openen webwinkel met div winkel

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2014 04:23 #10841 door Gast
openen webwinkel met div winkel werd gestart door Gast
Ik heb de vraag gekregen om een webshop te bouwen voor een persoon die voor div kleine ondernemers een webshop wil aanbieden. Nu wil ik graag dat voor iedere leverancier de webshop één look krijgt (die van de webshop) maar dat iedereen wel zijn eigen gedeelte heeft.

dus
winkel-1.webshopdomein.nl
winkel-2.webshopdomein.nl
winkel-3.webshopdomein.nl

enz enz.

Een voorbeeld is te zien op www.ooshopping.nl die heb ik gevonden en doet een beetje hetzelfde. Nu is mijn vraag kan dit met joomla en virtuemart?? klik maar op diverse afdeling links in menu en je ziet de subdomeinen veranderen. maar aan de webshop zie je niks anders.

helemaal mooi is de winkelwagen die hij ook per winkel schijt. Ben benieuwd of dit te realiseren valt.

of heeft iemand een goede tip voor mij om het ook overzichtelijk te houden??

wacht in spanning af...
:cool:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2014 04:23 #10842 door Gast
Beantwoord door Gast in topic openen webwinkel met div winkel
Maak 1 Joomla helemaal klaar met winkel er in en weet ik wat nog niet meer en installeer deze iedere keer als er een aanvraag is voor een webwinkel.
Alles hetzelfde met alleen een andere domeinnaam.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2014 04:23 #10843 door Gast
Beantwoord door Gast in topic openen webwinkel met div winkel
Beste Arjan,

Ik weet niet helemaal of dat ik dan hetzelfde ga bereiken,

Zoals ik het nu zie is er 1 webshop en die wordt gevuld met data uit diverse subdomeinen.

want zolang je in het overzichts gedeelte blijft is het de normale url, zodra je een speciaal item gaat bekijken van een van de shops gaat hij over.

Dus installeer in in ieder subdomein een aparte webshop, en in het hoofddomein lees ik alleen maar alle producten in door middel van de categorieën die er zijn in de andere webshops.

snap ik het dan goed?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2014 04:23 #10844 door Gast
Beantwoord door Gast in topic openen webwinkel met div winkel
Niet alle Joomla! webwinkels kunnen dit in een installatie zoals jij dat waarschijnlijk wilt. Met Virtuemart wordt het dan dus aparte installaties. Er zijn ook andere webwinkels:
www.joomlavirtuemartideal.nl/joomla-webw...-extensies-met-ideal

Vooral HikaShop moet je dan even bekijken, want met de uitbreiding HikaMarket kun je volgens mij wel meerdere webwinkels (multi vendor) in een site bouwen.
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
08 feb 2014 04:23 #10845 door renem
Beantwoord door renem in topic openen webwinkel met div winkel
Met MijoShop kan je ook meerdere shops onderhouden en is volledig nativ Joomla! (en werkt 1000 x beter dan Virtuemart...........dat mag ik natuurlijk niet zeggen krijg ik gedoe mee sorry :-)

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2014 04:23 #10846 door Gast
Beantwoord door Gast in topic openen webwinkel met div winkel
Natuurlijk mag je dat zeggen!

Maar het is niet 100% native Joomla!. Het is gebaseerd op OpenCart en dat heeft voor en nadelen :-)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2014 04:23 #10847 door Gast
Beantwoord door Gast in topic openen webwinkel met div winkel
Er is een multishop extensie voor Joomla/Virtuemart (te vinden op codingmall.com).
Redelijk prijzig, maar dan heb je wel wat. Je kunt vanuit één Joomla installatie al je Virtuemart shops beheren. Je kunt zelfs kiezen op welke shop de artikelen/module getoond moeten worden. Je moet dan wel voor iedere shop een apart menu aanmaken ( dat zal dienen als hoofdmenu) en een aparte template installeren.

Nadeel is dat je hostingprovider de mogelijkheid moet bieden om IONCube loader te installeren. Dat heeft niet iedere partij zover ik weet.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena