Wat kan ik nog doen

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6662 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
Mijn vorige vragen waren

Ik vond met name het stuk over breadcrumbs in de zoekresultaten interessant. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar voor honderden artikelen te gelijk?
Met de inhoud van mijn site zit het wel goed. Ik ben tenminste geen enkele site tegengekomen met dezelfde informatie.
Wat ik niet snap is dat een site als wilde-planten.nl steevast hoger staat. Deze site is niet mooi, is niet responsive, maar trekt wel oneindig veel bezoekers.
Die profielfoto is een testje. Ik wil niet met mijn gezicht op het net dus is mijn profielfoto is een plantenfoto, zie plus.google.com/u/0/11181765...43/about/p/pub Gek genoeg werkt dit wel in Google structured tools. En kan Google zien of het een plantenfoto of portretfoto is? Lijkt mij sterk.
En hoe werken die H1 title tags nu? Of zit dat al standaard in Joomla?


De database is gewoon oer artikel opgebouwd. Mijn zoon heeft mij enorm geholpen. Als ik nu een nieuw artikel maak wordt dit automatisch opgeslagen in de database en in de lijst met Nederlandse en Latijns/Griekse namen. Ik kan hem zo wel vragen hoe dit precies werkt, hij is tenslotte Joomla expert www.nterwebdesign.nl/
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6661 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
dacht niet dat er een limiet was aan de keywords. Op welke andere vragen verwacht je nog een antwoord?

Ik heb wel een vraag: hoe heb je die database ingericht? Ik ben ook met iets dergelijks bezig om een inventarisatie te maken van alle planten en dieren die in een bepaald gebied voorkomen, een zogenaamde 'ecologische atlas'. Daarvoor maakte ik eerst gebruik van tabellen maar dat is moeilijk up-to-date te houden en ben nu overgestapt naar ZOO en JBZoo (zie www.anovo.nl voor een eerste begin en www.vriendenvandegorsselseheide.info/atlas/ zoals het eerst was)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6660 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
Ik kon geen info vinden hoeveel keywords ik mag gebruiken. Enig idee? En nog een antwoord op mijn andere vragen?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6659 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
Doe ik maar uit alle verhalen heb ik begrepen dat Google niet eens zo veel doet met keywords. En als ik eerlijk ben dan vind ik de keywords van Wilde planten een onsamenhangend geheel. Dus dat mag de score van Google niet beïnvloeden
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6658 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
Dank voor het zeer uitgebreide antwoord. Ik ben onder de indruk!! Helaas moet ik straks werken dus kan ik helaas de handleiding pas later lezen.

Groeten, Maarten


Bericht toegevoegd op 14 november 2013 om 16:00
Vorige bericht was op 14 november 2013 om 09:35


Ik vond met name het stuk over breadcrumbs in de zoekresultaten interessant. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar voor honderden artikelen te gelijk?
Met de inhoud van mijn site zit het wel goed. Ik ben tenminste geen enkele site tegengekomen met dezelfde informatie.
Wat ik niet snap is dat een site als wilde-planten.nl steevast hoger staat. Deze site is niet mooi, is niet responsive, maar trekt wel oneindig veel bezoekers.
Die profielfoto is een testje. Ik wil niet met mijn gezicht op het net dus is mijn profielfoto is een plantenfoto, zie plus.google.com/u/0/111817656544240851743/about/p/pub Gek genoeg werkt dit wel in Google structured tools. En kan Google zien of het een plantenfoto of portretfoto is? Lijkt mij sterk.
En hoe werken die H1 title tags nu? Of zit dat al standaard in Joomla?
Onderwerp is gesloten.
  • Anja Hage
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6657 door Anja Hage
Beantwoord door Anja Hage in topic Wat kan ik nog doen
Hoi,

Zoals Marie-Anne al schrijft is het als eerste een goed idee om je browserpaginatitels te optimaliseren door je websitenaam erin te zetten via de algemene instellingen (ik zou dit dan wel achteraan de titel plaatsen) en een titel met belangrijke zoekwoorden vooraan. Dit kun je doen bij de menu-items tabje pagina weergave browserpaginatitel. Daar zit inderdaad een maximum aan vooral om het netjes in de Google zoekresultaten te laten verschijnen, je kunt de online tool www.seomofo.com/snippet-optimizer.html gebruiken. Ook voor de metabeschrijving (description) via het tabje metadata.

Zo zijn er vast nog meer punten, ik heb een SEO handleiding geschreven voor Joomla 2.5 www.web-effect.nl/weblog/zoekmachine-opt...ndleiding-joomla-seo ik denk dat je daar al wel wat tips uit kunt halen. De handleiding is binnenkort beschikbaar voor de nieuwste versie Joomla 3.2.

Het is vooral van belang dat je goede teksten op je website hebt die interessant zijn voor je doelgroep, het gaat om unieke content! Autoriteit vindt Google interessant, alles vanaf buitenaf wordt steeds belangrijker. Dus inderdaad links vanaf relevante websites, maar ook of pagina's/blogs interessant genoeg zijn om bijvoorbeeld via social media (Google+!) te delen met een link naar jouw website.

Wat betreft een Google+ profielfoto en auteursinformatie in de zoekresultaten is het als eerste de bedoeling dat je geen plantenfoto gebruikt maar een foto van jezelf (je persoonlijke Google+ pagina) daarnaast zijn er nog wat stappen die je moet doen. Via deze URL support.google.com/webmasters/answer/1408986?expand=option2 vind je alvast wat informatie en anders vast als je via Google zoekt op auteursinformatie in de zoekresultaten of Google Authorship.

Succes!

Anja Hage

Web-effect | Joomla websites & trainingen | JoomlaCursussen.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6656 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
Bedoel je de de algemene instellingen (websitenaam voor of achter de paginatitels zetten?
Ik mocht toch maar een maximaal aantal trefwoorden gebruiken?
Van de errors in de sitemap was ik mij niet bewust, ga ik naar kijken.
Ik heb al aardig wat backlinks alleen "ziet" Google ze niet volgens mij, maar hoe controleer ik dat?
Mijn website is nu responsive, heeft de extensie "tagmeta" voor de descriptions, elke foto is voorzien van een alt tag en ik ben bezig een profielfoto te krijgen naast de zoekresultaten. Dit is een plantenfoto (uiteraard) maar dit duurd mij te lang, maar waarom............ik weet het niet? Misschien moet ik iets met een headertag maar ik weet niet hoe dit werkt.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 nov 2013 22:42 #6655 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wat kan ik nog doen
Sitename nog achter de gewone title plaatsen in de desbetreffende configuration.php setting.
Sitename daar een beetje uitbreiden met trefwoorden. Die nare php errors wegwerken die ik krijg als i ik naar sitemap ga. Zorgen dat toonaangevende websites naar je verwijzen? Een blog beginnen.

Wat is precies dat alles dat je gedaan hebt? btw ziet er trouwens goed uit qua source en ik weet niet hoe lang je site bestaat maar ik zou met zo'n mooie site ook wat compassie hebben.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena