- Ontvangen bedankjes 0
Inloggen cp niet meer mogelijk
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
02 jun 2018 13:12 #17072
door
Inloggen cp niet meer mogelijk werd gestart door
De ene na een ander probleem na een upgrade, de upgrade was vanaf 3.3.7 naar 3.3.8.
Goed ik kan absoluut niet meer inloggen in de backhand (CP) van joomla. De volgende foutmelding krijg ik;
Goed dan via PhpMyAdmin een paswoord reset en direct een gebruikersnaam reset. De naam reset is wel bekend, de gebruikersnaam heb ik nu ook alleen maar wat test gebruikt. Zelfde fout melding zoals hierboven was beschreven.
Naar DIrectAdmin gegaan, en de mysql database verwijderd, zo ook de gehele root server.
Backup van een aantal dagen geleden opgeladen naar de server, en een restore uitgevoerd. Exact de zelfde fout nadien zoals eerder is beschreven. Wederom alles verwijderd van de root server en de database, en een nog oudere backup opgeladen, en een restore uitgevoerd. Ook dat mocht niet helpen, wederom de zelfde fout melding.
Dan een andere actie uitgevoerd, een snapshot terug gezet, met de hoop dat dat wel het probleem zal oplossen. Dus niet.
Zoals een .htaccess hernoemd, en een standaard opgeladen naar de server. Zelfde fout
Goed nu weet ik het absoluut niet meer.
Goed ik kan absoluut niet meer inloggen in de backhand (CP) van joomla. De volgende foutmelding krijg ik;
Het laatste verzoek is geweigerd omdat het een ongeldig veiligheidsteken bevat. Vernieuw de pagina en probeer het opnieuw.
Goed dan via PhpMyAdmin een paswoord reset en direct een gebruikersnaam reset. De naam reset is wel bekend, de gebruikersnaam heb ik nu ook alleen maar wat test gebruikt. Zelfde fout melding zoals hierboven was beschreven.
Naar DIrectAdmin gegaan, en de mysql database verwijderd, zo ook de gehele root server.
Backup van een aantal dagen geleden opgeladen naar de server, en een restore uitgevoerd. Exact de zelfde fout nadien zoals eerder is beschreven. Wederom alles verwijderd van de root server en de database, en een nog oudere backup opgeladen, en een restore uitgevoerd. Ook dat mocht niet helpen, wederom de zelfde fout melding.
Dan een andere actie uitgevoerd, een snapshot terug gezet, met de hoop dat dat wel het probleem zal oplossen. Dus niet.
Zoals een .htaccess hernoemd, en een standaard opgeladen naar de server. Zelfde fout
Goed nu weet ik het absoluut niet meer.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 13:51 #17073
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
Hallo Joop,
mm dat is wel heel apart die melding die je als eerste kreeg
is vaak een cache probleem geweest lees hier meer
maar ja daar heb je nu niet veel aan denk ik.
en je heb nu wel veel verwijderd lees ik zo .
als je de laatste backup terug zet komt dan ook je database ook weer terug?
en zie je dan ook wel weer de inlogpagina backend.?
bij welke webhoster is de site onder gebracht
mm dat is wel heel apart die melding die je als eerste kreeg
is vaak een cache probleem geweest lees hier meer
maar ja daar heb je nu niet veel aan denk ik.
en je heb nu wel veel verwijderd lees ik zo .
als je de laatste backup terug zet komt dan ook je database ook weer terug?
en zie je dan ook wel weer de inlogpagina backend.?
bij welke webhoster is de site onder gebracht
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 14:10 #17074
door
Beantwoord door in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
@Leen
Klopt, maar dan moet men wel inloggen om in de cp te komen, en dat lukt juist niet.
Gelijk een update.[
Ik heb JCH
Aimysitemap
Verwijderd van de server zoals uit de database, absoluut geen geluk.
Maar nu dan de cache in de datebase, welke moet ik eigenlijk hebben om die uit te zetten??
De backups, van een week oud komt ook alles terug op de server zoals de databsae.
Alles zie ik aan de front side zoals de backhand, echter inloggen lukt gewoon niet
Klopt, maar dan moet men wel inloggen om in de cp te komen, en dat lukt juist niet.
Gelijk een update.[
Ik heb JCH
Aimysitemap
Verwijderd van de server zoals uit de database, absoluut geen geluk.
Maar nu dan de cache in de datebase, welke moet ik eigenlijk hebben om die uit te zetten??
De backups, van een week oud komt ook alles terug op de server zoals de databsae.
Alles zie ik aan de front side zoals de backhand, echter inloggen lukt gewoon niet
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 14:29 #17075
door
Beantwoord door in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
@Leen
Goed ik heb iets totaal anders gedaan, let op
ik ga directadmin > Installatron Applications Installer > selecteer > bewerk
Ik verander het wachtwoord naar Joop
Paswoord: 1zojazonee
ik druk op save, en druk met de ogen dicht op de link naar /administrator/
wat denk je?????
Per direct ingelogd, zonder maar iets te doen, dit is wel ongelooflijk vreemd. Gezien het feit, dat je dus een paswoord reset kunt uitvoeren, komt op het zelfde neer. Tevens zodra men al in de phpmyadmin bent, kan je ook direct de naam veranderen. Ik begrijp dan ook niet dat hij dit niet eerder heeft gepakt.
kan nu ook direct zien of Systeem - Paginacache aan stond, nee dat dus niet
Goed ik heb iets totaal anders gedaan, let op
ik ga directadmin > Installatron Applications Installer > selecteer > bewerk
Ik verander het wachtwoord naar Joop
Paswoord: 1zojazonee
ik druk op save, en druk met de ogen dicht op de link naar /administrator/
wat denk je?????
Per direct ingelogd, zonder maar iets te doen, dit is wel ongelooflijk vreemd. Gezien het feit, dat je dus een paswoord reset kunt uitvoeren, komt op het zelfde neer. Tevens zodra men al in de phpmyadmin bent, kan je ook direct de naam veranderen. Ik begrijp dan ook niet dat hij dit niet eerder heeft gepakt.
kan nu ook direct zien of Systeem - Paginacache aan stond, nee dat dus niet
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 14:39 #17076
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
hallo,
het zou gaan om de plugin Systeem - Paginacache
maar ja sl je al niet in administrator gedeelte komt kan je dus daar ook niet de plugin uitzetten
mocht hij al aan staan want standaard staat hij eigenlijk uit
via phpmyadmin zou je dan bij extensions kunnen kijken of hij aan staat.
maar soms wil het inloggen ook niet lukken omdat er al via andere pc of tablet etc al is ingelogd.
of via andere browser proberen.
gebruik je soms ook extra beveiligingen zoals bv admin tools ?.
en ik vroeg naar je naam van de webhoster omdat er ook zijn die niet met apache werken maar met ISS7
ps
lees net jou nieuwste bericht
ja dat bevreemd me zeer maar ik zie ook dat je
met Installatron Applications werkt ik heb daar dus geen ervaring mee.
ik lees alleen vaak steeds dat de Installatron vaak juist de boel tegen werkt.
vandaar dat er ook vaak dus gezegt wordt joomla versie updaten gewoon via
jou domijnnaam/websitenaam/administrator/index.php
het zou gaan om de plugin Systeem - Paginacache
maar ja sl je al niet in administrator gedeelte komt kan je dus daar ook niet de plugin uitzetten
mocht hij al aan staan want standaard staat hij eigenlijk uit
via phpmyadmin zou je dan bij extensions kunnen kijken of hij aan staat.
maar soms wil het inloggen ook niet lukken omdat er al via andere pc of tablet etc al is ingelogd.
of via andere browser proberen.
dat zijn extra extensie denk ik .Ik heb JCH Aimysitemap
gebruik je soms ook extra beveiligingen zoals bv admin tools ?.
en ik vroeg naar je naam van de webhoster omdat er ook zijn die niet met apache werken maar met ISS7
ps
lees net jou nieuwste bericht
ja dat bevreemd me zeer maar ik zie ook dat je
met Installatron Applications werkt ik heb daar dus geen ervaring mee.
ik lees alleen vaak steeds dat de Installatron vaak juist de boel tegen werkt.
vandaar dat er ook vaak dus gezegt wordt joomla versie updaten gewoon via
jou domijnnaam/websitenaam/administrator/index.php
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 14:49 #17077
door
Beantwoord door in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
admin tools is om problemen vragen is mijn ervaring, nee die gebruik ik dus niet.
Eigenlijk nog geen 1 beveiliging, dan alleen SSL
De website liep als een zonnetje, tot de upgrade toen ging letterlijk alles fout zomaar ineens zonder enige instelling aan te hebben geraakt.
Installatron ja ach die staat op de server, en je moet toch iets bedenken wat heel misschien een oplossing "kan" zijn. Ik was ongelooflijk verbaast, dat ik zomaar ineens in kon loggen. Maar nu de laatste backup terug zetten op de server, en dan nog eens zien wat het doet.
Eigenlijk nog geen 1 beveiliging, dan alleen SSL
De website liep als een zonnetje, tot de upgrade toen ging letterlijk alles fout zomaar ineens zonder enige instelling aan te hebben geraakt.
Installatron ja ach die staat op de server, en je moet toch iets bedenken wat heel misschien een oplossing "kan" zijn. Ik was ongelooflijk verbaast, dat ik zomaar ineens in kon loggen. Maar nu de laatste backup terug zetten op de server, en dan nog eens zien wat het doet.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 14:57 #17078
door
Beantwoord door in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
Okay even wat denkwerk nodig.
Ik heb de laatste backup terug gezet op de server, en ik klik op de link naar /administrator/ en ben direct ingelogd.
waar ik ook heen ga in de CP, wordt ik per direct eruit gegooid.
Inloggen via de link www.domein.eu/administrator/index.php kan ik absoluut niet inloggen en krijg de zelfde fout melding waar alles mee begon. Dus wel vanuit installatron kan ik wel binnen komen maar niets doen.
Ik heb de laatste backup terug gezet op de server, en ik klik op de link naar /administrator/ en ben direct ingelogd.
waar ik ook heen ga in de CP, wordt ik per direct eruit gegooid.
Inloggen via de link www.domein.eu/administrator/index.php kan ik absoluut niet inloggen en krijg de zelfde fout melding waar alles mee begon. Dus wel vanuit installatron kan ik wel binnen komen maar niets doen.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 15:21 #17080
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
Hallo,
wat bedoel je precies met
Bij Welke webhoster
wat bedoel je precies met
ik zo bijna denken dat je daar dan toch ergens een beveiliging heb draaien waar je zelf ben gebloktwaar ik ook heen ga in de CP, wordt ik per direct eruit gegooid.
Bij Welke webhoster
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 15:27 #17081
door
Beantwoord door in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
Ik heb de hosting overgenomen van iemand en een domeinnaam, maar de hosting is van argeweb.
geen idee of die goed zijn.
Er gaat inderdaad iets niet goed, als ik dus bijvoorbeeld naar Aimysite CP ga lig ik direct eruit. dus opnieuw inloggen en dat lukt dan niet. DIt laatste gebeurd dan ook bij alle linken die ik klik met de muis, wordt men direct uitgelogd.
geen idee of die goed zijn.
Er gaat inderdaad iets niet goed, als ik dus bijvoorbeeld naar Aimysite CP ga lig ik direct eruit. dus opnieuw inloggen en dat lukt dan niet. DIt laatste gebeurd dan ook bij alle linken die ik klik met de muis, wordt men direct uitgelogd.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 jun 2018 15:59 #17083
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
als je in het administrator gedeelte bent van joomla
zie je dan bv bij Systeem> Algemene check-in dingen staan met een slotje ?
of bij systeem > Algemene instellingen SEO-instellingen Gebruik URL herschrijven op Ja ?
en is bij Extensies>beheren >database de melding
Attentie
Databasetabellen structuur is up-to-date. of staat daar soms wat anders
zie je dan bv bij Systeem> Algemene check-in dingen staan met een slotje ?
of bij systeem > Algemene instellingen SEO-instellingen Gebruik URL herschrijven op Ja ?
en is bij Extensies>beheren >database de melding
Attentie
Databasetabellen structuur is up-to-date. of staat daar soms wat anders
lvda
Discussie gesloten.