Bewerken template.css niet mogelijk

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 aug 2017 17:17 #14368 door
Ben al enige tijd bezig met m'n website ontwerp en heb al die tijd gewoon de template.css kunnen bewerken. Echter opeens kan dit niet meer. Als ik iets heb toegevoegd of gewijzigd en het bestand wil opslaan krijg ik de volgende melding:

"Forbidden

You don't have permission to access /administrator/index.php on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

Waar komt deze melding nu ineens vandaan? Help! :(
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
23 aug 2017 10:37 #14385 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Bewerken template.css niet mogelijk
Werk je lokaal of op server? Heb je iets geupdate en is toen het probleem ontstaan? Staat de file op 777. Werkt je de file via de backend bij of via ftp?
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
23 aug 2017 15:26 #14394 door
Beantwoord door in topic Bewerken template.css niet mogelijk
Ik werk (als Super User) op een externe server. De enige update is van Joomla 3.4 naar 3.5 en ik heb de module "Custom CSS" geïnstalleerd.
Ik werk de file altijd bij via de backend. Of de file op 777 staat weet ik niet: hoe/waar controleer ik dat?
Ik kan via het FTP programma zien dat alle css bestanden 0644 als rechten hebben. Ik kan andere css bestanden zoals bootstrap.css gewoon bewerken. Het lukt echter niet met het bestand 'template.css'; dan krijg ik bovengenoemde melding.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
24 aug 2017 07:05 #14399 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Bewerken template.css niet mogelijk
Hallo Piet, kan het zijn dat een Joomla-extensie een aanpassing heeft gedaan in de template.css? Dan is waarschijnlijk de eigenaar gewijzigd. Dat is een instelling van de server. Als je een bestand upload dan is iemand de eigenaar daarvan. Dat is op sommige servers afhankelijk van de manier waarop het bestand wordt geüpload of gewijzigd. Via ftp is bijv. gebruiker "ftp" de eigenaar, via je browser is het bijv. "apache". Afhankelijk van de instellingen kan het zijn gebruiker "apache" wel iets mag wijzigen van gebruiker "ftp", maar niet andersom. Dat heeft dan niet met 0644 te maken maar met de rechtenstructuur van gebruikers.
Misschien heb je hier iets aan: forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?p=85174
Mocht je het niet kunnen oplossen dan raad ik je aan contact op te nemen met met je hostingpartij. Die kunnen misschien zien wat er is gebeurd en in elk geval het probleem oplossen.

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
24 aug 2017 08:24 #14401 door
@Robert
Dank voor je reactie. Ik kan op de server het bestand phpmyadmin niet aanroepen om te bewerken.
Ik heb de supportafdeling van de hoster verzocht om dit op te lossen.
Ik kan natuurlijk het template.css bestand wel bewerken via een omweg: in ftp het bestand even downloaden naar de lokale pc, het bewerken en vervolgens weer uploaden. Maar dat is nogal omslachtig.
Ik zal het hier melden zodra het is opgelost. :)
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
24 aug 2017 08:51 #14402 door Robert
Template.css en Phpmyadmin zijn twee verschillende dingen die niks met elkaar te maken hebben. Phpmyadmin is een programma om een database te beheren. Template.css is een tekstbestand met opmaakcodes van de website.
Als je Phpmyadmin bedoelt vanwege de rechten-uitleg: dat zijn ook twee verschillende dingen. Ik bedoel de gebruikers op de server, niet in Joomla.

Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
24 aug 2017 10:18 #14403 door
Het probleem is opgelost: webhost support heeft het betreffende css bestand weer "vrij gegeven".

Dank voor het meedenken! :D
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
24 aug 2017 10:21 #14404 door Robert
Bedankt voor de terugkoppeling.