Hoe kan ik "terug naar boven" vervangen door een button?

  • JKorte
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 apr 2015 18:12 #7729 door JKorte
Ik wil graag de tekst en functie van "terug naar boven" onderaan in de footer vervangen door een knop met dezelfde werking. Ik heb via een module "aangepaste HTML" een knop vorige pagina gerealiseerd op de volgende wijze:
<div class="back_button" align="right"><input onclick="history.go(-1);return true;" type="button" value="Vorige Pagina" /></div>.
Ik wil graag hetzelfde voor "terug naar boven", maar kan niet vinden hoe.
Ik gebruik het template protostar van joomla versie 3.4.1.
Wie weet hoe dat kan? Alvast hartelijk dank.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
24 apr 2015 18:12 #7730 door Leen
Misschien is deze plug-in iets hij werkt ook in joomla 3.4
en als je in plug-in beheer plug-in aanzet kan je ook je eigen tekst ingeven en dan verschijn dat op je website het enigste is dat ik niet zo snel kan vinden of je positie van de knop kan verplaatsen
extensions.joomla.org/extensions/extensi...tion/ext-button-back

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 apr 2015 18:12 #7731 door Gast
Bedoel je dat je onderaan een knop wilt met de functie 'Vorige pagina'? Of wil je de bestaande functie 'terug naar boven' behouden, maar een button uiterlijk geven, vergelijkbaar met de knop die je voor 'Vorige pagina' hebt gemaakt.

Als dit laatste je bedoeling is, moet je de css-declaraties van .back_button overbrengen naar .back-to-top a . Dit zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

Code:
.back-to-top a { background: #kleurnummer; padding: XXpx XXpx; }

Je achterhaalt de css door Firebug te gebruiken, en je plaatst de css in het bestand template.css in de map css van het Protostar-template.

Als je een link geeft naar je website geeft, kunnen we je directer helpen.

Groet & succes!

Lianne
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 apr 2015 18:12 #7732 door Gast
Hallo Jan, wil je dit bericht nogmaals schrijven, maar dan zonder alle font code erbij, dan is het beter te volgen


Bericht toegevoegd op 25 april 2015 om 14:20
Vorige bericht was op 25 april 2015 om 13:45


Jan, je hebt me ongevraagd een pb gestuurd met je website-url. Hierop reageer ik normaal niet, ik vind dit nl ietsjepietsje te opdringerig. Ik hoop dat je dit begrijpt.
Voor deze ene keer:

Om je button in vergelijkbare stijl te krijgen als de rest van je site, voeg aan je template.css toe
Code:
#back-top, button, html input[type="button"] { background: #495421; border: none; padding: 8px 12px; color: #FFF; margin-bottom: 15px; border-radius: 4px; text-decoration: none; text-shadow: 0px; }

Succes.
Discussie gesloten.
  • Han Wagter
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Www
Meer
15 mrt 2019 15:20 #19104 door Han Wagter
Ik zoek juist naar een "button back functie",aar de html tekst hierboven werkt niet in een module.
Is het mogelijk om zo'n functie in te stellen?
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
16 mrt 2019 08:59 #19110 door Patrick
Simpel en vrij te gebruiken:

link

Denk tenminste dat je dit voor hebt of wil je een button die terug naar de vorige pagina gaat?
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena