Template voor frontend editing

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 feb 2015 19:16 #9149 door Gast
Template voor frontend editing werd gestart door Gast
Hallo,

Ik heb een website overgezet van J2.5 naar J3.3. Uiteraard allerlei extensies aangepast en van de nodige updates voorzien.
Nu had ik in deze website al de functie om de site via de frontend te editen of van nieuwe artikelen te voorzien.
Als ik deze functies nu gebruik krijg ik een editscherm die anders is ingedeeld en niet goed is opgebouwd.
In J2.5 werd het editscherm d.m.v. 4 <fieldsets> verdeeld in 4 delen: Inhoud, Publiceren, Taal en Metadata. Ieder fieldset werd netjes omkaderd en was keurig ingedeeld.
In J3.3 is er 1 <fieldset> en binnen deze fieldset zijn er 4 <ul><li> indelingen.

Nu heb ik gezocht waar ik dit kan wijzigen, maar ik kan dit niet vinden in het template?
Weet iemand waar ik dat wel kan aanpassen?

Of is er een manier om de bewerkfunctie in de frontend te voorzien van een ander template. Dan kan ik bijv. protostar daarvoor gebruiken, want die werkt wel naar behoren.

Alvast bedankt voor de hulp.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 feb 2015 19:16 #9150 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Template voor frontend editing
Waarschijnlijk mist je template dan relevantie code en opmaak voor het edit gedeelte. Dat kan je natuurlijk vergelijken met protostar, grote kans dat je bepaalde stijlen (voor bootstrap misschien) niet inlaadt in je template.

Je kunt natuurlijk ook een override maken. Een voorbeeld (wel op protostar):
perfectwebteam.nl/blog/56-het-toevoegen-...-nog-nooit-zo-simpel
Onderwerp is gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
19 feb 2015 19:16 #9151 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic Template voor frontend editing
Om dit te bewerken moet je een override aanmaken voor je template. Een override is een kopie van bijvoorbeeld een module of een component in de map html map van je template. Op deze manier kun je dus bijvoorbeeld wat wijzigen aan het front-end editing gedeelte zonder dat je hiervoor Joomla! bestanden hoeft aan te passen.

Zo een override kun je zo aanmaken:
1. Ga naar templatebeheer -> Templates
2. Klik je template aan en ga naar het tabblad "Maak overrides"
3. Klik hier op het component com_content en dan form
4. Ga weer terug naar het tabblad tekstverwerker en selecteer in de map html de map com_content -> form en dan het bestand edit.php.

In dit bestand kun je de layout van het bewerken en toevoegen van artikelen vinden.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena