Creatief met tags

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
07 sep 2017 07:47 #14587 door Meander
Creatief met tags werd gestart door Meander
Ik ben geen fan van paginakoppen of titels.
Voor de beste zoekmachine resultaten ben ik echter wel op zijn minst <h1> en <h2> tags nodig op mijn pagina's.

Ik heb de tekstgrootte van deze tags nu al wel wat kleiner gemaakt zodat de titels en koppen niet zo lomp groot en schreeuwerig zijn, maar mooi vind ik het nog steeds niet.

Ik vraag mij nu dus af of er nog andere creatieve manieren zijn om wel tags in de pagina te verwerken, maar dat ze niet (zo) opvallen?
Onderwerp is gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Admin
  • Admin
  • Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Meer
07 sep 2017 08:31 #14591 door Rachel Walraven
Beantwoord door Rachel Walraven in topic Creatief met tags
Volgens mij kan je dat het beste doen met de opmaak van de h1 en h2 tags via CSS.

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
07 sep 2017 08:56 #14595 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Creatief met tags
Dat heb ik dus al gedaan (kleiner gemaakt).
Zit er nu aan te denken om de tekstkleur hetzelfde te doen als de achtergrond, maar dat verdiend ook geen schoonheidsprijs.
Onderwerp is gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
07 sep 2017 09:09 #14601 door margriet
Beantwoord door margriet in topic Creatief met tags
Maak je je site voor jezelf, voor Google of voor je bezoekers? Koppen zorgen ervoor dat je bezoekers snel de juiste informatie kunnen vinden en voorkomen dat ze zich eerst door een brei tekst heen moeten worstelen:D
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
07 sep 2017 09:24 #14603 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Creatief met tags

Koppen zorgen ervoor dat je bezoekers snel de juiste informatie kunnen vinden en voorkomen dat ze zich eerst door een brei tekst heen moeten worstelen

Die informatie kunnen ze toch al vinden in het menu?
Nu moet ik juist boven elk artikel òf de paginakop van het menu-item tonen, òf een titel boven het artikel plaatsen om maar een <h> tag in die pagina te krijgen.
En dat is nu net wat ik liever niet wil.

Aanvulling: En ja, ik maak hem wel voor mijn bezoekers, maar ik wil toch ook wel graag dat ze mijn site beter kunnen vinden.
Onderwerp is gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Admin
  • Admin
  • Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Meer
07 sep 2017 10:05 #14612 door Rachel Walraven
Beantwoord door Rachel Walraven in topic Creatief met tags
Als iemand via Google op een pagina komt, weet hij niet op welk menu-item hij geklikt. Ook valt een actief menu-item vaak niet op als de focus op de inhoud ligt. Tot slot zijn internet gebruikers gewoonte dieren, als ze een kop verwachten en die niet zien, geeft dit een (kleine) verwarring wat niet ten goede komt aan de gebruikerservaring.
Gebaseerd op gebruikersgemak zou ik dus zeker (ook) een titel boven mijn pagina's zetten.

Als je kopjes (of tekst in het algemeen) dezelfde kleur geeft als de achtergrond kan je ze net zo goed helemaal verbergen. Google herkent dit en zal dat soort koppen negeren of je zelfs straffen hiervoor. Dus dat zou ik zeker niet doen.

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena