Aanpassen menu in Joomla 4

  • Ad Louter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Na een jarenlange afwezigheid weer terug naar Joomla!
Meer
31 dec 2021 14:06 #23568 door Ad Louter
Aanpassen menu in Joomla 4 werd gestart door Ad Louter
Beste Joomla-vrienden,
na een jarenlange afwezigheid ben ik weer (een beetje) actief op het Joomla vlak.
Ik heb een nieuwe website gemaakt (ongezondelucht.nl) met Joomla 4 en moet zeggen dat het werken met versie 4 mij goed bevalt. Indertijd ben ik begonnen met Joomla 1 en vervolgens 2 en 3.
Ik heb een vraag over de aanpassing van het menu in de standaard Cassiopeia template en die ziet er uit als het onderstaande plaatje. Ik zou die graag willen wijzigen (zie het andere plaatje)
Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?
Adriaan Stoffelsz
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
31 dec 2021 15:01 #23569 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Aanpassen menu in Joomla 4
Hallo Adje,

maak in Templates: Customise (Cassiopeia) een user.css aan
en dan kan je achtergrondkleur etc zelf instellen bv
met
Code:
..container-sidebar-left .sidebar-left:first-child { margin-top: 1em; background-color: #001B4C; }
of met je eigen gewenste kleur
ps
soms werkt pas als cache browser en ook van joomla is opgeschoond of na opnieuw inladen

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
31 dec 2021 17:33 #23570 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Aanpassen menu in Joomla 4
Hoi,

Marten Blokdijk (JUG010) heeft voor Cassiopeia een module gemaakt waarmee het zeer eenvoudig is om allerlei zaken naar wens aan te passen. De module heet "Kickstart Cassiopeia" en is gratis te downloaden. Op deze website vind je alle info hierover en is de module te downloaden.

Gaat je zeker lukken.

Groet Fred


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 jan 2022 08:14 #23571 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Aanpassen menu in Joomla 4
Hoi Fred,

die gratis versie is er niet meer echt de laatste versie maar is misschien het proberen waard

lvda
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
02 jan 2022 08:05 #23572 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Aanpassen menu in Joomla 4
[quotePost id="23570"]Hoi,

Marten Blokdijk (JUG010) heeft voor Cassiopeia een module gemaakt waarmee het zeer eenvoudig is om allerlei zaken naar wens aan te passen. De module heet "Kickstart Cassiopeia" en is gratis (er is ook een pro versie voor 19,-) te downloaden. Op deze website vind je alle info hierover en is de module te downloaden.

Gaat je zeker lukken.

Groet Fred

[/quotePost]

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
02 jan 2022 08:06 #23573 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Aanpassen menu in Joomla 4
[quotePost id="23570"]Hoi,

Marten Blokdijk (JUG010) heeft voor Cassiopeia een module gemaakt waarmee het zeer eenvoudig is om allerlei zaken naar wens aan te passen. De module heet "Kickstart Cassiopeia" en is gratis te downloaden. Op deze website vind je alle info hierover en is de module te downloaden.

Gaat je zeker lukken.

Groet Fred

[/quotePost]

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
02 jan 2022 22:31 #23579 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Aanpassen menu in Joomla 4
Compleet offtopic Hoi Adje! Toevallig dacht ik nog laatst aan je, dat het toch al even geleden is. :)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Ad Louter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Na een jarenlange afwezigheid weer terug naar Joomla!
Meer
03 jan 2022 16:07 #23584 door Ad Louter
Beantwoord door Ad Louter in topic Aanpassen menu in Joomla 4
Dank Leen en Fred voor jullie snelle reacties.
Ik ga zeker met een lokale backup de mogelijkheden van de user.css bekijken.
Daarnaast ook de kickstart cassiopeia installeren.
Hans: leuk dat je aan mij dacht. Het is toch wel zo'n vijftien jaar geleden (of meer) dat ik regelmatig dit forum bezocht en op mijn manier ook probeerde bij te dragen. Lange tijd niet met Joomla gewerkt en nu op m'n ouwe dag (92 jaar) weer aan de slag met Joomla 4. Alles was ver weggezakt maar komt weer langzamerhand terug.
Groeten
Ad
Discussie gesloten.
  • Ad Louter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Na een jarenlange afwezigheid weer terug naar Joomla!
Meer
16 feb 2022 10:54 #23807 door Ad Louter
Beantwoord door Ad Louter in topic Aanpassen menu in Joomla 4
Beste Joomla vrienden,
Kickstart cassiopeia (betaalde versie) geïnstalleerd. Veel mogelijkheden. Zie het resultaat op www.ongezondelucht.nl .
Met user.css ben ik nog aan het spelen.
Groet en nogmaals dank
Ad
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena