Visitors Counter - by Majunke Michael versus Adsense

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 13:30 #6497 door Gast
Beste,

Ik ben nieuw op dit forum dus als ik in een verkeerde optie zit, sorry voor het ongemak.

Ik heb een vraag met betrekking tot Visitors Counter - by Majunke Michael en de paginaweergave in Adsense. Sinds kort heb ik 2 verschillende websites gemaakt namelijk www.informatielichaam.nl en www.thingsaboutamerica.com . Via deze sites wil ik naast informatie geven, wat geld binnen krijgen via google adsense. Doordat dit nieuw is voor mij vraag ik me af of google adsense alles goed registreert. Dit is ook de reden waarom ik afgelopen woensdag de visitors counter heb geïnstalleerd bij beide websites. De aantallen die hierdoor worden geregistreerd zijn nog minimaal, namelijk per dag ongeveer 30 bezoekers echter google adsense geeft iedere keer maar 2 paginaweergaves aan en geen clicks, hoe kan dit/wat doe ik verkeerd?
Daarnaast misschien een algemene vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat er meer bezoekers komen? Kan iemand me hierbij helpen?? Misschien advies over eventuele toevoegingen op de websites?

Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite!

gr. Sebash
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 13:30 #6498 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Visitors Counter - by Majunke Michael versus Adsense
Ha Sebash,

Welkom :-)
Ik heb zelf geen ervaring met Adsense maar wel met google.
Er zit vaak best wat vertraging in en dan maakt het ook nog uit hoe je de bezoekers telt.

Een tool als adsense zal veel preciecer kunnen zijn dan awstats of een andere counter.
Want wat is een pagina weergave?

- Elke keer dat een pagina laad (lijkt me niet)
- Elke keer dat een pagina laad maar hij telt een ip max 1x in de 24/48 uur
- Hoe herkent hij evt bots? wist hij deze uit de telling?

Een bot kan een pagina telling geven maar Adsense zal javascript zijn dus telt hij die niet mee in adsense.

Ik adviseer google analytics en bekijk de ip's en wat de gebruikers op de website doen. Is dit een gebruiker of een bot.

Tot nu toe is mijn ervaring dat google code met tellingen werken of niet werken. Tussenin lijkt mij sterk maar ik sluit niks uit ;-)

Succes!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 13:30 #6499 door Gast
Beste,

Ik heb ook niet veel ervaring met google adsense, maar ik kan u mss een paar tips geven ivm de verbetering van SEO.

Google heeft in dit jaar veel belang gegeven aan websites die aangepast zijn aan de weergeving (eng. Responsive design) op mobiele apparaten en tablets. Daar moet u opletten als u betere posities wilt krijgen. .
[/URL]
Google geeft veel belang aan signalen van sociale netwerken. Google is "gevoeliger" voor sociale signalen van Twitter en Facebook. Dus het aanmaak van een nieuwe Facebook of Twitter pagina kan helpen.

De inhoud van uw website is ook belangrijk. Google heeft op zijn officiële blog aangekondigd wat als kwalitatief hoogstaande inhoud wordt beschouwd. Hier is de link .

Met het nieuwe algoritme van google ( google panda ) wordt de kwaliteit van uw website nog dieper gecontroleerd.

Maar let op! U mag niet overdrijven met de optimalisatie van uw website. U mag niet op een dag alles doen, in dat proces moet u meer tijd besteden.

Groetjes

[[Edit Marijke] Ik heb verborgen reclamelinks en een aangepaste handtekening in de post zelf verwijderd. Graag de handtekening in het daarvoor bestemde deel in je profiel maken, en het continu verwijzen naar eigen bedrijf achterwege laten. Lees a.u.b de regels van dit forum!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 13:30 #6500 door Gast
Je bezoekt zelf waarschijnlijk de website ook geregeld. Het kan zijn dat Awstat dat wel meetelt als pagina weergaven, en dat AdSense enkel kijkt naar bezoeken anders dan die van jezelf.

Daarnaast denk ik dat het in eerste instantie zou moeten gaan om een kwalitatief goede site te bouwen, en als het over enkele jaren goede bezoekersaantallen heeft er geld mee gaan verdienen. Tegenwoordig werkt het niet meer zo dat je een site kan bouwen en direct geld ermee kan verdienen. Voor die paar cent dat Google AdSense nu op gaat leveren zou ik liever een reclamevrije website hebben.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
18 jan 2015 13:30 #6501 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Visitors Counter - by Majunke Michael versus Adsense
Niet lang nadat Sebash deze vraag heeft gesteld (een half jaar geleden) is hij niet meer op dit forum ingelogd geweest. Reageren heeft denk ik weinig nut vermoed ik zo.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena