Artikel verwijst niet naar juiste categorie

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 feb 2017 17:02 #11683 door
Hans hoe kan ik het bericht terug halen, dat wat ik naar de beheerder heb verstuurt in PB
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 feb 2017 17:04 #11684 door
Heb het al gevonden.

Ik doe dit even achter de schermen, en niet in een topic.

Het betreft hier over de aanmaak van categorieën, en de artikel verwijzingen naar de des betreffende categorieën.

Dit gaan jullie zoals de ontwikkellaars totaal niet leuk vinden wat ik ontdekt hebt. ik ben van mening dat er nu een behoorlijk groot probleem is voor meer dan 99.9% van alle sitemaps die worden aangemaakt. Buiten dat feit, dat alle artikelen die verwezen worden naar de des betreffende categorieën, allemaal fout staan.

Ik zal dit zo goed mogelijk beschrijven, als u er niet uit kunt komen, vraag het als u blieft.

De categorieën worden niet goed aangemaakt in joomla.

Zodra men een artikel verwijst naar de categorie die niet goed is aangemaakt, zal ergens anders in een categorie worden geplaatst. De verwijzing van het artikel, staat dus zonder dat men dit weet, dus in de verkeerde categorie of zelfs categorieën.

Ik heb denk ik nog ongelooflijk veel mazel, dat ik gebruik maak van AImy Sitemap Pro die een totaal resultaat geeft na het scannen.
Vanuit die scan, kwam ik er dus achter dat de sitemap totaal verkeerd aangemaakt werd, doordat de artikelen in de verkeerde categorieën stonden.

Goed nu de oplossing die echt totaal niemand zal bevallen, gezien dat het ongelijk veel werk is.

Uitvoering herstel

Alles wat te maken heeft met het aanmaken van een sitemap, moet worden uitgezet.
Alle sitemap,xml bestanden moeten van de server verwijderd worden.
Alle linken die verwijzen naar een sitemap moet ook verwijderd worden.

Het is ongelooflijk belangrijk de volgende stap.

Als mensen de component hebben Aimy sitemap generator, moeten ze een kopie maken wat in hun scherm na het scannen naar voren komt.
Dat moet echt zeer goed bewaard worden, gezien dat men die nadien heel hard nodig hebt bij de volgende stap.

De volgende stap

Voor het verwijderen van 1 categorie, moet men natuurlijk eerst de inhoud beschrijving zoals de koptekst even kopiëren naar een kladblok.
Dan pas verwijderen van de categorie die een probleem geeft, en dat kan terug gekeken worden welke artikelen verkeerd staan in de toegewezen categorie.

Na het verwijderen eerst naar het menu toegaan systeem > Wis cache > Wis cache (beheergedeelte)

Om er absoluut zeker ervan te zijn dat alles gewist is, zal dit ook moeten worden uitgevoerd voor de website gedeelte.

Opnieuw de zelfde categorie aanmaken, met de zelfde benaming en inhoud. Natuurlijk deze categorie toewijzen zoals de oude categorie die verwijderd werd.

Artikelen
Nu komt de eerder gemaakte kopie van de sitemap scan van pas, daarin staan namelijk alle artikelen die onder de categorie die stonden die verwijderd werd.
Alle artikelen hoe erg dit ook klinkt, moeten totaal opnieuw worden ingesteld, naar de categorie waar ze eerder naar verwezen werden.

Alle artikelen staan namelijk dan ineens in de categorie Uncategorised (Alias: uncategorised)

Na alles weer correct te hebben verwezen naar de juiste categorie, zal er opnieuw een sitemap scan moeten worden uitgevoerd. Dan pas zal het duidelijk worden dat de artikelen weer in de juiste categorie staan.

Hoe dus na te zien of alle joomla's het zelfde probleem hebben dat waar ik achter gekomen ben.
Door een scan te maken met Aimy sitemap generator, en alles goed nazien waar ze in verwezen staan. Iedereen kent zijn eigen website het beste hoe alles is ingedeeld, en waar het behoort te staan.

Ik ben zelf ook nog niet klaar, om alles correct te verwijzen naar de juiste categorie. Maar om even een duidelijk voorbeeld te geven, zal ik de correcte verwijzingen pdf bestand hierbij toevoegen. op de website staat de oude waar dus alles verkeerd staat.

In de sitemap die als PDF wordt aangeleverd, heb ik waar het om ging BOLD en GROEN gemaakt. Wat makkelijker om het terug te vinden.

www.nieuws-feiten.nl//img/sitemap-overzicht.pdf

Aimy Sitemap generator is gratis te downloaden, de pro bied veel meer mogelijkheden, gezien dat die ook verbroken artikel linken voor je inbeeld zet. En dit meen ik, de pro heb je kei hard nodig, omdat nadien zeer veel fouten in beeld komen van andere artikelen of artikelen die je bent vergeten mee te nemen in de verwijzing.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 feb 2017 18:19 #11685 door
k zal het hier ook nog maar eens even duidelijk vermelden, welke uitvoering er zijn gedaan om er achter te komen waar de fout vandaan kwam.

Online sitemap generator - zelfde resultaat fouten in categorie(en)
Aimy Sitemap generator voor joomla component - zelfde resultaat fouten in categorie(en)
Alle in de artikelen toegevoegde linken verwijderd, zelfde resultaat fouten in categorie(en)
Alle hoofmenu's verwijderd, gezien dat iedereen het herhaaldelijk had over structuur van het menu bepaald waar iets komt te staan. zelfde resultaat fouten in categorie(en)
Artikel verwijderd die in de verkeerde categorie stond- zelfde resultaat fouten in categorie(en)
alle sitemap.xml verwijderd van de server, opnieuw scan uitgevoerd - zelfde resultaat fouten in categorie(en)
- sitemap.xml verwijderd
- Aimy sitemap pro uitgeschakeld.
- Osmap uitgeschakeld en de sitemap.xml bestand verwijderd
- OsMeta uitgeschakeld
- in het hoofdmenu aldaar de sitemap uitgeschakeld.

Allemaal met het zelfde resultaat fouten in categorie(en)

Toen werd ik echt pissig, en verwijderde dus de categorie die het kleinst was met artieklen /massale-diersterfte/

- sitemap.xml verwijderd
- Aimy sitemap pro uitgeschakeld.
- Osmap uitgeschakeld en de sitemap.xml bestand verwijderd
- OsMeta uitgeschakeld
- in het hoofdmenu aldaar de sitemap uitgeschakeld.
- hoofmenu uitgeschakeld
- alle artikelen opnieuw verwezen naar de categorie waar ze in behoren te staan.

Opnieuw online vanaf een website een sitemap generator uitgevoerd.

Resultaat dat alle artieklen die te maken hebben met massale-diersterfte op de juiste plaats staan.

Deze gehele test, is ook gedaan op een gloed nieuwe joomla website waar totaal niets was ingesteld en of dat er een menu is aangemaakt.

Het enige wat ik gedaan heb, is het aanmaken van categorieën en sub-categorieën . Nadien artikelen toegevoegd, en verwezen naar de categorieën dat waar ze in thuis hoorde.

Resultaat, dat wederom diverse artikelen verkeerd in de categorieën dat waar ze vanuit het artikel zijn toegewezen.

De gehele procedure opnieuw uitgevoerd zoals in het begin van deze topic uitgevoerd, en resultaat was, dat ineens wel de artikelen in de juiste categorieën stonden.

Met andere woorden, joomla heeft een groot probleem of moeite met het goed vast leggen van categorieën of sub-categorieën . Hij slaat de categorie dus wel op, maar niet op de correcte manier zoals het behoort te gaan. er gaat daar dus iets in fout. Het mag dan toch wel heel erg vreemd zijn, dat dit gebeurd op twee website van joomla, het is dus een groter probleem.

De categoriestructuur is zeer belangrijk in vele opzichten, en die categoriestructuur wordt weer gegeven in alle sitemap.xml bestanden die er worden gemaakt. of dit nu gebeurd online of vanuit de backhand, als er fouten worden gemaakt bij de opmaak van categoriestructuur zal de sitemap.xml absoluut geen goed doen naar alle zoekmachines. Je verzend dus verkeerde informatie.

categoriestructuur en alle aanverwante wat men plaatst op je website is van belang voor zoekmachines dat het correct staat zonder fouten. SEO, ranking geen idee of dat er ook iets mee te maken heeft maar mijn vermoeden is toch wel degelijk dat dit tenkoste gaat van een totaal verkeerde sitemap aanmaak door een verkeerde categoriestructuur .

Dan zijn jullie er nog, dan pas begint nogmaals de hele ellende, de redirects in verwijzingen zullen nadien ook meer worden omdat het wellicht niet meer begrepen word door zoekmachines. geen idee ik roep nu maar even iets. daar ben ik niet de enige in heb ik al gemerkt de laatste dagen, spijtig genoeg.

Dit is het hele verhaal gebeurtenis en uitkomst en daar kan ik niets aan veranderen. Het is aan joomla om dit verder uit te zoeken waar exact het probleem ligt. Ik heb mijn uiterste best gedaan om iedereen hiervan op de hoogte te stellen dat er herhaaldelijk ervan afgeweken wordt of dingen erbij gehaald, zou ik zeggen hou vol blijf in die gedachten en vooral niets van aantrekken van deze topic die niet leesbaar is, niet begrijpelijk en zo verder.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
04 feb 2017 14:37 #11692 door
Soms moet je oude gewoontes totaal negeren, hoe je een categoriestructuur opzet.

Dat wanneer de opbouw van de categoriestructuur, niet werkt krijgt men problemen verwijzingen vanuit je artikelen naar de juiste categorieën. Om het probleem terug te vinden dat waar het fout gaat, staat allemaal beschreven in deze gehele topic die ik aan heb gemaakt over dit onderwerp.

En spijtig genoeg blijven mensen erbij, dat ik het verkeerd doe en totaal niet begrijp waar ik mee bezig ben. Er worden zoveel andere onderwerpen erbij gehaald, die totaal niets met dit onderdeel (artikelen/categorieën) te maken hebben. Er worden antwoorden gegeven, zonder zelf eerst een onderzoek te starten of dit daadwerkelijk de situatie is, dat artikelen in de verkeerde categorieën wordt geplaatst.

Ik zie nergens vermeld staan, dat hun sitemap.xml de zelfde structuur weer geeft of hun artikelen (door elkaar heen staan) in verkeerde categorieën.

Na zovele topics te hebben aangemaakt met tekst en uitleg, blijft spijtig genoeg iedereen bij de menu-structuur opzet bloglijst, categorieblog en lijst van alle artikelen. Ondanks dat men aangeeft, dat ik alleen individuele artikelen gebruik, wordt totaal over het hoofd gezien. Ook het feit, dat ik met een test website uit heb geprobeerd en de zelfde resultaat verkreeg.

Wat doe je dan, in ieder geval niet meer in conclaaf gaan hierover en gewoon verder gaan dat waar je mee bezig was dat het resultaat wel de juiste uitkomst gaf zoals het hoort. Nu kunnen we nog wel diverse onderwerpen erbij halen zoals 3rd party extension, die maken ook fouten. Zou ongetwijfeld het geval zijn, echter zal dan alle sitemap scanner online ook totaal verkeerde opbouw geven waar men dus niets aan hebt.

Door mijn eigen zin door te zetten, en lekker eigenwijst doen naar mensen hier zoals op een andere joomla forum. Behaal ik wel de resultaat dat hoe daadwerkelijk je sitemap.xml eruit behoort te zien.

De eerste PDF bestand is dan ook de oude situatie toen ik ontdekte dat alles verkeerd stond.
De tweede PDF bestand is exact dat hoe de sitemap.xml behoort eruit te zien dat waar alle artikelen naar de juiste categorieën verwijst.

Terug komende op een bericht sturen naar de beheerder van JoomlaCommunity.
Ik wilde dit eerst achter de schermen doen, zodat de beheerder deze bevindingen zoals eventuele oplossing in de comunnity voor zal leggen. Dit blijkt dus niet zo te werken dat er hier gewerkt wordt als een comunnity, dat er niet gecommuniceerd wordt met andere die een groot aandeel hebben op deze forum website voor joomla. Men kan niet alles ruiken, wat er wel en niet in de community achter de schermen wordt afgesproken of gedeeld.

Het is mij in ieder geval zeer duidelijk gemaakt, dat dit niet gebeurd.

strike two
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena