- Ontvangen bedankjes 0
Custom.css bestaat niet in template, hoe pak ik dit aan?
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
01 jun 2015 08:59 #7175
door
Custom.css bestaat niet in template, hoe pak ik dit aan? werd gestart door
Goedemorgen,
Even een vraag, die hopelijk door de kenners snel te beantwoorden zal zijn. Voor een relatie maak ik een website gebaseerd op een template van joomlatd.com (td optes).
In hun template bestaat geen custom.css en die heb ik dus zelf aangemaakt en in mijn lokale testomgeving in de css map van de template gezet. Maar iedere wijziging die ik in dit bestand zet, wordt genegeerd. Als ik de wijziging echter in het oorspronkelijke bestand maak, bijv. in template.css wordt het meteen gewijzigd. Het is natuurlijk helemaal niet handig om in alle verschillende css-bestanden de wijzigingen te zetten, want als ik in de toekomst de website moet updaten kan ik dan alle css-bestanden nalopen.:o
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn custom.css als laatste ingelezen wordt, zodat al mijn aanpassingen doorgevoerd worden?
Ik kan geen link geven van mijn website omdat ik het lokaal heb staan, maar de template heb ik hier vandaan:
www.joomlatd.com/
Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen.
Alvast bedankt,
Anita.
Even een vraag, die hopelijk door de kenners snel te beantwoorden zal zijn. Voor een relatie maak ik een website gebaseerd op een template van joomlatd.com (td optes).
In hun template bestaat geen custom.css en die heb ik dus zelf aangemaakt en in mijn lokale testomgeving in de css map van de template gezet. Maar iedere wijziging die ik in dit bestand zet, wordt genegeerd. Als ik de wijziging echter in het oorspronkelijke bestand maak, bijv. in template.css wordt het meteen gewijzigd. Het is natuurlijk helemaal niet handig om in alle verschillende css-bestanden de wijzigingen te zetten, want als ik in de toekomst de website moet updaten kan ik dan alle css-bestanden nalopen.:o
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn custom.css als laatste ingelezen wordt, zodat al mijn aanpassingen doorgevoerd worden?
Ik kan geen link geven van mijn website omdat ik het lokaal heb staan, maar de template heb ik hier vandaan:
www.joomlatd.com/
Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen.
Alvast bedankt,
Anita.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 jun 2015 08:59 #7176
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Custom.css bestaat niet in template, hoe pak ik dit aan?
Custom css bestanden worden niet automatisch herkend en toegevoegd. Naast dat je het bestandje aanmaakt zal je in de index.php ook moeten aangeven dat deze toegevoegd moet worden.
[PHP]<?php
$document = JFactory::getDocument();
$document->addStyleSheet(/templates/templatenaam/css/custom.css);
?>[/PHP]
Je zal even moeten kijken of die eerste regel al voortkomt, dat je deze niet twee maal toevoegt, en welke variabele gebruikt wordt (misschien wel $doc ipv $document).
[PHP]<?php
$document->addStyleSheet(/templates/templatenaam/css/custom.css);
?>[/PHP]
Je zal even moeten kijken of die eerste regel al voortkomt, dat je deze niet twee maal toevoegt, en welke variabele gebruikt wordt (misschien wel $doc ipv $document).
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 jun 2015 08:59 #7177
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Custom.css bestaat niet in template, hoe pak ik dit aan?
Hallo Anita,
Ook in je edit van het bericht zie ik geen printscreen.
JFactory::getApplication('site') is iets anders dan JFactory::getDocument(), mocht je dat getDocument dus nog niet tegenkomen zou je beide regels moeten toevoegen. En vergeet natuurlijk niet om "templatenaam" aan te passen naar de mapnaam van de template.
Ook in je edit van het bericht zie ik geen printscreen.
JFactory::getApplication('site') is iets anders dan JFactory::getDocument(), mocht je dat getDocument dus nog niet tegenkomen zou je beide regels moeten toevoegen. En vergeet natuurlijk niet om "templatenaam" aan te passen naar de mapnaam van de template.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 jun 2015 08:59 #7178
door Gast
Mijn fout, je moet de link tussen haakjes zetten, dus zo:
$document->addStyleSheet("/templates/td_optes/css/custom.css");
$document->addStyleSheet("/templates/td_optes/css/custom.css");
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 jun 2015 08:59 #7179
door Gast
Zie je in de html wel dat er een regel is toegevoegd aan de head?
Zie dat er bij andere url's nog een baseurl wordt toegevoegd. Wat als je het volgende doet?
[PHP]<?php
defined('_JEXEC') or die;
// detecting site title
$app = JFactory::getApplication();
// adding custom stylesheet
$document->addStyleSheet($this->baseurl . "/templates/" . $this->template . "/css/custom.css");
?>[/PHP]
Zie dat er bij andere url's nog een baseurl wordt toegevoegd. Wat als je het volgende doet?
[PHP]<?php
defined('_JEXEC') or die;
// detecting site title
$app = JFactory::getApplication();
// adding custom stylesheet
$document->addStyleSheet($this->baseurl . "/templates/" . $this->template . "/css/custom.css");
?>[/PHP]
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 jun 2015 08:59 #7180
door Gast
Hoi Anita,
We zijn er al bijna. Je hebt gelijk dat de custom.css als laatste aangeroepen moet worden. In de index.php staat de volgende regel:
Deze zorgt ervoor dat onder andere de css bestanden ingeladen worden. In deze template staan hieronder dus nog extra css bestanden handmatig toegevoegd. Een eenvoudige oplossing zou kunnen zijn om de bovenstaande jdoc:include te verplaatsen een regel boven </head>.
Groeten, Emiel
We zijn er al bijna. Je hebt gelijk dat de custom.css als laatste aangeroepen moet worden. In de index.php staat de volgende regel:
Code:
<jdoc:include type="head" />
Deze zorgt ervoor dat onder andere de css bestanden ingeladen worden. In deze template staan hieronder dus nog extra css bestanden handmatig toegevoegd. Een eenvoudige oplossing zou kunnen zijn om de bovenstaande jdoc:include te verplaatsen een regel boven </head>.
Groeten, Emiel
Discussie gesloten.