import export artikelen uit Virtuemart van Joomla 2.5 naar 3.4

  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5331 door john.verburg
Thx, maar op dat plaatje [download] staat bij mij iets anders :-(

Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5320 door john.verburg
Goedenmiddag,
Ik heb succesvol de nieuwe Joomla versie 3.4.4. geïnstalleerd, mijn Template vanuit Joomla 2.5 in 3.4 geconfigureerd en die draait er ook prima op.

Virtuemart 3.0.10 succesvol geinstalleerd.

Nu wil ik mijn ruim 500 artikelen uit Joomla 2.5 exporteren en importeren in de nieuw geïnstalleerde Joomla 3.4 , liefst inclusief de plaatjes.

Ik zal ook denk ik eerst de database moeten updaten van 2.5 naar 3.4 en daarna de import/export

Hoe ga ik dat realiseren, kan iemand mij helpen?

John
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5329 door john.verburg
Leen,
ik heb Akeeba met succes geïnstalleerd en een backup gemaakt. Maar ik kon nergens opgeven waar ik hem wilde opslaan, waar kan ik de backup nu vinden?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5328 door Leen
Goedemiddag terug John,
Fijn dat je in backend er weer in kan..
Ik zou eerst voor de zekerheid weer een goede back-up maken met akeeba en deze even ergens op pc opslaan zodat je later ieder geval terug kan naar dit punt ..
en dan pas eventueel de update vm2 naar vm3 gaan uit voeren in deze versie.zoals eerder in deze topic geheel aan eind wordt voorgesteld hier klik en als dat gelukt is maakt je weer eerst backup en dan pas proberen naar joomla 3 te upgraden

lvda
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5327 door john.verburg
Goedemiddag Leen,
blij, er was inderdaad een extra prefix in dezelfde databasenaam, die heb ik in de configuration.php aangepast en voilà, ik kan in ieder geval weer in het backend :-)

Eerst keek ik nog even naar dat htaccess, wat en waar is dat eigenlijk voor? Ik vind onder de map van de sitename een htaccess.txt en ergens in com_virtuemart ook nog een .htaccess, ook ergens anders in een map forbidden en in een backup en ergens anders een htaccess.php in de map post_install

Nu de site nog even gewoon kunnen viewen en dan ben ik weer in een goed uitgangspunt om de updates te realiseren denk ik.


Hi Ron, nee online heb ik nog geen 2.5 staan, daar draai ik alleen lokaal mee.
Hi Slibbe, zoals je ziet is er toch weer wat leven gekomen in mijn 2.5 lokaal, alleen kan ik hem nog niet viewen ???

groet,
John
Discussie gesloten.
  • slibbe
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5326 door slibbe
Als je met PHPMyAdmin (of een andere tool) bij de database kunt, is het niet zo moeilijk. Zoals anderen ook aangeven kun je de prefix gewoon zien. Zijn er meerdere dan even proberen tot je de goede hebt.
Als het mysql wachtwoord voor betreffende mysql-user niet meer bekend is, kun je deze resetten naar een nieuwe bekende waarde. Let wel op dat je een backup maakt voor je dat doet of beter nog, dat je de backup maakt en vervolgens gaat knutselen met een kopie van die backup.

Proud participant of jcycle.org :-)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5325 door Leen
Als je de oude site lokaal in xampp heb staan en je denkt dat je bijna zeker weet dat je database naam goed is en de prefix ook(of staan er meer prefixen in de zelfde database)?
zou het ook nog wel eens kunnen zijn dat er ergens een .htaccess staat doe die dan vernoemen naar htacces.oud of zo iets en ik heb zelf ook wel vaker gehad dat er soms op de meest vreemde plaats(mappen)zo htaccess in is gekomen

lvda
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5324 door john.verburg
er is maar één databasenaam die in aanmerking komt en die staat in configuration.php.
Ik ben ten einde raad, ik heb al twee jaar content VM off-line zitten invoeren en nu krijg ik hem niet meer aan de praat.
Waarom start die Joomla 2.5 niet meer, ik kan ook niet meer in de backend???

John
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 okt 2015 14:43 #5323 door Leen
Hallo John,
Nou weet ik niet hoeveel lokaale website je eventueel heb gemaakt in xampp maar soms
kan je als je met phpmyadmin van xampp kijken of er een bekent voorkomt ?

lvda
Discussie gesloten.
  • john.verburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2015 14:43 #5322 door john.verburg
Hi Leen,
mijn joomla 2.5 localhost wil niet meer opstarten omdat ik per ongeluk de configuration.php heb overschreven. Ik kan nergens mijn aantekeningen meer vinden wat de naam is van mijn database en de prefix daarvan. Kan ik dat ergens anders nog vinden in de boomstructuur?

John
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena