Kortingsbedrag wordt niet weergegeven

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 nov 2014 07:20 #10910 door Gast
Kortingsbedrag wordt niet weergegeven werd gestart door Gast
Beste,

Ik heb een kortingsactie in mijn webshop, waarbij alle producten in een bepaalde categorie met 20% kunnen worden gekocht. Deze kortingsactie heb ik aangemaakt bij BTW & Rekenregels;



De berekening wordt ook goed gedaan, van de verkoopprijzen wordt inderdaad 20% afgehaald, alleen de manier waarop Virtuemart dit laat zien, vind ik niet goed. Hij past namelijk gewoon de verkoopprijs aan, maar laat verder niet meer de originele prijs zien of het bedrag dat de klant korting krijgt;



Voorbeeld, bij het eerste artikel staat nu verkoopprijs € 100, dit is het bedrag na de 20% korting. Maar hij geeft nergens weer dat de originele prijs € 125 was en dat de klant € 25 korting krijgt.

Ik heb mijn prijsinstellingen naar mijn idee wel goed staan;



Kan iemand mij helpen? Ik zou graag willen dat Virtuemart de originele verkoopprijs weergeeft, het kortingbedrag en de uiteindelijke verkoopprijs.

Ik hoor graag van jullie en alvast dank!

Groet,

Dana
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 nov 2014 07:20 #10911 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Kortingsbedrag wordt niet weergegeven
In Virtuemartconfiguratie bij de tab prijzen

Vink de uiteindelijke verkoopprijs aan
Vink daaronder het kortingsbedrag aan

dan bij het product,bij artikelprijzen

Geef de kostprijs aan
Geef ONDER de uiteindelijke prijs de prijs aan met korting
klik bij werkelijke korting overschrijf de definitieve prijs aan

Dat moet 'm zijn kijk op www.cp-papierwaren.nl

Groet Carel
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 nov 2014 07:20 #10912 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Kortingsbedrag wordt niet weergegeven
Heel onwaarschijnlijk, maar mogelijks is het zo in je template van de categorie voorzien en zul je het er moeten bij coderen. Kijk even of je in deze map \templates\***jouw template***\html\com_virtuemart\category ergens een bestand default.php of default_showprices.php staan hebt en zoek even naar onderstaande regel ... die regel geeft de verkoopsprijs weer in category view.

echo $currency->createPriceDiv('salesPrice', '', $product->prices);

De code die de originele prijs zonder korting weergeeft is...

echo $currency->createPriceDiv( 'basePriceWithTax', '', $product->prices );

ontbreekt die, dan is het niet voorzien in je template om met doorstreepte prijzen te werken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena