Template kopiëren in plaats van overrides gebruiken?

  • Mylène Janssen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zoekende
Meer
23 feb 2019 08:40 #19010 door Mylène Janssen
Template kopiëren in plaats van overrides gebruiken? werd gestart door Mylène Janssen
Is het verstandig een Protostar template te kopiëren, hernoemen en als standaard aan te wijzen? Ik heb wat css aanpassingen gedaan, en ga de favicon wijzigen. Ik heb geen overrides gebruikt. Bij een update van Joomla wil ik mijn gemaakte wijzigingen behouden.

Ik host bij TransIP, dat was een Joomla-onvriendelijke omgeving, en ik moest iets aanpassen in een Joomla-core bestand om überhaupt te kunnen upgraden. Althans zo was het tot nu toe. Ik heb mijn site daardoor al te lang niet ge-updated en ben nu een nieuwe aan het maken. Ik wil nu weer na iedere nieuwe versie updaten, zoals het hoort, maar ik wil aanpassingen in de css niet iedere keer opnieuw hoeven doen. Vooralsnog lijkt TransIP wat Joomlavriendelijker.....
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
23 feb 2019 08:53 #19011 door Rondeb
Hallo Myléne,

transip heb ik in het verleden alleen domeinen ondergebracht (joomla) hosting is niet super.

Zelf zit ik bij vimexx en ben zeer te spreken over deze hosting partij.

Wat betreft je template kan je hebt best met user.css werken hier vindt je ook een topic waar iemand het zelfde vraagt.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Mylène Janssen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zoekende
Meer
23 feb 2019 09:43 #19012 door Mylène Janssen
Beantwoord door Mylène Janssen in topic Template kopiëren in plaats van overrides gebruiken?
Dag Ron, dank je wel.

Dat topic had ik al gelezen, en daar kwam mijn vraag ook uit voort.

NB, ik merk dat het beter gaat met TransIP, extensies installeren kan nu bijvoorbeeld zonder aanpassing in een Joomla core-bestand.
Groetjes...
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
23 feb 2019 11:36 #19013 door Rondeb
Wanneer je de template alleen hernoemd en dus niet kopieert dan is het voordeel dat wanneer er een update van de template is dat deze dan ook wordt doorgevoerd.

Favicon kan je in je images map zetten en dan in de backend van je template selecteren.

CSS wijzigingen doe je in de user.css

Op deze manier blijft je css en favicon behouden.

Vriendelijke groeten,

Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena