Tag structuur vraag

  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 jan 2021 06:16 #22375 door JoopMantel
Tag structuur vraag werd gestart door JoopMantel
Een tag aanmaken kan via een artikel, en wordt nadien opgeslagen in /componenten/tags

Echter mijn vraag is, wanneer je een Tag aanmaakt zoals “Lampe set” als hoofd tag, en dat je een Tag aangemaakt wordt onder die “geel” “rood” “groen” die dan gekoppeld is aan het hoofd tag. (zie foto)

De vraag is dan ook: zou dit voor zoekmachines en de SEO een verbetering brengen?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
24 jan 2021 13:36 #22379 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Tag structuur vraag
De juiste tag zou dan worden: lampe set rood. Er is bij tags dus geen sprake van een parent-child opbouw. Vraag me wel af in hoeverre google de tags van jooma indexeert. Volgens mijn kennis gaat dit op bij url en metadata van een pagina en niet bij tags. Maar als er mensen zijn die daar een ander inzicht in hebben dan hoor ik dat graag.
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 jan 2021 15:55 #22380 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Tag structuur vraag
Goede dag Patrick

Ik probeer er achter te komen of het enige nut heeft om tags te gebruiken.

In de foto is namelijk het zelfde te zien aan parent=child opbouw, zoals dit ook is met artikelen en categorieen wat ook bij de tag aanwezig is. Het zou wellicht dus wel enige nut hebben, maar dara probeer ik dus achter te komen.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
24 jan 2021 16:12 #22381 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Tag structuur vraag
Van welke pagina komt deze afbeelding? Menu, categorie of artikel?

Tags zijn er om binnen de website te zoeken en om te filteren op bepaalde tag-waarden. Ze hebben volgens mij geen waarde bij seo of search engines.
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 jan 2021 16:14 #22382 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Tag structuur vraag
Vanuit de Componenten/Tags
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 jan 2021 16:41 #22383 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Tag structuur vraag
@Patrick Smits Joomla tags heeft wat betreft SEO en dus betere score in de zoekmachines geen invloed.

Joomla Tags is voor de bezoekers een extraatje om iets wat sneller te vinden maar meer ook niet.

Dit alles heb ik een tijdje geleden ergens gelezen.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 jan 2021 19:33 #22384 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Tag structuur vraag
Google ziet de tags klaarblijkelijk wel, zodra er 1 er niet van blijkt te werken. Maar wat google er verder mee doet, is dus een raadsel.

Waarom hebben ze toen uitgevonden de "tag cloud" "tag wolk" toen google geen gebruikt meer maakte van keywords, volgens mij was dat een aanvulling op de content. Tags wordt meegenomen in de crawl van je sitemap.xml waarom vraag ik mij dan af, dat als het alleen bedoeld zou zijn voor bezoekers om ets makkelijker te kunnen vinden.
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 jan 2021 19:53 #22385 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Tag structuur vraag
Dat had ik eerder moeten doen als je toegang tot internet hebt, zoeken.

Tags heeft voordelen alleen in de categorieen, dan heeft het wel effect.
De tags die je aanmaakt zet je 1 hoofd onderwerp tag in Tags zoals mijn eerste foto liet zien met sub tags waar het over gaat.
Doe je dit in ieder artikel een tag neer zetten, creeer je dus echt een probleem bij zoekmaschines die je zelfs kunnen bannen.

Het artikel wat gekoppeld is aan een categorieen, pakt een zoekmaschine wel op naar de verwijzing van de tags met eventuele beschrijving erin.

Het komt er ook op neer, dat je gewoon goed je artikel moet schrijven met des betreffende keywords die je normaal gesproken zou opgeven in tags.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
24 jan 2021 21:02 #22386 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Tag structuur vraag
Hou joop,
Volgens mij verwar je google tags, met de joomla tags. Die hebben namelijk geheel niets met elkaar te maken. De tags van joomla worden niet geindexeerd, dus google kan je daar nooit op bannen. Google kan je bannen als je duplicate content aanbied, maar dat heeft hier geheel niets mee te maken.
Groet, Patrick
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
24 jan 2021 21:50 #22387 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Tag structuur vraag
De Joomla tags ga je niet mee scoren in de zoekmachine!

Google neemt ze gedeeltelijk wel op maar dit is meer om de gebruikservaring van de bezoeker te verbeteren, maar deze tags (verkapte zoekwoorden) helpen je niet mee met ranking te verhogen.

Net zoals de zoekwoorden die je los in metatags kan invoeren hebben ook geen invloed meer op je zoekresultaten en dat is het zelfde dus met deze Joomla tags.

Groeten Ron :)

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena