Responsive site en mobile pagina's

  • Ton Kemp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
11 jan 2015 16:48 #9789 door Ton Kemp
Responsive site en mobile pagina's werd gestart door Ton Kemp
Beste Forumleden,
Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?

Ik wil een nieuwe website maken.
Natuurlijk is die site responsive, zodat de info op een smartphone goe te lezen is.

Voor twee specifieke toepassingen wil ik echter twee mobile pagina's maken
Het gaat hier om een reserveermodule en een smoelenboek cq ledenlijst.

Hoe pak ik dat nu aan?
Ik dacht voor die twee toepassingen een aparte mobile template te installeren en die toewijzen aan die twee items.
Dat betekend dat je voor die twee items twee apart url's kunt maken. Zoiets als m.toepassing.sitenaam.nl (evt via redirect / shortner een nog eenvoudigere url)

Zou jij dat ook zo doen?
Of is een andere aanpak ook mogelijk?

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jan 2015 16:48 #9790 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Responsive site en mobile pagina's
Zo te horen haal je twee dingen door elkaar: Subdomein en Url. Met Urls als sitenaam.nl/smoelenboek en sitenaam.nl/reserveren kun je dit eenvoudig realiseren. Hiervoor hoef je dan alleen maar twee menu items te maken met de alias smoelenboek en reserveren.

De aparte mobile template kun je dan aan deze menu items toekennen. Dan moet er nog wel bepaald worden hoe deze toepassingen gerealiseerd worden. Heb je daar al componenten voor in gedachte? Het smoelenboek zou met component content gedaan kunnen worden. Het reserveren met een of andere form extensie.
Onderwerp is gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
11 jan 2015 16:48 #9791 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic Responsive site en mobile pagina's
Het hele idee van een responsive template is dat zowel de mobiele weergave als de desktop weergave vanuit één template gaat.
Ik zie dus niet in (of begrijp je fout) waarom je een aparte template zou bouwen voor deze 2 pagina's.
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
11 jan 2015 16:48 #9792 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Responsive site en mobile pagina's
Dank jullie wel voor de reacties.
Inmiddels zelf ook weer wat wijzer over het verschil tussen een responsive website en een adaptive website. Een responsive site toont (normaal gesproken) de gehele site op een leesbare manier op elk scherm. Een Adaptive website of design toont juist NIET de complete site op een bepaald scherm zoals een smartphone. Dat is dan omdat je er dan vanuit gaat dat je op je smartphone andere dingen / taken wilt doen dan een normale site.

Dat is precies wat ik wil: een normale responsive website, maar sommige pagina's hebben heel specifieke taken waarbij de vormgeving geheel op afgestemd wordt.

Dus vandaar de mix tussen responsive en adaptive door gebruik te maken van twee templates! Super dat zoiets allemaal kan met Joomla!

Voor de twee specifieke taken (reserveren en smoelenboek) hebben we eigen maatwerk applicaties op Joomla draaien. Daar gaan we dus de vormgeving bij aanpassen..

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena