Customize template issues

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 jan 2015 15:09 #9871 door Gast
Customize template issues werd gestart door Gast
Beste Joomla community,

Ik ben van beginners-niveau joomla en ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen. Ik maak gebruik van het purity-iii template. Aanpassingen die ik doe aan de verschillende thema's binnen dit template hebben geen effect en ik begrijp niet waarom. Ik heb het met Thememagic geprobeerd maar ook door de style bestanden van de thema's aan te passen. Zonder effect helaas. Heeft het misschien met de rechten te maken?

Handleiding: ( www.joomlart.com/documentation/purity-iii/customization )

Hopelijk kan iemand mij verder helpen! Onderstaand mijn bericht (zonder reacties) op een engels forum.

Mvg. Lennart


Bericht toegevoegd op 8 januari 2015 om 15:26
Vorige bericht was op 8 januari 2015 om 15:26


Dear sir/madam,

I have some issues customizing my website template. A clean quickstart installation of purity is installed. According to the documentation ( www.joomlart.com/documentation/purity-iii/customization ) I created a new theme named "parkito" and selected this in the back-end. I tried to edit the variables-custom.less file and also with thememagic (which i prefer) with no result. What I see is the "default" theme. I alson tried to edit the "red" or "orange" template using thememagic editing or saving is not possible.
I tried to reinstall, find more documentation and much more. I'm stuck on this and I really hope you can help me out. Looking forward for your reply.

Best regards,

Lennart


Bericht toegevoegd op 8 januari 2015 om 16:09
Vorige bericht was op 8 januari 2015 om 15:26


Ik vind het lastig uitleggen. Ik zal proberen het iets te verduidelijken.

1. Schone Joomla quickstart purity-iii template installatie
2. Map toegevoegd aan themes dmv. ftp
3. Selecteren van theme in joomla back-end
4. Aanpassen theme bestanden dmv. ftp of met thememagic in back-end

Kleuren template blijven "default" blauw. Wil ik bv. blauw in groen veranderen lukt dit niet. Ook het aanpassen van bestaande thema's lukt niet.

Indien nodig kan ik tijdelijk toegang tot back-end toestaan.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
08 jan 2015 15:09 #9872 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Customize template issues
Als je de purity_iii.zip uit pakt op je pc zie je 4 mapjes
template + quickstart+plugin+component.
normaal kan je alsaje backend ingelogd bent via extensies >Extensiebeheer: Installeren
bladeren naar je pc en dan in het mapje war je het heb uit gezipt de tempale uit de templat map installeren en dat ook op de zelfde wijze bij de plugin en component map
(De quickstart is een complete joomla versie dus die vergeten)
En als het dan goed is kan je bij Templatebeheer stijl bewerken
een thema bewerken door op de knop thememagic te klikken
dan kan je aan de rechter kant bij color dingen wijzigen en de eerste keer bij opslaan
welke dus verstop zit onder de knop preview kan je kiezen save als of save dus slim als je eerst een nieuw kleur naam maakt en dan bewaar bvc paars
dan je template voorkeur even aanpassen Templatebeheer style bewerken.
daarna kan je dus je eigen kleur template etc op die manier verder bewerken en opslaan

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
08 jan 2015 15:09 #9873 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Customize template issues
Ik vraag me af heb je de template in een lege joomla versie geïnstalleerd of heb je
wel de quickstart versie genomen omdat ik veel voorbeeld data zie van de template zelf ?
en als ik daar op klikt lijkt dat weer verwijderd te zijn ?

lvda
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena