Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?

  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 nov 2017 13:56 #15599 door
Naar aanleiding van de tips op de laatste bijeenkomst van de Leidse gebruikersgroep heb ik Shortcodes Ultimate aangeschaft en met succes als extensie geïnstalleerd op mijn website.
Nu wilde ik een filmpje plaatsen in de tekst.

Op die manier wil ik op een pagina een videofragment laten zien, met links van de film een doorlopende tekst.
Ik wil het filmpje dus niet over de hele breedte, dat vind ik niet mooi staan.
Nog mooier als ik het filmpje gecentreerd op een regel kan plaatsen.
Dan geen tekst er omheen, tekst erboven en eronder.
Maar dat lukt me niet, het filmpje (videofragment van Youtube) laat zich alleen links uitlijnen.
Hoe kan ik dit aanpassen? Of kan ik de shortcode niet bewerken?

Dit is de code:
Code:
[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=0Y78DmO368w" width="300" height="200" responsive="no"]</strong><strong style="font-size: 0.875em;">

De pagina waar ik het over heb vind je hier: arthurstaal.nl/natuur/excursieverslagen/...bekken-maar-geen-hop
Ik heb met wat kunstwerk het fragment in het midden gekregen, maar ben niet echt tevreden.
Het betreft het filmpje over de grauwe franjepoot.

Alvast dank voor je hulp,
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
20 nov 2017 15:24 #15600 door Martijn Maandag
Ik ken de extensie de je gebruikt niet, maar ik gebruik voor mijn video's altijd Sourcerer (de gratis versie voldoet).
www.regularlabs.com/extensions/sourcerer
Dit is de code die ik dan gebruik.
Code:
{source}<iframe width="187" height="105" src="//www.youtube.com/embed/6PWl4h0ZdTM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>{/source}
Indien je in de tekstverwerker deze code centreert, dan komt de video ook in het midden.
Misschien werkt jouw extensie ook zo?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
21 nov 2017 05:10 #15601 door Patrick
Als je de volgende code als override gebruikt moet het goed komen. De width:33% kun je zelf even instellen naar de gewenste grootte.
Code:
.su-responsive-media-yes iframe, .su-responsive-media-yes object, .su-responsive-media-yes embed { left: 0; top: 0; width: 33%; height: auto; } .su-column-size-medium-1-3, .su-column-size-medium-2-6 { width: 100%; }

Hoor graag of het zo lukt ;-)
Discussie gesloten.
  • Margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
21 nov 2017 09:28 #15603 door Margriet
Het is niet handig om een driekoloms layout aan te passen qua css. Ik neem aan dat je zelf die drie kolommen verzonnen hebt en dat dat de niet zo nette oplossing is waar je naar verwijst. Ik zou de shortcode in een div zetten:
Code:
<div class="yt">[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=0Y78DmO368w" width="300" height="200" responsive="no"]</iframe></div>
En dan kan je hem met css stylen:
Code:
.yt { float: right; clear: both; display: inline-flex; margin-left: 15px; }
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Lees meer
21 nov 2017 12:56 #15605 door Wim
Zet het filmpje in een div (dus niet binnen <p>-tags, ofwel niet als 'paragraph', en geef die als marge: 0 auto. Dus
“margin: 0 auto”

Of als je werkt met JCE als editor, kies dan voor Uitlijning: centreren. En klaar ben je.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 nov 2017 21:48 #15635 door
Dank voor alle reacties. Ik ben net nieuw op dit forum, stel mijn eerste vraag en krijg direct veel positieve reacties. Vraagje aan Patrick:
Wat bedoel je met
Als je de volgende code als override gebruikt moet het goed komen. De width:33% kun je zelf even instellen naar de gewenste grootte.

Ben niet zo goed in html e.d. Moet ik deze tekst onder of boven de code zetten?
Alvast dank voor je hulp.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
26 nov 2017 09:30 #15637 door Patrick
De code moet in het css bestand worden gezet. Werkwijze is per template verschillende. Dus kijk bij de maker van de template hoe je een css regel kunt toevoegen aan de template. Let op! deze code dus niet in de html gaan plaatsen, want dat heeft geen zin.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 nov 2017 09:53 #15638 door
Dank voor je heldere uitleg. Maakt het nog uit waar ik het zet in het css bestand?
Ik gebruik templates van RS Joomla. Ben ik erg tevreden over. Ik gebruik RS Juno. Vind ik erg mooi. Moet ik het dan plaatsen in template.css? Fijn dat je me zo op weg helpt.
Het filmpje staat trouwens al aardig op zijn plaats.
Zie: arthurstaal.nl/natuur/excursieverslagen/...bekken-maar-geen-hop
Nogmaals dank,
Arthur Staal
Discussie gesloten.
  • Margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 nov 2017 10:16 #15643 door Margriet
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 nov 2017 10:27 #15644 door
Margriet, dank voor je tip. Ik kom nu vast een stuk verder.
Het filmpje staat al aardig op de goede plaats.
Zie: arthurstaal.nl/natuur/excursieverslagen/...bekken-maar-geen-hop
Veel dank,
Arthur
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena