verwezen.

Ik kwam hier achter na een sitemap scan aan te makent. Artikelen die ik tot 10 keer om te controleren of ze daadwerkelijk verwijzen naar de juiste categorie. En ze zijn allemaal.

Nu komt de volgende probleem dit kan worden veroorzaakt door joomla of Aimy Sitemap scanner. Echter ik heb al eerder meldingen geplaatst over link verwijzingen die niet klopte en zo verder wat hiermee te maken heeft. Er klopt inderdaad ergens iets niet, waar ik maar niet achter kan komen.

Ik ben bezig met een lijst aan het maken van artikelen die totaal in de verkeerde categorie worden verwezen.

Hier alvast een voorbeeld ervan

Categorie is alleen bedoeld wat te maken heeft met Nieuws - Feiten Beleid en contact gegevens.

De hieronder staande link vermeldingen, staan totaal verkeerde categorie. Deze behoren in de categorie /nieuws-feiten/financieel-buitenland/

/37-informatie
/37-informatie/382-bank-runs-in-europa
/37-informatie/382-bank-runs-in-europa?lang=nl-NL

Maar plaatst wel dit in een categorie is alleen bedoeld wat te maken heeft met /massale-diersterfte/

De hieronder staande link vermeldingen, staan in totaal verkeerde categorie.

Al deze link artikelen behoren thuis in de categorie /entertainment/49-entertainment/radio-tv-agenda/ maar wordt geplaatst door Joomla in de categorie /massale-diersterfte/

/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/57-radio-live-uitzendingen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/57-radio-live-uitzendingen?lang=nl-NL

Al deze link artikelen behoren thuis in de categorie /kometen-sterrenkunde/ maar wordt geplaatst door Joomla in de categorie /massale-diersterfte/

/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/310-meteoor-activiteit-vooruitzichten-voor-september

Al deze link artikelen behoren thuis in de categorie /nieuws-feiten/buitenland/ maar wordt geplaatst door Joomla in de categorie /massale-diersterfte/

/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen?lang=nl-NL
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/38-ernstige-ontwikkeling-in-syrie-rusland-us
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/294-noord-korea-schiet-raket-vanaf-onderzeeer
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/168-recente-aardbeving-indonesie
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/101-amerikaanse-ruimtevliegtuig-x-37b
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/102-cia-en-fbi-aangeklaagd-door-turkije
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/105-de-wereld-zal-eindigen-wanneer-polen-omdraaien
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/111-oorlog-vladimir-poetin-rusland
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/113-zorgen-over-nibiru-planeet-x-update
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/123-rusland-wil-geen-nieuwe-koude-oorlog-met-het-westen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/126-de-perfecte-hoax-moordaanslag-jo-cox
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/145-geert-wilders-laat-de-regering-klappen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/152-zweden-op-hoog-terror-alert-voor-de-eerste-keer

Voor de duidelijkheid, ik heb zeer veel artikelen al nagezien waar ze daadwerkelijk naar toe worden verwezen vanuit de aanmaak van een artikel. Zeer veel staan er wel goed, echter een kwart ervan verwijst naar een verkeerde categorie.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jan 2017 21:55 #11626 door
Er kan al iets worden uitgesloten, dat de Aimy Sitemap PRO niet de oorzaak is van dit probleem.

Heb zojuist op diverse online sitemap generators een scan uit laten voeren, en kwam exact het zelfde probleem tegen dat er totaal verkeerd verwezen wordt naar categorieën en sub-categorieën
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
31 jan 2017 05:48 #11627 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Artikel verwijst niet naar juiste categorie
Hoi John, de URL structuur wordt bepaald door de menustructuur die je gebruikt. Als je dus een menu item "massale diersterfte" hebt en dat is een categorieblog waar ook de categorie "nieuws-feiten" in opgenomen is worden deze artikelen dus weergegeven in de URL "massale diersterfte".

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jan 2017 09:47 #11630 door
Ik probeer het te begrijpen

Om van dat probleem af te komen, zou ik dus een aparte categorie moeten maken bij Artikelen: Categorieën. En deze verder nergens aan vast koppelen als ik het goed begrijp. Gezien dat op de hoofdmenu aan de front side totaal niets aan linken staan die te maken hebben met "massale diersterfte".

Ik mag dan wel opmerken, dat ik het apart vindt, dat alle andere linken die totaal niets ermee te maken "massale diersterfte" en toegewezen zijn op de juiste plaats. zoals het voorbeeld met

/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/57-radio-live-uitzendingen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/57-radio-live-uitzendingen?lang=nl-NL

Die heeft een compleet andere hoofdcategorie deze die nergens anders aan gekoppeld staat zoals hieronder te zien is

Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
31 jan 2017 11:19 #11631 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Artikel verwijst niet naar juiste categorie
Zoals ik zei, de URL wordt opgebouwd door de menustructuur niet door de categorieën. Een categorie wordt gebruikt om content logisch te ordenen en ze zo ook makkelijker te kunnen delen via menu items. Al ga je 6 subcategorieën in de diepte, voor de URL maakt het niet uit.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
31 jan 2017 11:36 #11632 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Artikel verwijst niet naar juiste categorie
Hier staat beschreven hoe een categorie-lijst met artikelen in een menu moet worden opgenomen: docs.joomla.org/Help36:Menus_Menu_Item_Article_Category_List/nl
In aansluiting op wat Hans zegt: Indien je in het menu met de naam "A" verwijst naar een categorie "B" dan zul je verkeerde verwijzingen krijgen.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jan 2017 16:43 #11635 door
Dank jullie wel voor de reactie waar ik direct mee aan de gang ben gegaan.

Echter is dan wel mijn vraag, geld dat ook voor individueel artikel op alle links die in een menu staan die gekoppeld zijn aan een categorie?

Dit kwam ik tegen in alle hoofdmenu's

Home staat op speciale artikelen

Entertainment staat op individueel artikel (hoofdmenu)
- Livestream aanbod staat op individueel artikel (Sub van hoofdmenu Entertainment)
- Nieuws - Feiten Radio//tv individueel artikel (Sub van hoofdmenu Entertainment)

Informatie staat op individueel artikel (hoofdmenu) (hoofdmenu)
- Nieuws - Feiten Beleid staat op individueel artikel (Sub van hoofdmenu Informatie)
- Contact met de redactie contact pagina (is een mail programma) (Sub van hoofdmenu Informatie)

Niets staat op blogslijst of iets dergelijk wat te maken zou hebben met blog. Alles staat dus op individueel artikel, dat was juist de reden dat ik er niets meer van begreep, dat waarom alles op andere plekken staat.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jan 2017 17:45 #11636 door

Hoi John, de URL structuur wordt bepaald door de menustructuur die je gebruikt. Als je dus een menu item "massale diersterfte" hebt en dat is een categorieblog waar ook de categorie "nieuws-feiten" in opgenomen is worden deze artikelen dus weergegeven in de URL "massale diersterfte".

Correct daar ben ik totaal mee eens, als het onderwerp massale diersterfte gaat van een artikel.

/nieuws-feiten/massale diersterfte/

Dan brand de vraag toch wel met dit voorbeeld /12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen

Het artikel
329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen

is 10-nieuws-feiten berichtgeving buitenland, wat niet gekoppeld staat aan wat dan ook dan alleen nieuws buitenland

En toch zegt de link verwijzing categorie /massale-diersterfte/

de link verwijzing had dit moeten zijn dan

http://.nieuws-feiten.nl/10-nieuws-feiten/buitenland/329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen

zoals de rest wel goed ervan staat, dus waarom deze en wat andere ervan niet?
Dan is het voor mij totaal niet logies om dit te kunnen begrijpen.;
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jan 2017 19:19 #11637 door
Na dit hou ik hier totaal over op, dan laat ik alles zoals het is.

Bloemen
- rozen
- tulpen

Potplanten
- fiscus
- vingerplant

Nu maak ik een artikel aan, rode tulpen. Deze zet ik in de categorie Bloemen/tulpen/

Nu maakt ik nog een artikel aan voor vingerplanten en kies de categorie potplanten.

Dan klopt het toch niet als de vingerplant in de categorie bloemen bij tulpen komt te staan.

Dan heeft het gehele gedeelte van categorieën ook totaal gen nut om zet per categorie in te delen laat staan het aanmaken van een categorie. Totaal nutteloos en tijd verspillend.

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp tekst en uitleg.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
01 feb 2017 09:14 #11650 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Artikel verwijst niet naar juiste categorie
Ik ben je een beetje kwijt: Als ik op de site kijk dan is de verwijzing van immigranten gewoon goed en niet via massale diersterfte.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena