Inloggen cp niet meer mogelijk

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 jun 2018 17:19 #17088 door
Beantwoord door in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
@Leen#

Zo dat was even zoeken zeg, en sorry dat het even wat langer duurde dat ik terug schrijf.

Ik heb goed nieuws, pffff mag ook wel eens meer dan 16 uur achter de pc/server.

Eerst uw vragen

Extensie > Beheer > datebase

Attentie
Databasetabellen structuur is up-to-date.

Overige informatie

Databaseschema versie (in #__schemas): 3.8.8-2018-05-18.
Update versie (in #__extensions): 3.8.8.
Database driver: mysqli.
150 database wijzigingen controleren geslaagd.
186 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.

systeem > Algemene instellingen SEO-instellingen Gebruik URL herschrijven op Ja ? Ja die staan allemaal op JA

goed de volgende vraag die u stelde

Systeem> Algemene check-in dingen staan met een slotje ?
Goed daar raak ik even de draad kwijt, in welke map zou dat moeten staan dat slotje Leen

Website Systeem Server Tekstfilters Rechten

Dan dat ik er herhaaldelijk eruit werd gegooid uit de backhand van joomla (CP) kwam ineens door het volgende script
Code:
##-------Forceer HTTPS verbinding van een map-------## RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} !=on RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R,L] ##

Werkt een week goed, en vandaag heeft het allemaal zijn eigen weg gevonden. Maar ik kan dus nu, gewoon alles weer doen in de backhand van Joomla (CP)

Ik heb wel even een aantal dingen van de website verwijderd, zoals de module CopyRight die had behoorlijk veel fouten.
Eveneens had de template ook twee fouten, dus die heb ik ook maar eens even verwijdert en een andere erop gezet zonder fouten.

RonDeb had namelijk een hint gegeven, om het volgende aan te zetten
Code:
public $error_reporting = 'maximum';

Hierdoor kon ik er dus achter komen, waar er fouten waren, mijn dank RonDeb voor die tip. EN toch een kleine citaat, ik had eerder aangegeven dat ik een nieuwe .htaccess bestand had gebruikt, wel vreemd dat het probleem vanochtend dan al niet opgelost was.

Goed dan de foto opladen, heb ik een de andere topic geplaatst het antwoord, anders wijken we af van het hoofdonderwerp.

Wow mensen, wat een inzet op een fatsoenlijke manier, vergeleken met de andere website van joomla.

Inloggen in de CP is dus weer mogelijk, dit probleem is dus opgelost tot nu toe.

Ongelooflijk bedankt voor uw enorme inzet beide op dit gedeelte,
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
02 jun 2018 18:07 #17090 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
Hallo Joop,
fijn dat dit probleem is opgelost.
ps
dat van slotjes bedoelde ik vooral hier(zie plaatje
mmar eigelijk kan het het ook gebeuren mij menu items of artikelen
door verkeert uitloggen of abrupt storing maar soms ook als bestand ergens openstaat
voor bewerking.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 jun 2018 18:57 #17093 door
:p :p :p :p ik zocht me suf ernaar dat wat u bedoelde, ja een plaatje zegt zeer veel.

Klopt, daar stond niets in vermeld (Check in) maar alles is mogelijk tegenwoordig. Heb ook een flauw vermoeden dat de server helemaal niet correct loopt. Gezien dat alles daadwerkelijk tot in de puntjes goed werkte. de optie
public $error_reporting = 'maximum'; kende ik nog niet, maar schonk wel degelijk een duidelijk lichtje welke modules en template problemen gaven. Dit was nu de eerste module waar ik niets voor betaalde, goed voortaan koop ik ze wel weer.

Tevens heb ik uit het geheel wel 1 les geleerd, upgrade nooit per direct de nieuwste joomla versie. Kijk eerst alle forums na, dat of er problemen voordoen. En dit was een heel erg harde leer les.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
03 jun 2018 16:06 #17098 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Inloggen cp niet meer mogelijk
Ik zou het liever anders stellen JoopMantel. Maak eerst een backup en ga die lokaal testen voordat je die online doorvoert.
Over het algemeen zijn er geen grote problemen met core joomla bij het updaten, dit kaar was er inderdaad een random image module probleem, maar vaker zijn het templates of extensies waarvan de ontwikkelaars achteraf pas gaan kijken of ze nog compatible zijn.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jun 2018 22:24 #17099 door
@Hans van der Meer
Ik had een backup zoals een snapshot gemaakt voordat ik de upgrade had uitgevoerd.
Alles werkte toen wel goed, en ging vrolijk door met artikelen aanmaken. Echter toen het het ineens fout ging was het te laat, om alsnog gebruik te maken van een snapshot.

De backups die ik had gedraaid, zelfs van een aantal dagen terug bleken dus ook het zelfde probleem te hebben.

Ik ben vandaag goed geholpen door RonDeb, die mij vimexx aanraden, en dat is wel nodig gezien het feit vannacht bleek de gehele website niet eens meer online te zijn. De vps server heeft een eigen wil, wat mij de laatste maanden al is opgevallen. Kijk een lamp die het nu doet, kan straks stuk zijn. Echter dat de server zulke vreemde kuren gaat vertonen, is de beslissing snel genomen om over te stappen.

Echter zodra andere dus het zelfde probleem hebben met opladen van foto's naar een sub-folder vanuit de backhand van joomla, dan kunnen ze alsnog vanaf de front zijde de foto's wel in de juiste folder toevoegen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena