- Ontvangen bedankjes 0
Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
27 apr 2018 18:02 #16862
door
Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in? werd gestart door
Bij een van mijn websites gebruik ik Protostar als template. Kun je daar ook een custom.css er op na houden? Je kunt bij Templates - Protostar gegevens en bestanden wel een custom.css aanmaken, maar daar wordt niets mee gedaan.
Kun je ook een favicon.ico instellen? Ik heb er een in \templates\protostar neergezet, maar die wordt met elke Joomla-update overschreven.
André
Kun je ook een favicon.ico instellen? Ik heb er een in \templates\protostar neergezet, maar die wordt met elke Joomla-update overschreven.
André
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
27 apr 2018 19:12 #16863
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
In Protostar wordt gebruikt gemaakt van een user.css bestand en geen custom.css. ZIe onderstaande documentatie:
docs.joomla.org/J3.x:Adding_a_custom_CSS_with_Protostar/nl
Over de favicon kan ik me alleen bedenken dat je een nieuwe stijl van Protostar maakt en daar je aanpassingen in doorvoert. Bij een update zou zover ik het weet jouw stijl behouden blijven.
docs.joomla.org/J3.x:Adding_a_custom_CSS_with_Protostar/nl
Over de favicon kan ik me alleen bedenken dat je een nieuwe stijl van Protostar maakt en daar je aanpassingen in doorvoert. Bij een update zou zover ik het weet jouw stijl behouden blijven.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 apr 2018 07:59 #16864
door
Beantwoord door in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
User.css: gelukt. (Het linkje in bovenstaande reactie werkte niet in één keer, maar ik heb het gevonden.)
Favicon: je kunt in Protostar geen favicon instellen zoals bij Helix3, maar misschien is er een truc?
André
Favicon: je kunt in Protostar geen favicon instellen zoals bij Helix3, maar misschien is er een truc?
André
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 apr 2018 11:24 #16866
door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
Je kunt in Protostar zelf een favicon instellen door het overschrijven van de standaard Joomla Favicon door een zelfgemaakte (let op 16x16 px), waarbij je de naamgeving favicon.ico aanhoudt voor de zelfgemaakte favicon.
Nadeel is echter dat de nieuwe favicon bij een update elke keer overschreven wordt door de standaard favicon. Dit kun je voorkomen door de Protostar template te kopieëren en de kopie een andere naam te geven. De kopie stel je in als de standaard template. In de standaard template plaats je je zelfgemaakte favicon. Bij een update wordt de gekopieerde template als het goed is niet overschreven en blijft je nieuwe favicon behouden. Meer info hier: www.cloudaccess.net/joomla-knowledgebase...late-joomla-3-0.html en op soortgelijke termen bij Google.
Nadeel is echter dat de nieuwe favicon bij een update elke keer overschreven wordt door de standaard favicon. Dit kun je voorkomen door de Protostar template te kopieëren en de kopie een andere naam te geven. De kopie stel je in als de standaard template. In de standaard template plaats je je zelfgemaakte favicon. Bij een update wordt de gekopieerde template als het goed is niet overschreven en blijft je nieuwe favicon behouden. Meer info hier: www.cloudaccess.net/joomla-knowledgebase...late-joomla-3-0.html en op soortgelijke termen bij Google.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 apr 2018 18:40 #16869
door
Beantwoord door in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
En de favicon sla je op in /templates/kopie-met-nieuwe-naam, zeg maar.
Bedankt.
André
Bedankt.
André
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 apr 2018 19:59 #16870
door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
yep
Discussie gesloten.