Horizontaal hoofdmenu beez3

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2014 20:32 #10142 door Gast
Horizontaal hoofdmenu beez3 werd gestart door Gast
Hallo allemaal,
Ik werkt met Joomla 3 en heb nu mijn hoofdmenu op positie 1 staan; daar staat dit menu horizontaal.
Maar ik wil het hoofdmenu op positie 2 plaatsen (waar ook het kruimelpad staat)
Als ik mijn hoofdmenu op die positie zet komt deze vertikaal op de site. En ik wil 'm horizontaal.
In de backend heb ik bij Modulebeheer>Hoofdmenu in Menu class achtervoegsel al geplaatst:"spatie nav-pills" en bij Module class achtervoegsel:"_menu" maar dat werkt niet bij mij.
Via google kom ik op sites waarin veranderingen in de css staan vermeld, maar dat gaat me (op dit moment) te ver.
Weet iemand de oplossing via de backend?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
16 feb 2014 20:32 #10143 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Horizontaal hoofdmenu beez3
Hallo,

heb je misschien een link naar je site waar we kunnen kijken?

Groeten Ron ;)
Discussie gesloten.
  • Arjan Booij
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
16 feb 2014 20:32 #10144 door Arjan Booij
Beantwoord door Arjan Booij in topic Horizontaal hoofdmenu beez3
Het heeft te maken met de positie.
Je menu op het kruimelpad zal inderdaad niet zomaar hetzelfde zijn als op positie 1.
Kijk eens wat er staat bij positie 1.
En de class die er in de css staat voor je menu.
Misschien dat het zo over te zetten is, maar je moet misschien wel even het een en ander aanpassen.

Je kunt ook, en dat is misschien sneller. In de index.php van je template de positie 1 onder die van het kruimelpad zetten.
Dat zou ook nog kunnen

#Joomla omdat het zo leuk is.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2014 20:32 #10145 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Horizontaal hoofdmenu beez3
Bedankt vast voor de reactie. Ik zal maandagmiddag hierop even reageren


Bericht toegevoegd op 17 februari 2014 om 14:02
Vorige bericht was op 16 februari 2014 om 23:19


Hallo Ron Hierbij de url van www.simplysix.nl/test2

Ik heb het hoofdmenu nu staan op position 2, waar normaal ket kruimelpad staat en het resultaat is een vertikaal hoofdmenu, dat ik graag horizontaal wil hebben.


Bericht toegevoegd op 17 februari 2014 om 14:16
Vorige bericht was op 17 februari 2014 om 14:02


WebmasterAB, je antwoord is mij niet (helemaal) duidelijk.
"Kijk eens wat er op positie 1 staat"? Bedoel je daarmee op de site zelf:
daar staan de menu-items horizontaal boven mijn logo. (En zoals gezegd wil ik ze graag horizontaal onder mijn logo.
Of bedoel je in het modulebeheer>hoofdmenu : daar staat "boven" bij pos 1 en "kruimel" bij pos2.

Ook heb ik in de css van beez3 naar menu gezocht maar kan niets vinden.
Kan je dat pad nauwkeuriger aangeven?

Dank vast.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2014 20:32 #10146 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Horizontaal hoofdmenu beez3
Hoi,

Het activeren van bootstrap lost je probleem niet op. De menu-items worden dan knoppen en komen niet onder het logo-gedeelte. Ook hoef je voor je oplossing niet het template helemaal van scratch opnieuw op te zetten. Sterker nog: dan kom je veel andere problemen tegen die je niet wilt.

Als je de positie van de breadcrumbs gebruikt, vallen de css-definities van het menu weg. Dit komt omdat het menu binnen Beez3 is gedefinieerd vanuit het overkoepelende blok "header". De breadcrumbs bevinden zich niet in dit blok, maar in het blok daaronder, nl. 'content-area". Je kunt in Modulebeheer hier niets aan veranderen.

Het meest voor de hand ligt om met css de posities van het menu en het logo om te draaien. Ik beveel je aan om dit in een kopie van het template te doen, omdat je anders met updates van Joomla onbedoeld terug kan vallen naar de standaard-situatie zoals die nu is. Een kopie-template maak je door in Templatebeheer op het tabje links boven op 'templates' te klikken, vervolgens jouw template 'Beez3 gegevens en bestanden' te kiezen en dan in het menu 'kopieer template' te kiezen. Je kunt je kopie vervolgens een eigen naam geven, bijvoorbeeld 'simplesix'.
In het hoofdscherm van templatebeheer wijs je 'simplesix' vervolgens toe als standaard template. (in de kolom 'standaard').

Vervolgens open je in templatebeheer > templates > simplesix gegevens en bestanden' > map css > personal.css.
Hier helemaal onderin zet je het volgende:
Code:
#header { overflow: visible; } .logoheader { margin: -38px 10px 0px; } #header ul.menu { border-radius: 0px; margin: 190px 10px; } #contentarea, #contentarea2 { margin: 70px 0 0 0; }
Mocht je hiermee niet je gewenste resultaat bereiken, laat het weten!

Groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2014 20:32 #10147 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Horizontaal hoofdmenu beez3
Hai, geweldig, het werkte in één keer. Exact op de manier die je beschreef.
Dit probleem is opgelost.

Maar het volgende gebeurt wel:
In de beez template staan een paar modules op position 7 en dat is aan de linkerkant.
In de simplysix template verschijnen die modules met position 7 aan de rechterkant.

Met instellen van position 12 komen ze aan de linkerkant maar de frontpagetekst schuift dan niet een beetje naar rechts maar wordt nu onder de modules geplaatst, dus ook aan de linkerkant. Is dat oplosbaar?
Bedankt vast voor je reactie
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2014 20:32 #10148 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Horizontaal hoofdmenu beez3
Hallo, op mijn website dat een combi van mijn drie persoonlijke sites in Joomla 3 is gebruik ik drie templates met dezelfde menu-positie structuur en kruimelpad module aangezet en toegrewezen naar alle pagina's . Maar op alle pagina's Sie ik "U bevindt zich hier: Start"

Wat kan het probleem zijn. Een blackout van mij?

Bedankt voor iedere tip, of dat tot oplossing leidt of niet.

Groeten, Fred


Bericht toegevoegd op 26 december 2014 om 23:23
Vorige bericht was op 26 december 2014 om 23:22


O, de website: wf.mellink.info
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena