Virtuemart

  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
11 sep 2019 20:15 #19913 door suusfish
Virtuemart werd gestart door suusfish
Voor onze stichting zijn we bezig met een bedrijf die voor ons een joomla website maakt met een webshop. Deze maken ze met virtuemart. Zelf wil ik ook weten hoe het werkt en loop me dus suf te googlen, maar kan niet veel vinden... alleen oude boeken en eventueel het virtuemart forum en een documentatie waar ik niet kan vinden wat ik wil weten.
hopelijk kunnen jullie me helpen.

Omdat we met verschillende personen de bestellingen zullen verwerken lijkt het me handig om notities bij de bestelling te kunnen maken. Daarvoor heb ik deze extentie gevonden:
extensions.joomla.org/extensions/extensi...note-for-virtuemart/
Maar in de backend bij bestellingen heb je ook "reactie toevoegen". wat is het? hoe werkt het? want als ik iets doe heb je geen opslaan knop of als ik op de knop bijwerken status bestelling klik gebeurt er naar mijn mening niets...
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
16 sep 2019 11:18 #19950 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Virtuemart
Oké mijn kennis van VM is een beetje roestig want ik ben voor de shops overgestapt op J2Store, maar ik weet nog wel íéts van Virtuemart.

Bijvoorbeeld dit: bijwerken status bestelling lijkt mij niet voor het toevoegen van een notitie, maar voor het bijwerken van de status. Dus van "in behandeling" naar "verzonden" bijvoorbeeld.

Die "reactie toevoegen" is een stukje extra tekst dat je kunt toevoegen op het moment dat je de status van de bestelling verandert. De klant krijgt dan een mail (als je dat hebt ingesteld) waarin staat dat de status van de bestelling veranderd is, plus de tekst die jij hebt ingevuld bij "reactie toevoegen".

Kortom: "reactie toevoegen" is niet de oplossing.

Discussie gesloten.
  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
17 sep 2019 11:36 #19951 door suusfish
Beantwoord door suusfish in topic Virtuemart
Oke! Bedankt Anja voor het meedenken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena