- Ontvangen bedankjes 0
Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
26 feb 2018 06:32 #16476
door Meander
Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet werd gestart door Meander
Mij kennende zal het vast wel weer wat simpels zijn, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om gebruikers na het inloggen de Profielpagina over te laten slaan, en te verwijzen naar de pagina waarop ze waren voor het inloggen.
Het gaat hier vooral om componenten waar registratie voor nodig is.
Met een login menu-item lukt het helemaal niet, en met een inlogmodule werkt het alleen maar bij artikelen.
M.a.w. wanneer je via de inlogmodule inlogt bij een volledig artikel dan keer je weer terug naar dat artikel.
Voor de rest komt men altijd eerst uit op de profielpagina waarna je dan eerst weer via de links in het hoofdmenu naar de betreffende pagina moet gaan.
De inlog module staat op gepubliceerd, menutoewijzing op alle pagina's, en is toegewezen aan een bestaande positie. Pagina na in- en uitloggen staat op Standaard. (afb 1)
Ook bij het menu-item heb ik doorverwijzen op standaard staan. (afb.2)
Waar het mij vooral om gaat zijn de componenten.
Bij Hikashop bijvoorbeeld kunnen ze eerst hun mandje volgooien, en naar Afrekenen gaan.
Zodra ze het willen voltooien moeten ze inloggen, en na het inloggen komen ze op de profielpagina waarna ze eerst weer via het hoofdmenu naar de shop moeten om hun bestelling te voltooien.
Bij Adsmanager is dat hetzelfde.
Wanneer er op "Plaats advertentie" geklikt wordt dan gaan ze eerst naar het inlogformulier.
Na het inloggen komen ze dan weer op de Profielpagina waarna ze via het hoofdmenu eerst weer op de link moeten klikken om naar het component te gaan, om pas daarna hun advertentie te kunnen plaatsen.
Als het helemaal niet anders kan dan kan ik desnoods een extra menu met de items
Naar het Forum
Naar de Winkelwagen
Plaats Advertentie
toewijzen aan de inlogpagina (dat heb ik al met succes geprobeerd).
Maar ik wil liever dat ze na het inloggen gewoon verder kunnen gaan met waar ze gebleven waren.
.
Het gaat hier vooral om componenten waar registratie voor nodig is.
Met een login menu-item lukt het helemaal niet, en met een inlogmodule werkt het alleen maar bij artikelen.
M.a.w. wanneer je via de inlogmodule inlogt bij een volledig artikel dan keer je weer terug naar dat artikel.
Voor de rest komt men altijd eerst uit op de profielpagina waarna je dan eerst weer via de links in het hoofdmenu naar de betreffende pagina moet gaan.
De inlog module staat op gepubliceerd, menutoewijzing op alle pagina's, en is toegewezen aan een bestaande positie. Pagina na in- en uitloggen staat op Standaard. (afb 1)
Ook bij het menu-item heb ik doorverwijzen op standaard staan. (afb.2)
Waar het mij vooral om gaat zijn de componenten.
Bij Hikashop bijvoorbeeld kunnen ze eerst hun mandje volgooien, en naar Afrekenen gaan.
Zodra ze het willen voltooien moeten ze inloggen, en na het inloggen komen ze op de profielpagina waarna ze eerst weer via het hoofdmenu naar de shop moeten om hun bestelling te voltooien.
Bij Adsmanager is dat hetzelfde.
Wanneer er op "Plaats advertentie" geklikt wordt dan gaan ze eerst naar het inlogformulier.
Na het inloggen komen ze dan weer op de Profielpagina waarna ze via het hoofdmenu eerst weer op de link moeten klikken om naar het component te gaan, om pas daarna hun advertentie te kunnen plaatsen.
Als het helemaal niet anders kan dan kan ik desnoods een extra menu met de items
Naar het Forum
Naar de Winkelwagen
Plaats Advertentie
toewijzen aan de inlogpagina (dat heb ik al met succes geprobeerd).
Maar ik wil liever dat ze na het inloggen gewoon verder kunnen gaan met waar ze gebleven waren.
.
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 09:43 #16481
door Meander
Beantwoord door Meander in topic Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
Na nog wat dieper graven in Google heb ik een aantal fora doorgelezen waarbij ik vermoed dat met de melding "dezelfde pagina" in de tooltip de inlogpagina bedoeld wordt.
Desalniettemin is het blijkbaar voor velen een groot probleem dat er na het inloggen niet teruggestuurd wordt naar de pagina waar men was voordat ze moesten inloggen.
Ik vind het ook heel raar dat dit blijkbaar niet kan, en dat gebruikers eerst weer via de Home pagina de pagina moeten opzoeken waar ze waren voordat hun verzocht werd om eerst in te loggen.
Als iemand nog een oplossing daarvoor weet dan verneem ik dat uiteraard graag.
.
Desalniettemin is het blijkbaar voor velen een groot probleem dat er na het inloggen niet teruggestuurd wordt naar de pagina waar men was voordat ze moesten inloggen.
Ik vind het ook heel raar dat dit blijkbaar niet kan, en dat gebruikers eerst weer via de Home pagina de pagina moeten opzoeken waar ze waren voordat hun verzocht werd om eerst in te loggen.
Als iemand nog een oplossing daarvoor weet dan verneem ik dat uiteraard graag.
.
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 10:21 #16484
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
Met de module zou je echt op dezelfde pagina moeten blijven. Met de component (menu-item) krijg je inderdaad bij standaard het profiel te zien omdat de standaard pagina dan de gebruikerspagina is.
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 10:45 #16485
door Meander
Het gekke is dat het bij Hikashop nu wel werkt, en je gewoon naar de winkelwagen terugkeert zodra je inlogt.
Maar bij AdsManager nog steeds niet. Terwijl het toch hetzelfde Joomla formulier/module is, met de verwijs instelling op Standaard
Als je bijvoorbeeld hier op "Plaats advertentie" klikt, en je logt in met demo/demo, dan blijft ie naar de profielpagina gaan ipv naar de Plaats advertentie pagina.
Je moet dan eerst weer via het hoofdmenu naar de Hobbymarkt, en dan pas kun je via de link de advertentie plaatsen.
.
Beantwoord door Meander in topic Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
Oke dank je, dan had ik dat toch wel goed.Met de module zou je echt op dezelfde pagina moeten blijven
Het gekke is dat het bij Hikashop nu wel werkt, en je gewoon naar de winkelwagen terugkeert zodra je inlogt.
Maar bij AdsManager nog steeds niet. Terwijl het toch hetzelfde Joomla formulier/module is, met de verwijs instelling op Standaard
Als je bijvoorbeeld hier op "Plaats advertentie" klikt, en je logt in met demo/demo, dan blijft ie naar de profielpagina gaan ipv naar de Plaats advertentie pagina.
Je moet dan eerst weer via het hoofdmenu naar de Hobbymarkt, en dan pas kun je via de link de advertentie plaatsen.
.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 10:49 #16486
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
welk type menu-item isgekozen voor Plaats advertentie ?
lvda
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 10:53 #16487
door Meander
Deze staat ook niet tussen mijn menu's.
Dat kan ik niet zien Leen, want het is een module van AdsManager zelf.welk type menu-item is gekozen voor Plaats advertentie ?
Deze staat ook niet tussen mijn menu's.
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 11:07 #16488
door Meander
Aanvulling: Ik heb ook al geprobeerd om de link "Plaats Advertentie" in die module uit te schakelen, en daarvoor in de plaats een apart menu item te maken met een link naar "Write Ad" van Adsmanager bij menu-item type.
Maar dat blijft hetzelfde.
Ik heb dat nu even weer gedaan zodat je kunt zien.
Het aparte menu item staan nu onder het menu zelf
Maar dat blijft hetzelfde.
Ik heb dat nu even weer gedaan zodat je kunt zien.
Het aparte menu item staan nu onder het menu zelf
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 11:10 #16489
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
Ik zie geen inlogmodule op je site?
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 11:13 #16490
door Meander
Nee dat klopt Margriet, ik heb deze geen positie gegeven. Maar ook al doe ik dat wel, dan blijft het alsnog hetzelfde.
Ik heb hem nu even een positie in de footer gegeven.
Ik heb hem nu even een positie in de footer gegeven.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 11:14 #16491
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Op dezelfde pagina blijven na inloggen lukt niet
ha oke op die manier ik dacht dus dat je een menu-item van admanager > write ad had gekozen
maar als ik op Plaats advertentie klik dan kom ik in op inlog module uit dat heb jij elf zo ingesteld ?
want als ik het op mijn test site doe kom zie ik normaal (plaatje) en daar kan ik dan bij nieuwe advertentie
een gebruiker kiezen en door gaan met advertie maken alleen mijn joomla registatie staat uit dus krijg ik nadien
deze error "Error: allowRegistration set to Off in Joomla."
maar als ik op Plaats advertentie klik dan kom ik in op inlog module uit dat heb jij elf zo ingesteld ?
want als ik het op mijn test site doe kom zie ik normaal (plaatje) en daar kan ik dan bij nieuwe advertentie
een gebruiker kiezen en door gaan met advertie maken alleen mijn joomla registatie staat uit dus krijg ik nadien
deze error "Error: allowRegistration set to Off in Joomla."
lvda
Discussie gesloten.