Layout login-module te groot, hoe aan te passen?

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jun 2015 15:59 #6961 door Gast
Hallo Joomla-kenners,

Beetje vreemde vraagstelling wellicht, een afbeelding legt denk ik in één keer uit wat ik bedoel...

Dit is het login-formulier van één van mijn websites.
Wat hier aan de hand is weet ik niet, ik weet wel dat de module onnodig groot is door een teveel aan enters/spaties?

Ik heb al wat gegraven in de template-bestanden, maar kan helaas niet vinden welk onderdeel/bestand verantwoordelijk is voor deze layout. En áls ik dat bestand zou vinden, dan zou ik denk ik niet weten hoe ik dit login-formulier weer netjes moet krijgen.

Met Joomla 2.5 had ik geen probleem en zag het er netjes uit, maar sinds de upgrade naar 3.4.1 ziet de module er zo uit.

Wie kan me hiermee helpen? Alvast bedankt!

Roland.
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
18 jun 2015 15:59 #6962 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Layout login-module te groot, hoe aan te passen?
Hallo,

als eerste van harte welkom hier op het forum :D

Heb je misschien een link naar je site zo dat we mee kunnen kijken?
Vanaf de afbeelding kan ik zo 1,2,3 niet zien wat het is ;)

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • n9iels
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jun 2015 15:59 #6963 door n9iels
Beantwoord door n9iels in topic Layout login-module te groot, hoe aan te passen?
Ha Roland,

Dit is iets wat je in de CSS van je website kan regelen. Als ik je broncode uitlees vind ik het volgende:
template.css, regel 274:
Code:
div.module div div div { background: url("../images/box_b.png") no-repeat center bottom #eef2f5; padding: 0 0 20px; width: 210px; }

de padding: 0 0 20px zorgt ervoor dat het formulier er zo vreemd uit ziet. Je kan dit verbeteren door het volgende stukje CSS toe te voegen onderaan je template.css
Code:
#login-form div { padding:0; }
Dit stukje CSS haalt de padding enkel weg voor het login formulier, de rest van de website wordt dus niet veranderd.

Ik zie overigens verder dat er 6 afbeeldingen niet gevonden kunnen worden. Ook moet ik zeggen dat de css niet heel erg up-to-date is. Dus wellicht dat een nieuwe template op langer termijn handiger is. Maar dit is een oplossing voor nu :)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jun 2015 15:59 #6964 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Layout login-module te groot, hoe aan te passen?
de siteground template j16-10 (world wide) is sterk verouderd. Niet responsive.
Nog een wonder dat 'ie draait

PS Ron was iets eerder tot dezelfde conclusie gekomen
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jun 2015 15:59 #6965 door Gast
Heren,

Dank voor de nuttige info. Ik vind dit template erg mooi, gebruik het al jaren op meerdere sites, alleen deze site heeft enkel een login-formulier en daar zaten dus rare fouten in.

Ik had dit template al met 1.5 geloof ik en nu dus, met 3.4.1, gebruik ik het nog steeds.
Zoals gelezen, da's geluk hebben, hi.

Ik ben redelijk bekend met Joomla, maar templates en CSS-opmaak totáál niet.
Hoeft ook niet naar mijn mening.

Ik lees ook dat er gezien kan worden dat een template fouten geeft.
Zijn daar bepaalde CSS-programma's voor of hoe kun je dat controleren?

En dan nog de laatste twee vragen:
Is deze template er ook voor Joomla 3.x?
Of op welke site kan ik het beste kijken voor (gratis) Joomla 3.x templates?

Alvast hartelijk dank voor de info, en N9IELS, de code is toegepast, het formulier ziet er nu tenminste weer fatsoenlijk uit, hi.

Groet,

Roland.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jun 2015 15:59 #6966 door Gast
Hallo Ron,

Op één van m'n sites heb ik iets van 80 pagina's online die met het menu in dit template mooi overzichtelijk blijven. Toch ga ik maar eens kijken voor een nieuwe.

Tevens ga ik ook die add-on Firebug eens proberen, eens kijken wat het is, maar gezien je reactie is het beter om te kijken voor een ander template.

Gaat goed komen, dank in elk geval voor alle hulp en informatie!

Roland.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena