import export artikelen uit Virtuemart van Joomla 2.5 naar 3.4

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5330 door Leen
ga bij componenten naar akeeba-back-up in dat controle paneel heb je als goed is ook een pictogram met tekst beheer back-up bestanden klik daar op en
als goed is zie je daar je gemaakte back-up staan aan de rechterkant zit een download knopje als je daar op klikt zou dat bestand op je pc in download map moeten kunnen komen.

lvda
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
14 okt 2015 14:43 #5340 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic import export artikelen uit Virtuemart van Joomla 2.5 naar 3.4
Hoi John, zoals Martijn boven je ook al meldt. Dit topic heb je gestart met de vraag voor import-export VM artikelen.
Zoals ik het nu begrijp stel je nu vragen over de upgrade van Joomla 2.5 naar 3.4, zou je hiervoor een nieuw topic op het juiste forumonderdeel willen aanmaken? Dit om niet een ikheballerleivragenvergaartopic hiervan te maken. Bedankt! :)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5339 door john.verburg
goedemorgen leen,
oké je hebt en punt.

Vanmorgen startte ik de PC als eerste Xammp toen de localhost/sitenaam en helaas weer geen homepage..

toen probeerde ik .../administrator en kreeg ik deze twee meldingen, die ik overigens gisteren op de valreep ook nog tegenkwam toen ik in het extentiebeheer wilde gaan.

Notice: Undefined property: LoginController::$input in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\administrator\components\com_login\controller.php on line 36

Fatal error: Call to a member function set() on a non-object in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\administrator\components\com_login\controller.php on line 36


dit staat er in deze regel: $this->input->set('view', 'login');

Daarna weer even zonder .../administrator en toen startte de homepage wel op.

Echter .../administrator geeft nog steeds dezelfde twee meldingen.


Enige suggestie?

p.s. ik lees nu je bericht Martijn, je hebt gelijk, ik maak een nieuwe topic aan met mijn laatste bericht. over de update 2.5 naar 3.x

hvdmeer, thanks, ik heb deze vraag opnieuw gesteld in een nieuwe topic onder Joomla 3 » Van 2.5 naar 3.x
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
14 okt 2015 14:43 #5338 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic import export artikelen uit Virtuemart van Joomla 2.5 naar 3.4
Beste John,
Om het forum overzichtelijk te houden zou ik je willen vragen nieuwe problemen (die niets met je vorige vraag te maken hebben) in een nieuw bericht te plaatsen.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5337 door Leen
Hallo John,
Als je iets in de php.ini veranderd dan werkt het pas als xampp eerst is afgesloten en weer opnieuw is opgestart dus mogelijk dat daardoor eerste keer na je wijziging niet werkte .

lvda
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5336 door john.verburg
Hi Ron,
in php.ini de volgende waardes aangepast:

upload_max_filesize van 5M naar 15M
post_max_size van 15M naar 35M

maar geen resultaat.

Die andere van Marijke met uitpakken in de tmp-map en install gebruiken, mmm... dat lijkt me geen goeie, de zip-file Joomla_3.4.4-Stable-Update_Package.zip bevat een normale boomstructuur van een Joomla installatie. Hoe kan die nu geüpdate worden?

Whatt's next!

John

toch nog even geprobeerd en...
Ik draai nu met Joomla 3.4.4 op een wel heel eenvoudige wijze, zie deze link

help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html

Wel nog een kleine foutmelding en..., nu eerst slapen.
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5335 door john.verburg
Leen,
je wil het niet weten, maar alles draait weer ook het viewen. De tip met de link naar het virtuemartforum was cruciaal. Even puntsgewijs;

Alles lokaal dus,

- plan, Joomla 2.5.28 met VM 2.6.6 updaten naar
- Joomla 3.4.4 met VM 3.0.10
- akeeba backup gemaakt, zowel de jpa als de zip versie
- deze files lokaal opgeslagen op een externe HD (voor zekerheid)
- Eerst VM 2.6.6 updaten naar VM 3.0.9.4
- begonnen met com_virtuemart.3.0.9.4.zip
- deze maakt de database compatible voor Joomla 3.x
- Ook niet de com_virtuemart.3.0.9.4_ext_aio.zip vergeten.
- Daarna kon ik gewoon weer op de site komen :-)
- volgende stap is Joomla updaten naar 3.4.4
- natuurlijk eerst weer even akeeba backuppen...

blij,
John


Bericht toegevoegd op 17 oktober 2015 om 23:08
Vorige bericht was op 17 oktober 2015 om 21:11


Het ging allemaal opeens te mooi om waar te zijn, ik loop nu met een pogng Joomla 2.5.28 te updaten naar 3.4.4 vast. Ik heb de updateversie van de joomlacommunity gedownload (Joomla_3.4.4-Stable-Update_Package.zip), deze zou 2.5.x naar 3.4.4 updaten, maar helaas ik krijg deze melding

Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5334 door Leen
ja dat klopt en voor het eventueel terug zetten in een xampp map en of online map/site heb je het nog een programmatje nodig genaamd kickstart.
en op YouTube staan veel filmpjes hoe dat zou moeten
en er zit net veel verschil in online terug zetten of lokaal je moet allen goed kijken lezen voor nieuw database en of inloggen etc maar dat wijst zich van zelf

lvda
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5333 door john.verburg
We komen d'r wel :-) inderdaad het lukt, klopt het dat het één bestand is met de extensie .jpa ?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5332 door Leen
oke denk iets oudere versie daar is de knop deel klikken als ik het goed heb onthouden
dan wil hij hem ook naar je pc halen misschien krijg je de mogelijkheid om tekiezen waar je hem wilt opslaan

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena