Categorie- en artikel afbeelding werken niet in Protostar

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
13 dec 2017 06:42 #15788 door Meander
In mijn blog layout wil ik graag voor elke categorie inclusief subcategorieën dezelfde categorie afbeelding hebben.
Maar op de een of andere manier krijg ik ze maar niet tevoorschijn.
Ik heb bij Algemene instellingen "Afbeelding van categorie" op Toon staan.

In mijn zoektocht hiernaar stuitte ik op een artikel waarbij je afbeeldingen bij een menu-item van het type artikel-lijst kunt plaatsen.
Hierbij moet je een override maken van com_content/category.
Volgens het voorbeeld zou je dan bij de editor onder html/com_content/category een hele rits sub files moeten zien, waaronder default_children.php, maar die files heb ik allemaal niet eens. Ik heb daar alleen maar default.php en default_items.php staan, terwijl er in het voorbeeld ook Protostar wordt gebruikt.

Niet dat ik nu per se afbeeldingen in de artikellijst wil hebben, maar kan het ontbreken van die files bij mij de oorzaak zijn dat de categorieafbeeldingen niet zichtbaar worden?

Overigens heb ik het ook al geprobeerd met artikel afbeeldingen, maar die werken ook niet.
Ik heb het voorlopig even opgelost met een module met de afbeelding die ik via menutoewijzing aan de betreffende pagina's heb toegewezen in positie banner, maar ik had toch liever dat ik ze meteen aan de categorieën en subcategorieën kon toevoegen.

Afbeelding 1 komt van deze site
Afbeelding 2 zijn de files die ik daar heb staan.

Kortom: doe ik zelf wat verkeerd, of mis ik wat in mijn template?

.

Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2017 09:08 #15789 door Leen
Hallo,
dat is vreemd ik heb net even zo

override maken van com_content/category.

bij de template protostar en dan komt hij bij mij wel met gehele rits.
misschien dat je de core bestanden eens moet herstellen of de overide nog een keertje doen
Maak wel dan eerst een backup
Administrator > componenten > Joomla update dan knop controleer update's hier na zou je
onderin deen knop moeten zien met joomla core bestanden opnieuw installeren.

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
13 dec 2017 11:50 #15794 door Meander
Zo heb ik het ook gedaan Leen, maar ik blijf alleen die twee bestanden in die map houden.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2017 13:37 #15799 door Leen
Hallo Meander ,
Ik weet niet of je je dit probeert op een test site met xampp of zo
maar als het een test site is dan eerste die map met die override verwijderd en dan opnieuw maken ook geprobeerd ?

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2017 14:13 #15800 door Leen
Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het lokaal niet niet voor elkaar krijg ook
zoals de uitleg geeft ik krijg steeds maar een afbeelding te zien als ik op zo subcategorie klikt

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
13 dec 2017 14:22 #15801 door Meander
De categorieafbeelding verscheen later als bij toverslag.
Maar ik vind het niet mooi, want hij float links waardoor er een stuk tekst van het artikel naast komt te staan ipv er onder.
Ik heb de categorieafbeelding daarom eerst even uitgeschakeld.

En ondertussen kwam er een css probleem bij na de Joomla update, dus ben ik eerst daar even mee bezig geweest.

De site staat overigens al online.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 dec 2017 14:32 #15807 door Leen
Hallo,

bij mij heb ik nu gevonden waar het fout ging in de uitleg stond

To add the images of the subcategories on your view, you have to add a line of code between lines 44 and 45:

echter bij de recente joomla test werkt het pas als de code ergens bij regel 49 wordt geplakt.

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
13 jan 2018 14:10 #16011 door Meander
Excuses voor mijn late antwoord. Ik heb het opgelost door gewoon bij elk artikel dezelfde categorie afbeelding te gebruiken.
Eerst werden nog wel de social share buttons ernaast gezet, maar dat heb ik in de custom.css opgelost met een float: none.

Ik ben er heel tevreden mee zo.

Edit: de artikelen heb ik van mijn oude domein/site allemaal geïmporteerd in mijn nieuwe domein/site met behulp van J2XML, dus vandaar de oude datum nog ;)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Arjan Booij
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
13 jan 2018 15:29 #16015 door Arjan Booij
Beantwoord door Arjan Booij in topic Categorie- en artikel afbeelding werken niet in Protostar
Als het is opgelost deze graag sluiten

#Joomla omdat het zo leuk is.
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
14 jan 2018 02:18 #16021 door Meander

Als het is opgelost deze graag sluiten


Hoe dan? Want ik kan mijzelf moeilijk het beste antwoord geven wanneer ik wat anders heb gedaan.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena