- Ontvangen bedankjes 0
Helix 3 bij Plugins en niet bij Templates
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
10 jul 2015 13:25 #6689
door Meander
Helix 3 bij Plugins en niet bij Templates werd gestart door Meander
Vandaag Joomla opnieuw geïnstalleerd, en alles verloopt tot nu toe naar wens.
Nu zag ik hier in verschillende topics de link naar Eric Tiggelers slide show staan, en omdat het mij niet zo heel moeilijk leek heb ik besloten om Helix 3 te installeren.
Ook dat is allemaal gelukt, althans dat dacht ik, want nu staat hij bij mij bij Plugins, en niet bij Templates.
Ik heb zelf ook al gegoogled en het forum doorzocht, maar ik kan er weinig over vinden behalve iets in het Engels waarbij ik iets in de code moest veranderen, maar dat durf ik zomaar niet te doen.
Of heb ik de verkeerde gedownload?
Ik heb hem van joomshaper.com
Alvast bedankt!
Nu zag ik hier in verschillende topics de link naar Eric Tiggelers slide show staan, en omdat het mij niet zo heel moeilijk leek heb ik besloten om Helix 3 te installeren.
Ook dat is allemaal gelukt, althans dat dacht ik, want nu staat hij bij mij bij Plugins, en niet bij Templates.
Ik heb zelf ook al gegoogled en het forum doorzocht, maar ik kan er weinig over vinden behalve iets in het Engels waarbij ik iets in de code moest veranderen, maar dat durf ik zomaar niet te doen.
Of heb ik de verkeerde gedownload?
Ik heb hem van joomshaper.com
Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jul 2015 13:25 #6690
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Helix 3 bij Plugins en niet bij Templates
Het klopt dat je Helix3 niet bij templates ziet, want het is een framework plugin om een bestaande template (bijv. protostar) om te bouwen.
Je kunt ook, zoals in de presentatie van Eric Tiggeler is aangegeven een quickstart installeren
www.joomshaper.com/downloads/template/helix3
met handleiding om alles zelf uit te proberen.
Nogmaals: Helix 3 is geen template maar een hulpmiddel (framework) om je eigen favoriete template aan te passen aan je eisen.
Ad
Je kunt ook, zoals in de presentatie van Eric Tiggeler is aangegeven een quickstart installeren
www.joomshaper.com/downloads/template/helix3
met handleiding om alles zelf uit te proberen.
Nogmaals: Helix 3 is geen template maar een hulpmiddel (framework) om je eigen favoriete template aan te passen aan je eisen.
Ad
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
10 jul 2015 13:25 #6691
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Helix 3 bij Plugins en niet bij Templates
Als je de quickstart van helix3 installeert dan zou je volgens mij niks meer hoeven in te stellen. De (plugin) framework is dan automatisch mee geïnstalleerd en de template zou dan als standaard ingesteld zijn.
Het is dus wel belangrijk om te begrijpen dat er templates zijn die draaien op een framework en die geen extra framework gebruiken.
Over plugins: docs.joomla.org/Administration_of_a_Plugin_in_Joomla/nl
Het is dus wel belangrijk om te begrijpen dat er templates zijn die draaien op een framework en die geen extra framework gebruiken.
Over plugins: docs.joomla.org/Administration_of_a_Plugin_in_Joomla/nl
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
10 jul 2015 13:25 #6692
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Helix 3 bij Plugins en niet bij Templates
Volgens mij begrijp je de term quickstart niet helemaal. Zover ik heb gezien is het altijd zo dat als je een quickstart template download dat je eigenlijk gewoon Joomla download met daarin een volledige voorbeeld installatie van de Joomla template zoals je die bij de template-aanbieder online kan zien.
Dus inclusief voorbeeld artikelen en modules. Je download deze dus, pakt hem uit en plaatst hem in de (lokale) server omgeving. Dan installeer je deze als een normale Joomla-pakket. Wanneer je hiermee klaar bent zal je zien dat je het zelfde ziet als de online demo van de template aanbieder.
Dus inclusief voorbeeld artikelen en modules. Je download deze dus, pakt hem uit en plaatst hem in de (lokale) server omgeving. Dan installeer je deze als een normale Joomla-pakket. Wanneer je hiermee klaar bent zal je zien dat je het zelfde ziet als de online demo van de template aanbieder.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
10 jul 2015 13:25 #6693
door Hans van der Meer
Je bent gewoon in de war gebracht door wat er staat vermeld. Joomla is naar mijn mening gebruikersvriendelijk en breed inzetbaar. Extensies en templates door derden moet je altijd controleren of deze ook te vertrouwen zijn, niet iedereen is even goed in het veilig programmeren en houden van zijn extensies,
JED
is daarbij een goede eerste voor extensies, templates zijn een beetje vak apart. Ik heb zelf daar geen diepgaande kennis in. Er zijn aanbieders met een abonnementsvorm en ook die een enkele template aanbieden.
Het enige wat je moet doen is het even leren kennen, bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.
Het enige wat je moet doen is het even leren kennen, bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jul 2015 13:25 #6694
door Gast
Je bent nu met 2 dingen bezig:
- Joomla en CMS te ontdekken
- Een template te veranderen.
Dat zijn twee zaken die in feite niets met elkaar te maken hebben.
Zoals ik al eerder zei: ga eerst joomla en de mogelijkheden die CMS je biedt ontdekken met behulp van een bestaande template.
Als je dat onder de knie hebt kun je verder gaan en je bezig houden met het ontwikkelen van een template.
Er zijn genoeg templates dus waarom moet je zonodig een nieuwe gaan ontwikkelen ?
In eerste instantie gaat het bij een website om de inhoud.
Ad
Beantwoord door Gast in topic Helix 3 bij Plugins en niet bij Templates
Dat denk ik ook MeanderIk ben bang dat ik het hele gebruikersgemak van CMS dan verkeerd begrepen heb, mijn excuus
Je bent nu met 2 dingen bezig:
- Joomla en CMS te ontdekken
- Een template te veranderen.
Dat zijn twee zaken die in feite niets met elkaar te maken hebben.
Zoals ik al eerder zei: ga eerst joomla en de mogelijkheden die CMS je biedt ontdekken met behulp van een bestaande template.
Als je dat onder de knie hebt kun je verder gaan en je bezig houden met het ontwikkelen van een template.
Er zijn genoeg templates dus waarom moet je zonodig een nieuwe gaan ontwikkelen ?
In eerste instantie gaat het bij een website om de inhoud.
Ad
Discussie gesloten.