Welke eenvoudig te installeren webshop om kleine winkels te helpen in Corona tijden.

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 mrt 2020 17:39 #21004 door Gast
Ik woon in een gemeente van 15.000 inwoners waarin nogal wat kleine ondernemers zijn. Daarbij zitten veel van hen in de tuinbouw ( tomaten, paprika's, aardbeien, blauwbessen ...) en die hebben flink te lijden in coronatijden.
Mijn idee was om voor hen gratis een soort van pop-up webshop op te richten op een domein dat ik nog heb geparkeerd.
Vraag;
Is het mogelijk om voor verschillende winkels één webshop op te richten met verschillende categoriën/shops zodat alle bestellingen naar een verschillend mailadres worden verstuurd per categorie.
Zo zou elke ondernemer gewoon een soort van categorie hebben, bijv de bakker is een categorie 1, de goenteman is categorie 2 en ga zo maar door.....
Graag snel antwoord aub :D

Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
26 mrt 2020 20:29 #21006 door Fred
Hoi, goed initiatief,
Ja dat kan met Hikashop. Is in het NL en de basisversie is gratis! ( www.hikashop.com/download.html ) maar daar kan je al heel erg veel mee. Ook aanwezig is een plugin (Paypal) zodat men kan betalen, of overmaken op een bankrekening kan ook. Wil je iDeal als betalingsmogelijkheid dan kost dat een 1-mailg bedrag ( rolandd.com/products/ro-payments ). Succes.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 mrt 2020 22:01 #21009 door Gast
Beste Fred, dank voor uw reactie.
Kan je me even informeren waar je precies kan configureren waar je voor de verschillende categorieën een verschillend besteladres kan instellen.
Ik vind nergens die optie....

gr, André
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
27 mrt 2020 05:43 #21010 door Fred
De hoofdcategorien zullen in jouw geval gewoonweg de namen van de kleine ondernemers zijn met daaronder per ondernemer subcategorieen met de producten die de ondernemer te koop heeft.

Om het makkelijk te houden zou ik als ik jou was maar 1 besteladres / afreken mogelijkheid gebruiken en dan het ontvangen geld van de verkochte producten over maken naar de ondernemers die wat verkocht hebben. Want anders zit je aan veel kosten vast als elke ondernemer een eigen afrekenoptie moet hebben naar een eigen aparte bankrekening.

Ik kan je wel online helpen maar dan moeten we even privé contact hebben, via een PM.

zie ook:



www.hikashop.com/support/documentation.html#hikashopdoc


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 mrt 2020 08:50 #21016 door Job van Barneveld
Goed idee dit!

Aanvullend idee: sta je er voor open om de pop up store website beschikbaar te stellen als deze klaar is? Dan kunnen we 'm overal in NL regionaal toepassen. En dan hoeft niet iedereen het wiel opnieuw uit te vinden. Ik zit er over te denken iets dergelijks in Hilversum op te zetten. Ik hoor het graag.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 mrt 2020 09:08 #21017 door Gast
Bedankt voor de interesse, maar ik woon in het noorden van België. Moeilijk combineerbaar met de gesloten grens hier...
Hoewel het wel grensoverschrijdend zou kunnen natuurlijk.
Toch denk ik dat het interessanter zou zijn om dit lokaal op te zetten. in mijn geval dacht ik hier vooral aan de groentetelers zoals er hier nogal wat zijn in de regio, aardbeitelers, asperges, tomaten, paprika's, blauwbessen enz.... Deze kleine ondernemers hebben gewoonlijk niet de technische knowhow om dit zelf te doen als ze er al de tijd voor hadden.
Het is enkel goed overleggen ho het wordt opgezet. Mijn idee was om met één enkele shop verschillende ondernemers in categoriëen te plaatsen die dan hun bestellingen verder zelf afwerken. In de praktijk lijkt dit niet zo eenvoudig om die categoriëen hun eigen bestellingen automatisch te laten binnen krijgen op hun mailadres. Als u een idee hebt hoe ik dit kan oplossen in de praktijk hoor ik het graag. Ik wil graag alle expertise delen die met het voortschrijdend inzicht wordt opgedaan.
HELP - ELK IDEE IS WELKOM :o
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
27 mrt 2020 15:34 #21021 door Fred
Hoi Andrej, Het maakt mij niet uit waar je woont maar ik wil je wel helpen (o ja, kosteloos uiteraard) en dat kan ik gewoon online doen in overleg met jou! Het is goed in deze crisis elkaar te helpen!!
Je vraag over een webshop is conform de forumregels van dit forum netjes beantwoord dus dit kan als afgehandeld worden beschouwd. Je kan mij benaderen via PM van dit forum zodat we privégegevens kunnen uitwisselen ivm nader contact hierover met elkaar of je kan mij hiervoor bereiken via het contactformulier van mijn website, helaas mag ik niet de link naar mijn contactformulier alhier plaatsen omdat deze dan wordt verwijderd door degenen die dit forum beheren. Maar als je in Google ifred intikt dan vind je mij zeker.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
27 mrt 2020 23:32 #21022 door Hans van der Meer
Ter verduidelijking op de vorige post. Het is de bedoeling dat dit forum een vraag en antwoord-plek is. Normaal gezegd kunnen de meeste problemen prima in een Onderwerp hier op het forum afgehandeld worden.

Daarom hebben wij in de forumregels opgenomen dat het niet de bedoeling is dat problemen (direct) buiten het forum opgelost worden. In zo'n geval zal een ander persoon die met de zelfde vraag nooit een oplossing voor het zelfde probleem kunnen vinden.

Help anderen. Dit forum is een gemeenschap en dit werkt het beste wanneer mensen informatie delen.


Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
28 mrt 2020 05:11 #21024 door Fred
Ter reactie op vorige post. Dat is allemaal duidelijk en de gestelde vraag is dan ook netjes beantwoord en iedereen kan kennis nemen van het antwoord. Verder zijn er geen problemen die buiten het forum om opgelost moeten worden. Daarnaast bied ik mijn hulp aan om iemand te helpen in deze barre tijden!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Admin
  • Admin
  • Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Meer
29 apr 2020 15:04 #21186 door Rachel Walraven
Als je Hikashop uitbreid met HikaMarket Vendor dan kan je verkopers eigen winkelomgeving geven, met eigen betaal en bezorgopties. Als betaling via Paypal loopt kan je zelfs de betaling van de klant voor zijn totale bestelling uit laten splitsen naar de paypal accounts van de verkopers zodat als er voor 50 euro bij bedrijf 1 besteld wordt en 25 euro bij bedrijf 2 de klant 75 euro betaald via paypal en beide bedrijven meteen hun aandeel krijgen uitbetaald. Voor betaling via een andere methode zal je er tussen moeten zitten, dus het bedrag incasseren en daarna uitbetalen aan de bedrijven. Het is niet heel eenvoudig, maar werkt als een trein.

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena