Virtuemart 3 - facturen

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2015 19:58 #8448 door Gast
Virtuemart 3 - facturen werd gestart door Gast
Zoals Virtuemart de pdf facturen opsteld, vind ik helemaal waardeloos.
Teveel informatie, die je op een standaard factuur nooit zal tegenkomen.
Het ziet er gewoon totaal niet uit.

Nu ben ik al vele uren aan het spitten geweest;
Op het internet lijkt iedereen zich te berusten in de layout, omdat het moeilijk te achterhalen is waar alles vandaan wordt getoverd.
Ik heb vervolgens bij een testsite, bijna alle vm invoice bestanden bewerkt en in taalstrings vermeld welk php bestand het betrof.
Vandaaruit heb ik al veel achterhaald, want in een factuur werd dan op de plaats van een taalstring weergegeven welk php bestand er werd gebruikt.



Op die manier heb ik al het e.e.a. qua onnodige info kunnen strippen.
Echter kan ik er nog steeds niet achter komen waar de adresgegevens worden opgehaald (paarse kader), weet iemand dit wellicht?

En wat anders; zoals jullie zien wordt de 21% BTW voor elk artikel apart weergeven in het overzicht onderaan (bij de vraagtekens) en ik zie niet direct waar het fout gaat, zowel in het bestand als in het backend.

Verder dan nog de euro tekens die achter het bedrag worden weergegeven i.p.v. ervoor.
Ik heb het idee dat het een weergave instelling kan zijn, omdat de currency tag telkens tweemaal wordt weergegeven in de order_items.php, bijvoorbeeld;
Code:
<?php echo $this->currency->priceDisplay($rule->calc_amount, $this->currency); ?>
Ik kan nergens echter vinden waar dit eventueel kan ingesteld worden.

-


Bericht toegevoegd op 24 maart 2015 om 20:58
Vorige bericht was op 21 maart 2015 om 17:06


Ik ben er inmiddels uit waar alles staat en heb de nodige velden kunnen verwijderen en andere velden toegevoegd om de factuur er wat netter en cleaner uit te laten zien.

Originele factuur;



Aangepaste factuur;



Ik wil nog wel het e.e.a. mooier uitlijnen en wellicht nog wat codes wijzigen, maar voor mij is het alvast een stuk bruikbaarder als factuur.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
24 mrt 2015 19:58 #8449 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Virtuemart 3 - facturen
En is je topic hiermee Afgehandeld of Opgelost? Of wil je hem nog even als Vraag open houden?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2015 19:58 #8450 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Virtuemart 3 - facturen
Beste H,

M'n doel is bereikt, de rest is in principe verfijnen.
Wellicht dat je het vraag gedeelte kan verwijderen, voor de titel.
Ik heb namelijk in het coding gedeelte van het officiële VM forum ook een post geopend over de pdf factuur; forum.virtuemart.net/index.php?topic=128973
Daar wordt er dieper op de materie in gegaan en is het eigenlijk niet meer nodig alhier de topic als vraag open te laten staan.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena