Auto-refresh maken van checkout in Hikashop

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
27 sep 2017 05:46 #15034 door Meander
Ik hoop dat ik dit in het goede forum plaats want het gaat niet echt over de extensie, maar een vraag in het algemeen.
Maar even wat extra uitleg: Ik heb in Hikashop zo ingesteld dat wanneer men naar de kassa/checkout gaat dat het adres meteen in de edit-mode gaat.
Dit omdat terugkerende klanten opnieuw een datum in de date picker moeten kiezen, en het anders niet zo duidelijk is dat ze daarvoor eerst hun adres moeten wijzigen om vervolgens een nieuwe datum te kunnen kiezen.

Het werkt allemaal prima, alleen de date picker doet het pas nadat de pagina is ververst.
Ik heb wel een aantal auto-refresh codes gevonden, maar die werken niet, of ik plaats ze verkeerd in het bestand.

De view ziet er bovenaan zo uit:
Code:
<?php /** * @package HikaShop for Joomla! * @version 3.2.0 * @author hikashop.com * @copyright (C) 2010-2017 HIKARI SOFTWARE. All rights reserved. * @license GNU/GPLv3 http://www.gnu.org/licenses/gpl-3.0.html */ defined('_JEXEC') or die('Restricted access'); ?><div id="hikashop_checkout_<?php echo $this->type; ?>_address_selection"<?php if(empty($this->addresses)) { echo ' style="display:none;"'; } ?>> <?php $config = hikashop_config(); $address_selector = (int)$config->get('checkout_address_selector', 0); $other_type = ($this->type == 'billing') ? 'shipping' : 'billing'; $t = $this->type . '_address'; $current = $this->$t; if($address_selector == 1) { if(!empty($this->addresses)) { foreach($this->addresses as $address) { $checked = ''; if($address->address_id == $current) $checked = ' checked="checked"'; if($config->get('auto_submit_methods', 1) && empty($checked)) $checked = ' onclick="this.form.submit();return false;"'; ?> <div id="hikashop_address_<?php echo $this->type; ?>_selection_<?php echo $address->address_id; ?>" class="address_selection<?php echo ($address->address_id == $current) ? ' address_selected':''; ?>"> <input id="hikashop_checkout_<?php echo $this->type;?>_address_radio_<?php echo $address->address_id;?>" class="checkout_<?php echo $this->type;?>_address_radio" type="radio" name="hikashop_address_<?php echo $this->type;?>" value="<?php echo $address->address_id;?>"<?php echo $checked; ?>/> <?php $js = ''; $params = new stdClass(); $params->edit = true; $params->type = $this->type; $params->address_id = (int)$address->address_id; $params->fieldset_id = 'hikashop_checkout_'.$this->type.'_address_zone'; echo hikashop_getLayout('address', 'show', $params, $js); ?> </div> <?php } } ?> <div id="hikashop_checkout_<?php echo $this->type; ?>_address_template" class="address_selection" style="display:none;"> <input id="hikashop_checkout_<?php echo $this->type;?>_address_radio_{VALUE}" class="checkout_<?php echo $this->type;?>_address_radio" type="radio" name="hikashop_address_<?php echo $this->type;?>" value="{VALUE}"/> {CONTENT} </div>..................................etc.

Edit: Verplaatst naar ander forum

Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2017 07:15 #15036 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Hallo,
ik lees hier iets wat er op lijkt dacht ik
page refresh hika

lvda
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
27 sep 2017 09:43 #15040 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Hoi Leen, dat klopt.
Maar dat is een topic van ruim 3 jaar geleden en het is niet de eerste keer dat Hika in de backend dingen veranderd.
Ik heb in de hele configuratie niets van Ajax staan, dus ik kan dat ook niet veranderen.
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
27 sep 2017 10:33 #15042 door renem
Beantwoord door renem in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Je zou een speciale afreken pagina kunnen maken in je template. In Hika kan je dan een hidden menu item maken met daaraan toegewezen deze pagina waar je in de index.php bijvoorbeeld een refresh commando zet. Is wat omslachtig maar zou verbouw je verder niets.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 sep 2017 10:46 #15043 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Hallo,
Ik had het ooit voorbij zien komen maar nogmaals of het is wat jij zoekt weet ik niet
hier had ik iets gelezen bij gevonden bij Legacy Instellingen staat ergens in het midden gedeelte
geloof dat je dan wel Legacy Instellingen ingeschakeld moet hebben bij Geavanceerde instellingen

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
28 sep 2017 05:23 #15045 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
@Leen, dat klopt wel wat jij zegt. Dit was vroeger de standaard layout.
Maar buiten dat ik daar ook geen mogelijkheid heb om voor Ajax te kiezen (afb.1), heb ik dan ook geen mogelijkheid tot een geavanceerde date picker.
Die geavanceerde date picker ben ik nodig omdat ik minimaal 3 dagen voorbereidingstijd nodig ben tot de bezorgdatum.
In Hikashop kun je dat instellen dat ze dan niet eerder dan over een bepaald aantal dagen de bezorgdatum kunnen kiezen.
In mijn geval dus 3 dagen.
Bij de simpele date picker in de legacy kan dit niet, maar moeten ze handmatig een datum invoeren.
Bij de advance date picker verschijnt er meteen een kalender zodra ze in het invoerveld klikken, en waarbij ze dan niet eerder dan over 3 dagen kunnen kiezen. In het voorbeeld van afb.2 is dat dan 1 oktober omdat het op moment van dit schrijven 28 september is.
Mijn enige probleem is dat eerst de pagina ververst moet worden voordat de kalender verschijnt, anders doet het niets wanneer ze in dat veld klikken.

Je zou een speciale afreken pagina kunnen maken in je template. In Hika kan je dan een hidden menu item maken met daaraan toegewezen deze pagina waar je in de index.php bijvoorbeeld een refresh commando zet.

@Rene, zo'n pagina had ik al (afb.3) om de minicart uit de checkout pagina te weren, en voor een schonere url.
Het idee van de address edit mode heb ik uit dit topic van het Hika forum.
Omdat ik die wijzigingen heb aangebracht in de address_select.php weergave ging ik er vanuit dat ik dan ook die refresh in die view moest plaatsen.
Maar aangezien ik al een apart en hidden menu-item heb voor de checkout, in welk bestand zou ik dan volgens jou die refresh moeten zetten?

PS. Omdat het topic nu meer over Hikashop gaat heb ik het even verplaatst, en een andere titel gegeven.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
28 sep 2017 06:36 #15046 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Hallo Meander,
Die advance date picker is zeker extra extensie voor hika shop?
Maar die Ajax knop komt blijkbaar pas wanneer de Legacy toevoegen aan winkelwagen op Ja is gezet.

lvda
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
28 sep 2017 06:56 #15047 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop

Maar die Ajax knop komt blijkbaar pas wanneer de Legacy toevoegen aan winkelwagen op Ja is gezet.

Ja, wat dom van mij. Daar had ik nog niet aan gedacht omdat mijn probleem om de checkout ging, en niet om toevoegen aan winkelwagen op de product pagina.
Het lijkt nu wel te werken, en ik heb zelfs de geavanceerde date picker (?!)

Maar dan loop ik weer tegen een probleem aan die ik achteraf eerder ook al had (heb al zoveel geprobeerd) toen ik legacy voor de checkout probeerde, en dat is dat hij dan geen error/melding weergeeft dat het minimale orderbedrag nog niet is bereikt.
Wanneer klanten dan op voltooien klikken dan ververst de pagina, en blijven ze in dezelfde checkout zonder dat ze zien wat er loos is, en dat het minimale bestelbedrag nog niet bereikt is. :-/
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
28 sep 2017 07:04 #15048 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Je mag hier zelf ook wel even kijken.
Ik heb er even wat in gezet voor het testen, en een demo klantaccount aangemaakt.
Klantaccount inlog is 2x Demo.
Ik heb hem nu nog op Legacy staan, dus zonder melding dat het minimale bestelbedrag (40 euro) nog niet bereikt is.
Zodra men een bestelling doet van 40 euro of meer dan kan men wel gewoon door.
Maar daaronder dus niet zonder dat ze een melding daarover krijgen.
En dat gebeurt dus wel wanneer ik hem niet op legacy heb staan.
Maar dan moet eerst die pagina ververst worden voordat de date picker het doet.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
28 sep 2017 07:21 #15049 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Auto-refresh maken van checkout in Hikashop
Ha oke besteling van 4 euro gaat inderdaad niet echt weg dan kom ik weer terug zonder(fout) meldingen
maar maak ik er nu 40 van dan komt verder en krijg bericht dat ik geld mag over maken(plaatje)

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena