Menu items Cassiopeia verticaal centreren - wijzigingen in css niet zichtbaar op webpagina

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2022 08:18 #23978 door Gast
Dag,
Ik heb het eerste menu-item ingevuld met een afbeelding (100x100px). De menubalk is hierdoor hoger, maar dat is ok.
De menu-items (tekst in de menuknoppen) worden top uitgelijnd. Ik wil de menutitels verticaal gecentreerd hebben.
Ik heb het template.css bestand aangepast:
Code:
[i]@media (min-width: 992px) .container-header .mod-menu { display: flex; flex: 1 1 0%; flex-direction: row;[/i] [attachment]menu1.PNG[/attachment]

Deze lijn heb ik toegevoegd:
Code:
[i]align-items: center; [/i] [attachment]menu2.PNG[/attachment]

-> Via F12 (DevTool) zie ik het menu zoals het hoort, maar wanneer ik de pagina ververs, is de wijzigiging verdwenen (terwijl ik de wijzigingen heb opgeslagen en zie in de CSS-files!!)

Kan iemand helpen?
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 apr 2022 09:14 #23979 door Meander
Zie je het ook niet wanneer je je browsergeschiedenis wist? Dat heb ik ook vaak.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
04 apr 2022 10:21 #23980 door Wim Houtman
Welke template gebruik je? ik denk dat je een override moet maken, hoewel aanpassingen in template.css ook zouden moeten werken. Het kan aan de cache liggen in de administrator. Zet deze tijdelijk op uit als je met css bezig bent of leeg de cache elke keer als je een aanpssing heb gemaakt. Overides maak je in user.css ( Cassiopeia ) of custom.css ( per template verschilt dit nogal eens, maar wordt vermeldt bij de documantatie van je template / als het goed is). In KickstartCassiopeia maak je css overrides in de module.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
04 apr 2022 11:27 #23981 door Fred
Hoi,

Zoals Wim aangeeft is niet handig om de template.css aan te passen omdat bij een update vd template de aanpassingen weer weg zijn, beter is om .css aanpassingen in een custom.css (of user.css in geval van Cassiopeia )bestand te plaatsen, deze blijven nl wel bij een update.

Maar om je te helpen zal je even de url van je website hier moeten vermelden, dan kunnen we je beter helpen.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2022 14:21 #23982 door Gast
Bedankt voor jullie snelle respons. De antwoorden van Wim en Fred hebben de oplossing gegeven.

-> user.css aangemaakt in child template
-> inhoud van template.css gekopieerd naar user.css
-> vervolgen in user.css de aanpassing gemaakt

Fout die ik nog maakte (mss interessant voor anderen): ik paste .css bestanden aan in map /templates/..., maar blijkbaar moet je in de map /media/templates/... zijn!

Bedankt!
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
04 apr 2022 15:37 #23983 door Wim Houtman

-> inhoud van template.css gekopieerd naar user.css

De css inhoud van template.css moet je niet kopieren naar user.css In user.css alleen hetgeen je wilt overriden.

ik paste .css bestanden aan in map /templates/..., maar blijkbaar moet je in de map /media/templates/... zijn!

Ok, dat is nieuw voor mij, van de standaard template Cassiopeia dus? Inderdaad ja, ik zie het. Weer wat geleerd vandaag, dank je
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena