Youtube schaalt niet goed op mobiel in Cassiopeia template

  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
14 dec 2021 14:46 #23468 door Frank
Hallo Wereld:-)
Ik werk op een testsite met Joomla 4.04 en PHP8.0 op de standaard template Cassiopeia.
Op mijn PC is alles OK maar ALLEEN als ik mijn telefoon verticaal houd (Android Chrome browser) is de ingesloten YouTube film niet responsive ...
Het gevolg is dat de pagina gaat 'zwabberen'
Is dit een bug of weet iemand een oplossing voor dit probleem? Bootstrap? CSS?
Cassiopeia is het Joomla 4 website template gebaseerd op Bootstrap 5.
Ik ben een ervaren Joomla programmeur maar net niet ervaren genoeg blijkbaar ;-(
track4ward.com/index.php?view=article&id...um-amsterdam&catid=8

Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
14 dec 2021 16:25 #23470 door Fred
Hoi Frank,

Om het een of ander uit te sluiten installeer dan eens een andere template en kijk of het dan nog is. Zo nee dan is idd de Cassiopeia template de veroorzaker en kan er verder worden gekeken. We horen van je.


Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
14 dec 2021 21:07 #23476 door Frank
Hallo Fred,
Heb nu getest met theme-20041-j4 - Standaard , maar geen best resultaat
zie track4ward.com/index.php/testtemplate
Heb jij een suggestie voor een goede (test)template vergelijkbaar met CASSIOPEIA ?
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 dec 2021 21:22 #23477 door Youll
Dit heeft niets met je template te maken, maar met de manier waarop je je video erin zet.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
15 dec 2021 07:14 #23479 door Fred
Hoi Frank,

Met deze test weet je nu dus dat de template niet het probleem is. Wellicht is een andere module (waarin je video's kan laten zien) een oplossing.

M.b.t. je vraag over een suggestie voor een template adviseer ik je op YOOtheme Pro te nemen, hiermee kan je zeer eenvoudig aan de gang en heeft ook een eigen video extensie.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
15 dec 2021 12:04 #23480 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Youtube schaalt niet goed op mobiel in Cassiopeia template
Je geeft vaste grootte mee in de iframe, is dat gewoon niet het probleem?
Code:
<iframe width="550" height="350" src="https://www.youtube.com/embed/MuX8WwU5nTU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
15 dec 2021 20:27 #23484 door Frank
Hallo Beste Mensen,
Bedankt allemaal voor jullie meedenken en reakties!!
Dan nu mijn antwoorden:
De afmetingen in de YouTubecode zijn de maximale afmetingen
Embedded Youtube films zijn ook responsive als het scherm kleiner is dan de aangegeven grootte in code.
imusea.nl/index.php?option=com_content&v...m&catid=9&Itemid=116

In officiele site iMusea.nl (standaard joomla 3.0 Protostar template) zie je dat ze op verticale telefoon gewoon inklappen tot paginabreedte 380 pxl ipv 560...

Bij aanpassen aan telefoonformaat 380pxl width staat de test pagina wel stabiel, maar dan is het filmpje weer veeel te klein voor PCpresentatie.
track4ward.com/index.php?view=article&id...um-amsterdam&catid=8

Yootheme heeft inderdaad hele mooie templates.
Voor een groot projekt als iMusea zijn die m.i. niet zo geschikt.
En >>900 modules oplossing gaat ook niet lukken vrees ik
Het gaat mij puur om de funktionaliteit van het basispakket Joomla4.0.

Daarom wil ik het Joomla ontwikkelteam vragen of ze ook in deze standaard template weer mogelijk willen maken dat Youtube filmpjes gewoon weer responsive zijn op de telefoon.
Voor een nieuwe release van J4.0 met deze nieuwe standaard template is Joomla dat volgens mij aan zijn status verplicht.
Ik ben toch niet de enige in de wereld die een filmpje gaat insluiten en vervolgens problemen krijgt op zijn telefoon?
Dat ze dat kunnen oplossen is al bewezen in J3, dus het is gewoon een bug of zo...no big thing volgens mij.

Heeft iemand een idee hoe ik kontakt opnemen kan met de bouwers ???
Bedankt voor jullie aandacht.
Frank
Discussie gesloten.
  • Arjan Booij
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
15 dec 2021 22:59 #23485 door Arjan Booij
Beantwoord door Arjan Booij in topic Youtube schaalt niet goed op mobiel in Cassiopeia template
Een iframe staat los van Joomla of het template.
Je kunt de iframe de width en de height eruit halen en het een eigen class geven.
Deze kun kun je dan met de media qeury per scherm grootte de widht en de height meegeven.
Wat staat er dan bij de inspector op de Joomla 3 website bij een filmpje.
Kan zijn dat die op de Joomla 3 met een plugin getoond wordt die dit regelt.

#Joomla omdat het zo leuk is.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
16 dec 2021 07:50 #23487 door Fred
@Frank,

Ik weet zeker dat je je vergist door te stellen dat YOOtheme Pro niet geschikt is. Dit is voor dergelijke websites juist uitermate geschikt en alles is perfect responsive! Je moet met name niet kijken naar de aanwezige YOOtheme templates die te gebruiken zijn omdat je zonder één van deze templates te gebruiken prima in staat bent om je eigen vormgeving te creëren. Ik zou zeggen probeer het eens en ervaar het! Als je wil kan ik je daarbij (kosteloos - zie www.ifred.nl ) helpen. Neem contact met mij op dan bespreken we het.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
16 dec 2021 08:14 #23488 door margriet
In Protostar staat een max-width voor een i-frame, in Cassiopea niet. Dit kan je eenvoudig toevoegen aan je user.css
Code:
iframe { max-width: 100%; }
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena