Staffel artikelprijs

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 mrt 2015 10:25 #8568 door Gast
Staffel artikelprijs werd gestart door Gast
Goedendag. Ik ben redelijk nieuw met VM.
Graag wil ik een artikelstaffel invoeren, dus 1 st voor.... 5 st. voor ...etc.
Dat zou moeten kunnen met items. Kan iemand me op weg helpen??
Alvast bedankt !!! HAR
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 mrt 2015 10:25 #8569 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Staffel artikelprijs
Dag Har,

Je kunt dit het beste met subartikelen doen.

Hiervoor moet je eerst bij speciale velden een nieuw speciaal veld aanmaken.
Kies voor nieuw en kies als soort veld voor "Algemene variant subartikel".
Geef het veld een titel, zoals bijvoorbeeld "staffelprijzen".
Ik heb daar de vinkjes als volgt staan nee, ja, ja, ja, 3 x nee, 3 x ja (bij het plugin veld).
Gebruik als Lay-out positie: addtocart.
Daarna opslaan en sluiten.

Als het goed is dan heb je al een product aangemaakt voor de één stuks.
Open dat product in de admin en klik onderin het tabblad op "een subartikel toevoegen".
Zoals je ziet krijg je dan een nieuw productveld, waar al veel is overgenomen van het hoofdproduct.
Geef het subproduct een nieuwe titel, bijvoorbeeld 5 stuks pingpong ballen, geeft het verder een andere SKU, wijzig het gewicht (5 stuks is zwaarder als 1 stuks), het enige wat je niet moet doen is het subproduct een categorie meegeven.
Sla vervolgens het subproduct op en maak op dezelfde manier eventueel meerdere subproducten aan, voor datzelfde hoofdproduct.
Helemaal klaar, ga dan in het hoofdproduct naar de speciale velden tab en kies daar onderaan in de dropdown voor het speciale veld wat je net heb aangemaakt en sla op.
Bij dat hoofdproduct zie je dan vervolgens aan de voorkant een dropdown, waar de klanten kunnen kiezen welk aantal ze willen bestellen.
Voordeel is hiervan dat elke variant een artikel op zich is en je niet in de knoop komt met verzendkosten enzo.

Zoek eventueel op Google naar child products + virtuemart, je vind daar dan meer info.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena