Website onbereikbaar geworden na update probleem template

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 sep 2018 09:04 #17756 door Gast
Mijn joomla 3.8.12 website www.olyphant.nl/Familydesk is ineens onbereikbaar geworden, doordat ik voor het updaten van de RokSprocket module v2.1.23 naar v1.2.24 minimaal het bestand 'RokCommon 3.2.6 nodig zou hebben en ik slechts 3.2.5 heb.
Ik kan nog wel via FTP en Installatron in het back-end komen. Ik heb al geprobeerd een Akeeba backup terug te zetten, maar de site is bij inloggen nog steeds onzichtbaar. Zou mijn site met familiegegevens door zo'n stom update probleempje nog te redden zijn of zou ik een hele nieuwe moeten bouwen?
In de bijlage heb ik zo goed mogelijk de aanwezige Gantry en RokSprocket bestanden proberen aan te geven.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2018 09:24 #17758 door Leen
Hallo,
Als je de link kan je hier ook niet komen dan volgt kan je dan in backend niet weer een standaard joomla template instellen en pagina's toewijzen.
of in administrator gedeelte naar > extensies > plugin > Plugins: System - RokSprocket uitzetten ?
of administrator > Extensies > beheren daar zoek op bv Roksp en uitzetten dmv op vinkje klik

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 sep 2018 12:23 #17761 door Gast
Hallo Leen,
Fijn om een reactie te ontvangen (en ook zo snel) van iemand die het niet meteen zo dramatisch opvat als ikzelf en meedenkt over een mogelijke oplossing!
Van jouw suggesties heb ik eerst 'Extensies > plugin > Plugins: System - RokSprocket' uitgezet en vervolgens 'Extensies > beheren en zoeken op bv Roksp' en uitgezet dmv een vinkje en telkens met verversen gekeken of hij nu verscheen. Maar niet helaas. Kennelijk is dat 'RokSprocket' erg cruciaal voor het weergeven.
Aan je eerste suggestie had ik ook al gedacht om te zien of ik de content in ieder geval weer zichtbaar kon maken, maar misschien is dat nog een strohalm, want ik begrijp dat "toewijzen van pagina's" niet. Ik krijg dan nl alleen de uitgeklede Homepage (zie die van protostar), maar geen header met menubalk om de andere pagina's en sub-pagina's zichtbaar te maken. In de bijlage heb ik de verschillende templates opgesomd, waarmee dat kan (+ enkele, die wel op de lijst templates staan, maar niet bij stijlen waarmee ik ze ook tot Master zou kunnen bombarderen).
Zou ik de header en menubalk vanuit het back-end zichtbaar kunnen maken en hoe moet dat? Iets met instellingen mbt menu en/of header aanpassen of iets anders?
Mvrgr, Henk
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2018 13:14 #17766 door Leen
Hallo Henk,

Oke ik neem aan dat je ook wel via administrator zijde de site goed heb geupdate.
dus administrator > extensies > beheren > updaten daar boven links eerst op opschonen klikken
daar na op knop vind updates en als hij iets vind dan aanvinken en op installeren klikken.
Wat heel misschien ook nog kan zijn is dat je de taal filter plugin aan heb staan hier is ook ooit
een foutje mee geweest dus als ze aan staan even testen als ze uitstaan of dan wel werkt.
en met pagina toewijzen bedoelen we
administrator > extensies > templates kies je template en bij Templates: Stijl bewerken tabblad menu toewijzing
zie plaatje
ps
ik begrijp dat je mogelijk met deze CloudBase 3 Template werkt ?


lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2018 13:38 #17767 door Leen
Hallo Henk,
dan ook nog denk ik kleine tip omdat ik zie dat je iets verder gekomen bent.
Ik neem haast aan dat je ook nog zoiets als een hoofdmenu heb voor de website.
dan zou je dus bij administrator > extensies >modules dat kunnen vinden
en in protostart is de menu positie positie 1

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2018 14:22 #17768 door Leen
Hallo Henk,
Mocht je toch de cloudbase3 template als standaard willen
ik weet niet of hij ooit als standaard was ingesteld maar ik heb even getest wat die template doet
het eerste plaatje krijg ik als ik jou site benaderd door
Code:
/index.php?tp=1&template=cloudbase3
achter jou website url te zetten
maar ik weet niet of je zelf dat ooit zo gemaakt heb?
maar als je de template instelt niet vergeten ook op save te drukken

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 sep 2018 14:50 #17769 door Gast
Hallo Leen,
Ik kan het niet bijsloffen, want ik moet weg.
Ook meen ik een reactie niet te hebben kunnen verzenden (mogelijk vanwege te grote bijlagen). Of ben ik met verschillende personen tegelijk aan het mailen en niet alleen met jou?
Maar ik zie met vreugde, dat jij Cloudbase3 op een of andere manier weer tot leven hebt gewekt.
Ik kijk vanavond verder.
Heel hartelijk dank alvast voor dit licht aan het eind van de tunnel.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2018 14:56 #17770 door Leen
Hallo Henk,
Rustig aan hoor ik lees wel weer als je verder gaat geen haast

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 sep 2018 09:57 #17772 door Gast
Goedemorgen Leen,
Ik had een heel uitgebreide reactie opgesteld en toen ik vòòr het verzenden even op je icoon klikte om te zien of daar ook een rechtstreeks mailadres stond en weer terug ging was alles weg. Opnieuw dus maar.
1. Wat vernuftig van jou om de vertrouwde Cloudbase3 Homepage op een of andere manier weer tevoorschijn te toveren, zij het zonder de menubalk (zie afb). Maar misschien is dat een kwestie van de positie van het menu. Heb je dat bereikt door een schone versie van Cloudbase3 (dus actuele versies van Gantry en RokSprocket) te downloaden en die te koppelen aan mijn joomla site? Is de conclusie dan dat mijn joomla site met alle content nog in tact is en dat het probleem alleen in mijn Cloudbase3 installatie zit?
2. Koppeling menu aan Protostar: Mijn laatste reactie van gisteren blijkt inderdaad niet verzonden (mogelijk vanwege de grootte van de bijlagen). Ik heb inderdaad de menu’s gekoppeld aan Protostar (zie bijlage), maar dat werd echter niet zichtbaar in het frontend. Misschien door mijn instellingen mbt het Menu, want vlgs mij heb ik geen Hoofd Menu ingesteld.
3. Koppeling aan Cloudbase3: Die hele koppelingsexercitie adhv je plaatjes heb ik ook uitgevoerd voor Cloudbase3, maar ik krijg alleen de kale versie van de Homepage te zien zonder de Cloudbase3 opmaak, maar met alleen een nieuwe regel tussen ‘Familydesk2’ en ‘Welkom bij Familydesk’: “This is an example of a module being displayed inside the menu dropdowns. Read More”. Misschien heeft dat ook te maken met mijn menu instellingen.
4. inlog gegevens: Is het niet praktischer als ik jou mijn inlog gegevens in een (niet-publiek zichtbare) mail toestuur, zodat je zelf rechtstreeks mijn instellingen kunt zien ipv de omslachtige communicatie met allemaal bewerkte plaatjes en beknopte toelichtingen? Zo ja, dan graag een rechtstreeks mailtje om die toe te sturen om die ellende uit het 1e zinnetje te vermijden.
5. Voor mij onbegrijpelijk wondertje: Via Piwik kan ik zien, dat het front-end van Familydesk al een aantal dagen onzichtbaar is, maar dat dit niet het geval is met bezoekers van de HuMo-gen database. Voor de duidelijkheid: de structuur mijn site bestaat als basis uit de joomla site Familydesk met daarin opgenomen op de sub-pagina ‘HuMo-gen personenbestand’ onder de knop ‘Personen database’ in feite een 2e website met het HuMo-gen programma en de doorzoekbare HuMo-gen database. Zie voorbeeld HuMo-gen afbeelding. Betekent dit dat de gewone joomla site Familydesk niet zichtbaar is door het euvel in Cloudbase3 en dat de HuMo-gen website niet beïnvloed wordt door Cloudbase3?
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
28 sep 2018 10:17 #17773 door Leen
Hallo Henk,
Is een heel verhaal moet even goed lezen hoor
maar inderdaad geen persoon gegevens in openbaar versturen hoor.
En ik ben/kan niet in jou website geweest hoor het is een truukje om te testen of met ander
template kan zien.
Maar ik heb je nu net een persoonlijk berichtje gestuurd via dit forum als goed is
ehb je een berichtje in de inbox (zie het menu in de blauwbalk

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena