Warning Gantry 5 Component: Cannot display content; not in Gantry 5 template!

• Marco van Tol
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 okt 2025 14:12 #26487 door Marco van Tol
Hallo,

Ben druk bezig met inrichten van nieuwe Joomla6.0 site. En zoals ook bij de oudere versies moet je je er een beetje "doorheen worstelen"
Na installatie werkte de Joomla6.0  site naar behoren en ik gebruikte daarvoor de standaard template: Cassiopeia
Ik heb daarna ook wat andere templates geinstalleerd en - nadat ik ze afgekeurd had -  verwijderd.

Maar sinds die tijd krijg ik nu bovengenoemde melding:  Warning Gantry 5 Component: Cannot display content; not in Gantry 5 template!-  bovenin op de website, op de plek van de tekst vh main menu.
Ga ik echter naar 1 van de menu items en daarna weer terug naar het beginscherm, staat het wel goed...
Ik heb al veel geprobeerd, maar klop nu toch hier aan. Wat kan dit wezen?
En hoe kom ik er weer van af?

Groet
Marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
27 okt 2025 17:17 #26489 door Patrick
Hi Marco,

Er staat nog een component van gantry 5 actief en die kan niet worden getoond, omdat de gantry 5 template is verwijderd.
Zoek onder extensies nog eens op gantry of gantry 5, kom je daar een component tegen? Zo ja, disable deze en kijk dan of de melding nog steeds aanwezig is?
Hoor het graag.

Groet,
Patrick

• Marco van Tol
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 okt 2025 09:23 #26492 door Marco van Tol
Hoi Patrick,

Dank voor je reactie. Ik heb je advies opgevolgd. En ik kwam inderdaad nog een en ander tegen.
Ik heb deze gedisabled. Helaas was het probleem hiermee niet verdwenen.

Daarna heb ik besloten om maar mijn complete htcpdocs mag leeg te maken en Joomla6.0 opnieuw te installeren.
Nu werkt alles naar behoren.

Ik heb mijn lesje geleerd voor wat betreft het uitproberen van gratis templates :-)
Voorlopig maar eens gaan werken met de standard Template en die begrijpen. En ... het begint te komen :-)  www.toneelgroepPluusj.nl  

Hartelijke groet
Marco

• Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
31 okt 2025 17:50 #26497 door Patrick
Mocht je ergens tegenaan lopen of je hebt hulp nodig, dan horen wij het wel.

Gemaakt door Kunena