Safari apple en tracking cookies retargeting

  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
06 mei 2021 12:06 #22817 door Wim Houtman
Safari apple en tracking cookies retargeting werd gestart door Wim Houtman
Safari / Apple weert sinds eind maart, voor zover ik weet, third party cookies waardoor gebruikers niet in staat zijn om in te loggen. ( ik denk dat dit de oorzaak is, heb het nog niet kunnen uittesten) Dit probleem doet zich alleen voor met de nieuwste Safari op Apple apparatuur, desktops iphones etc. Ik kan dat niet zelf testen omdat ik geen Apple heb en de Safari browser is niet doorontwikkeld voor Windows.
Los ik het probleem op door de Google Analytics tracking cookie te verwijderen heb ik het probleem erbij dat er geen statistieken meer kunnen worden bijgehouden. Tijdelijk kan ik dat wel doen.

Voor WordPress is er een groep bezig om voor G.A. een oplossing te verzinnen. Wie weet of Joomla hier ook mee bezig is? Het lijkt mij een groter probleem te worden als andere browsers het voorbeeld van Safari / Apple gaan volgen, daar lijkt het op. Kan me niet voorstellen dat dit het einde inluidt van G.A. toch? Of begrijp ik de hele kwestie verkeerd? G.A. is immers een third party cookie, vandaar de aanname.
info wat ik vond: gadgetgear en rtlnieuws
Of zou de oorzaak kunnen liggen dat safari / apple users de pop-up melding accepteer cookies niet krijgen te zien (van de extensie van tassos).
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 mei 2021 13:58 #22818 door Youll
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
07 mei 2021 10:01 #22821 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Safari apple en tracking cookies retargeting
Dank je Youll. De link die je gaf is een oud artikel van een jaar geleden, staat veel uitleg in en heeft er allemaal mee te maken, maar ik kom er niet echt verder mee. Feit is dat alleen apple / safari gebruikers niet kunnen inloggen sinds de laatste update van Safari gezien hun standaard instellingen, namelijk het weren van third party cookies, ook die van google analytics. De ITP, lees ik, zou het moeten voorkomen, ik weet daar nog te weinig van.
Ik ben nu aan het testen met de JoomlaShack extensie voor G.A. waarin de cookies kunnen worden uitgeschakeld (én ip adressen worden geanonimiseerd) . Misschien is dat de oplossing. Ook was er een in-actieve google adwords campagne gekoppeld aan het G.A. account. Die heb ik ontkoppeld. Ik zal laten weten of de instelling in de JoomlaShack extensie het probleem oplost. Voor het testen ben ik afhankelijk van gebruikers met een apple safari browser. ( Safari voor windows is niet identiek en verouderd). Kan dus even duren.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mei 2021 15:05 #22822 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Safari apple en tracking cookies retargeting

De link die je gaf is een oud artikel van een jaar geleden

Ja, de links die jij gaf ook, dus ik ben er bijna zeker van dat G.A. hier niet onder valt. Dan zouden er al veel meer gebruikers dit probleem moeten hebben namelijk.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
09 mei 2021 20:33 #22824 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Safari apple en tracking cookies retargeting
Hoi,

Ik heb een iMac en Macbook Pro, diverse iPads en iPhones. Gebruik op alle Safari. Alles is geupdated met de meest recente versie. Werkt allemaal als een zonnetje, geen enkel probleem met inloggen waar dan ook. Ook veel vrienden en kennissen gebruiken Apple en Safari, ook daar geen probleem. Denk dus dat het een lokaal probleem is bij Wim.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
18 mei 2021 12:06 #22846 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Safari apple en tracking cookies retargeting
Youll je hebt gelijk ik dacht dat mijn linkjes recent waren. In ieder geval is het probleem ontstaan ná de safari update in maart en kunnen geregistreerden met iphone én safari niet meer inloggen, ook niet na aanpassingen met de JoomlaShack GA extensie en cookies op uit. Bizar, lijkt dus inderdaad op een lokaal probleempje. Moeilijk testen zonder iphone en safari.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena