Dubbele indexatie in Google *

  • jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 jun 2021 01:08 #22877 door jan
Dubbele indexatie in Google * werd gestart door jan
Hallo,

Ik kom erachter dat Google de verkeerde URL's indexeert voor artikelen die onder een submenu staan.

Menu is als volgt: hoofd item:"overig" submenu:"surb-vi" (overig/surb-vi)
Maar om de een of andere reden is een artikel bereikbaar via twee links:
de goeie: www.binnendemuren.be/overig/surb-vi/623-even-ging-het-goed
de slechte: www.binnendemuren.be/surb-vi/623-even-ging-het-goed
in de slechte daar zie je ook de titel niet (geen H1-tag en om de een of andere reden Google indexeert deze URL en niet de goede met de H1-tag).

Welke instelling moet ik veranderen zodat alleen de goede URL werkt? Het artikel is aangesloten bij de categorie "SURB en VI" zie afbeelding.



Als test heb ik een een categorie aangemaakt en daar een artkel onder gezet zonder menu en dit is bereik baar. Maar dat zou dus niet mogen.



ik gebruik joomla 3.9.26

bedankt alvast

menu.png
menu2.png
menu3.png

Edit hvdmeer:
De vraag stond als titel, even verduidelijkt

Hallo, Ik kom erachter dat Google de verkeerde URL's indexeert voor artikelen die onder een submenu staan. Menu is als volgt: hoofd item:"overig" submenu:"surb-vi" (overig/surb-vi) Maar om de een of andere reden is een artikel bereikbaar via twee links: de goeie: www.binnendemuren.be/overig/surb-vi/623-even-ging-het-goed de slechte: www.binnendemuren.be/surb-vi/623-even-ging-het-goed in de slechte daar zie je ook de titel niet (geen H1-tag en om de een of andere reden google indext deze URL en niet de goede met de H1-tag). Welke instelling moet ik veranderen zodat alleen de goede URL werkt? Het artikel is aangesloten bij de categorie "SURB en VI" zie afbeelding. ik gebruik joomla 3.9.26 THX alvast Dubbele artikelen

Discussie gesloten.
  • jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 jun 2021 01:11 #22878 door jan
Beantwoord door jan in topic Dubbele indexatie in Google *
Blijkbaar zitten de bijlage er niet bij. poging 2
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
12 jun 2021 18:26 #22879 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic Dubbele indexatie in Google *

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
20 jun 2021 11:41 #22880 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Dubbele indexatie in Google *
Joomla genereert standaard meer urls voor één pagina. Zo werkt het systeem, maar er is wat aan te doen met extensies of plugins om te voorkomen dat je google all die urls laat indexeren: Met een sitemap zeg jij tegen zoekmachines welke urls ertoe doen. Ik denk dat je daar ook mee bezig bent geweest.
De broncode van de 'slechte' url . binnendemuren.be/surb-vi/623-even-ging-het-goed staat
Code:
<link href="https://www.binnendemuren.be/" rel="canonical" />
Dat lijkt mij niet goed, die verwijst naar de homepage. Bij binnendemuren.be/overig/surb-vi/623-even-ging-het-goed zie ik
Code:
<link href="https://www.binnendemuren.be/overig/surb-vi/623-even-ging-het-goed" rel="canonical" />
Dat lijkt mij logischerwijze de goede canonical. Maar dat getal 623 geeft aan dat er toch nog iets niet optimaal is ingesteld. Op zich kan het wel en i de canonical juist, maar kan beter.
Als ik zoek in google op letterlijke tekst: "Een man die in april 2015 voorwaardelijk werd vrijgelaten om medische redenen zit opnieuw achter de tralies. Aan de grondslag liggen nieuwe feiten: slaan en dreiging explosieven te gebruiken." geeft google de url van de categorie overig ( binnendemuren.be/overig/surb-vi ).
Valt verder op: De html sitemap ( binnendemuren.be/sitemap ) heeft als titel Fout:404, maar toont wel de sitemap, maar daar staan niet de artikelen in onder overig. Je xml sitemap kan ik niet zo snel vinden.

Belangrijkste is dus de canonical voor een artikel naar 1 locatie moet verwijzen.
Zonder inzage in wat er zoal is geïnstalleerd blijft het voor mij gokken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Laat maar weten als je hulp nodig hebt.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena