- Ontvangen bedankjes 0
Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
20 nov 2017 13:56 #15599
door
Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen? werd gestart door
Naar aanleiding van de tips op de laatste bijeenkomst van de Leidse gebruikersgroep heb ik Shortcodes Ultimate aangeschaft en met succes als extensie geïnstalleerd op mijn website.
Nu wilde ik een filmpje plaatsen in de tekst.
Op die manier wil ik op een pagina een videofragment laten zien, met links van de film een doorlopende tekst.
Ik wil het filmpje dus niet over de hele breedte, dat vind ik niet mooi staan.
Nog mooier als ik het filmpje gecentreerd op een regel kan plaatsen.
Dan geen tekst er omheen, tekst erboven en eronder.
Maar dat lukt me niet, het filmpje (videofragment van Youtube) laat zich alleen links uitlijnen.
Hoe kan ik dit aanpassen? Of kan ik de shortcode niet bewerken?
Dit is de code:
De pagina waar ik het over heb vind je hier: arthurstaal.nl/natuur/excursieverslagen/...bekken-maar-geen-hop
Ik heb met wat kunstwerk het fragment in het midden gekregen, maar ben niet echt tevreden.
Het betreft het filmpje over de grauwe franjepoot.
Alvast dank voor je hulp,
Nu wilde ik een filmpje plaatsen in de tekst.
Op die manier wil ik op een pagina een videofragment laten zien, met links van de film een doorlopende tekst.
Ik wil het filmpje dus niet over de hele breedte, dat vind ik niet mooi staan.
Nog mooier als ik het filmpje gecentreerd op een regel kan plaatsen.
Dan geen tekst er omheen, tekst erboven en eronder.
Maar dat lukt me niet, het filmpje (videofragment van Youtube) laat zich alleen links uitlijnen.
Hoe kan ik dit aanpassen? Of kan ik de shortcode niet bewerken?
Dit is de code:
Code:
[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=0Y78DmO368w" width="300" height="200" responsive="no"]</strong><strong style="font-size: 0.875em;">
De pagina waar ik het over heb vind je hier: arthurstaal.nl/natuur/excursieverslagen/...bekken-maar-geen-hop
Ik heb met wat kunstwerk het fragment in het midden gekregen, maar ben niet echt tevreden.
Het betreft het filmpje over de grauwe franjepoot.
Alvast dank voor je hulp,
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
20 nov 2017 15:24 #15600
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Ik ken de extensie de je gebruikt niet, maar ik gebruik voor mijn video's altijd Sourcerer (de gratis versie voldoet).
www.regularlabs.com/extensions/sourcerer
Dit is de code die ik dan gebruik.
Indien je in de tekstverwerker deze code centreert, dan komt de video ook in het midden.
Misschien werkt jouw extensie ook zo?
www.regularlabs.com/extensions/sourcerer
Dit is de code die ik dan gebruik.
Code:
{source}<iframe width="187" height="105" src="//www.youtube.com/embed/6PWl4h0ZdTM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>{/source}
Misschien werkt jouw extensie ook zo?
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
21 nov 2017 05:10 #15601
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Als je de volgende code als override gebruikt moet het goed komen. De width:33% kun je zelf even instellen naar de gewenste grootte.
Hoor graag of het zo lukt
Code:
.su-responsive-media-yes iframe, .su-responsive-media-yes object, .su-responsive-media-yes embed {
left: 0;
top: 0;
width: 33%;
height: auto;
}
.su-column-size-medium-1-3, .su-column-size-medium-2-6 {
width: 100%;
}
Hoor graag of het zo lukt

Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 nov 2017 09:28 #15603
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Het is niet handig om een driekoloms layout aan te passen qua css. Ik neem aan dat je zelf die drie kolommen verzonnen hebt en dat dat de niet zo nette oplossing is waar je naar verwijst. Ik zou de shortcode in een div zetten:
En dan kan je hem met css stylen:
Code:
<div class="yt">[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=0Y78DmO368w" width="300" height="200" responsive="no"]</iframe></div>
Code:
.yt {
float: right;
clear: both;
display: inline-flex;
margin-left: 15px;
}
Discussie gesloten.
- Wim
-
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 nov 2017 12:56 #15605
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Zet het filmpje in een div (dus niet binnen <p>-tags, ofwel niet als 'paragraph', en geef die als marge: 0 auto. Dus
“margin: 0 auto”
Of als je werkt met JCE als editor, kies dan voor Uitlijning: centreren. En klaar ben je.
“margin: 0 auto”
Of als je werkt met JCE als editor, kies dan voor Uitlijning: centreren. En klaar ben je.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 nov 2017 21:48 #15635
door
Beantwoord door in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Dank voor alle reacties. Ik ben net nieuw op dit forum, stel mijn eerste vraag en krijg direct veel positieve reacties. Vraagje aan Patrick:
Wat bedoel je met
Als je de volgende code als override gebruikt moet het goed komen. De width:33% kun je zelf even instellen naar de gewenste grootte.
Ben niet zo goed in html e.d. Moet ik deze tekst onder of boven de code zetten?
Alvast dank voor je hulp.
Wat bedoel je met
Ben niet zo goed in html e.d. Moet ik deze tekst onder of boven de code zetten?
Alvast dank voor je hulp.
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
26 nov 2017 09:30 #15637
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
De code moet in het css bestand worden gezet. Werkwijze is per template verschillende. Dus kijk bij de maker van de template hoe je een css regel kunt toevoegen aan de template. Let op! deze code dus niet in de html gaan plaatsen, want dat heeft geen zin.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 nov 2017 09:53 #15638
door
Beantwoord door in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Dank voor je heldere uitleg. Maakt het nog uit waar ik het zet in het css bestand?
Ik gebruik templates van RS Joomla. Ben ik erg tevreden over. Ik gebruik RS Juno. Vind ik erg mooi. Moet ik het dan plaatsen in template.css? Fijn dat je me zo op weg helpt.
Het filmpje staat trouwens al aardig op zijn plaats.
Zie: arthurstaal.nl/natuur/excursieverslagen/...bekken-maar-geen-hop
Nogmaals dank,
Arthur Staal
Ik gebruik templates van RS Joomla. Ben ik erg tevreden over. Ik gebruik RS Juno. Vind ik erg mooi. Moet ik het dan plaatsen in template.css? Fijn dat je me zo op weg helpt.
Het filmpje staat trouwens al aardig op zijn plaats.
Nogmaals dank,
Arthur Staal
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 nov 2017 10:16 #15643
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Hoe krijg ik deze shortcode van Youtube gecentreerd of rechts uitgelijnd met tekst erom heen?
Kijk hier maar even:
www.rsjoomla.com/support/documentation/r...the-source-code.html
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 nov 2017 10:27 #15644
door
Margriet, dank voor je tip. Ik kom nu vast een stuk verder.
Het filmpje staat al aardig op de goede plaats.
Veel dank,
Arthur
Het filmpje staat al aardig op de goede plaats.
Veel dank,
Arthur
Discussie gesloten.