Website mobiel vriendelijker maken

  • polleke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Polleke
Meer
28 mrt 2015 09:11 #8285 door polleke
Website mobiel vriendelijker maken werd gestart door polleke
Hi,
ik ben bezig mijn site mobiel vriendelijker te maken. Google geeft daar een aantal leuke tools voor.
o.a. Mobiel testen

Nu loop ik daar tegen het feit dat een aantal mappen door robots.txt afgesloten wordt. En daarom krijg ik veel foutmeldingen bij google webtools.

Een voorbeeld is dat ik extrawatch heb geinstalleerd. En deze heeft in de map components/extra_watch enkele javascripts staan.
Gezien /components/ in robots.txt staat krijg ik daar foutmeldingen op. En dat aantal foutmeldingen loopt aardig op.

Maar ook verschillende CSS bestanden die in afgesloten mappen staan.

Het verplaatsen naar een open map lijkt mij niet de oplossing om de werking van de componenten (en upgrades) niet te verstoren.

Alles opengooien ook niet. (toch ?)

Is er iemand die al eerder met dit bijltje heeft gehakt ?

Groet Jan


Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
28 mrt 2015 09:11 #8286 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Website mobiel vriendelijker maken
Ik zag deze informatie vanochtend op een website:

images/
This is only blocked in sites which were originally installed using an older version of Joomla. The reason to unblock it: images create spacing. Chances are, without your images intact, spacing will be damaged -- and spacing is very important for mobile usability.
media/
Some extensions place CSS, JavaScript, and other files here, for use in the front end. This is unfortunate and you might want to avoid unblocking this one until you confirm it's necessary (by unblocking the others first, and having Google re-test).
templates/
This is the most important one. If this folder is blocked, all (or near-all) of your CSS is also blocked. If your CSS is blocked, the search engines have no idea what your page is supposed to look like.

Deze drie locaties hoeven niet meer via robots.txt geblokkeerd te worden.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena