Use Cookie Free Domains

  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
26 aug 2020 11:19 #21700 door René
Use Cookie Free Domains werd gestart door René
Ik lees de laatste tijd veel over een Cookie free subdomein. Als ik mij website bij GTmetrix laat controleren krijg ik ook een aanbeveling om een cookie free domein/subdomein in te stellen. Moet ik hiervoor bij de Hoster zijn, is er een PlugIn voor. Heeft het uberhaubt zin om hier tijd aan te besteden. Nu heeft mijn website bij GTmetrix de volgende score: PageSpeed Score A (99%); YSlow Score (86%).

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
27 aug 2020 09:37 #21701 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Use Cookie Free Domains
Joomla plaatst standaard een cookie, maar laat deze leeg. Bij webshops en inlogfuncties wordt deze pas met informatie gevuld (denk ik). Het zijn de extensies die ervoor zorgen dat een website cookies plaatst.
Het is niet iets wat je hostingpartij kan instellen, want het zit op website-nivo. Ik kan geen plugin vinden die het plaatsen van cookies tegenhoudt. Je kunt een CDN proberen waarmee je dit kunt inrichten als je cookie free wilt zijn. Maar als de cookies puur functioneel zijn dan zou ik er niet veel moeite in steken om het op te lossen. Een 100% in GTMetrix is leuk, maar vaak niet haalbaar. Het is ook maar een indicatie en zegt niks over hoe de pagina op het scherm van je bezoeker laadt. Als een pagina 4 seconden doet over het laden dan wil dat zeggen dat Pagespeed elk bestand (css, javascript, afbeeldingen) na elkaar heeft binnengehaald en daar 4 seconden over heeft gedaan op dat moment. Een browser haalt meerdere bestanden tegelijk binnen en is dus een stuk sneller. En een afbeelding van 900KB verkleinen naar 500KB lijkt een flinke verbetering maar met de internetsnelheden van tegenwoordig is het voor je bezoeker niet merkbaar. Wat ik bedoel te zeggen: hecht niet teveel waarde aan de scores in GTMetrix

Je hebt het over een Cookie free SUBdomein. Let goed op wat je kiest, want een subdomein is bijv. forum.joomla.org . Het hoofddomein is joomla.org

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
30 aug 2020 18:00 #21734 door René
Beantwoord door René in topic Use Cookie Free Domains
Hoi Robert,

Dank je wel voor deze feedback (dit antwoord). Zal het ticket hiermee dan ook sluiten.

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena