Ongeldige controller: name=' ', format=''

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
15 apr 2022 10:28 #24035 door Meander
Ongeldige controller: name=' ', format='' werd gestart door Meander
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met een poging om de SEO van mijn site te optimaliseren, maar ik kom er maar niet uit.
Ik moet bekennen dat ik er ook een zooitje van heb gemaakt door producten en productpagina's te verwijderen zonder ze te hebben doorverwezen, waardoor ik nu 220 dekkingsfouten in Search Console heb staan.
Ik heb alle urls uit Verwijzingsbeheer gehaald omdat ik sommige ook verkeerd had doorverwezen, en ben nu bezig om de urls in search console stuk voor stuk aan te passen in verwijzingsbeheer.

Maar ik heb bijvoorbeeld een link die niet meer bestaat omdat ik dit niet meer verkoop, bijvoorbeeld Toilet Artikelen voor Hem


Voor deze links heb ik een aparte pagina aangemaakt, en de oude links probeer ik naar die pagina door te verwijzen via Verwijzingsbeheer: Product niet meer beschikbaar

Wanneer ik echter de link die niet meer bestaat in de adresbalk typ dan krijg ik de volgende pagina error

Ongeldige controller: name='kado-artikelen', format=''


Maar dit heeft toch volgens mij niets met een 404 te maken?

Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen?
Ik heb er ook al aan gedacht om gewoon te wachten tot er weer nieuwe urls verschijnen in verwijzingsbeheer om ze vervolgens te verwijzen, en dat deed het bijna meteen nadat ik alles verwijderd had, maar dat zijn zulke rare urls waarvan ik geen idee heb waar die vandaan komen, en ik dus ook niet weet hoe ik die moet verwijzen.

Zoals ik al zei ben ik een beetje verstrikt geraakt in mijn eigengemaakte zooitje, en ik ben al dagen bezig met pogingen om het op te lossen, maar ik weet het even niet meer nu.

Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
15 apr 2022 12:10 #24036 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
als ik naar die pagina zoek in google wordt deze niet gevonden
Code:
site:avonlifestyle.nl/kado-artikelen/voor-hem/toiletartikelen-voor-hem
dus is deze al uit de index van google en hoef je m.i. niets te doen tenzij er andere linkjes naar verwijzen
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
15 apr 2022 12:14 #24037 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
Dankje Wim. Misschien een domme vraag, maar hoe heb je dat gezocht?
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
15 apr 2022 12:23 #24038 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
kopieer de code en paste in google zoekveld. De url vond ik in je bericht. zo kun je checken of de url is opgenomen in de zoekmachine en kun je ervan uitgaan dat deze niet meer gevonden wordt in google (search console bewaard deze blijkbaar, maar komen uit het verleden en kun je negeren) Maar je vraag ging ook over deze error

Ongeldige controller: name='kado-artikelen', format=''

Mijn vraag is wat je exact hebt ingevuld in verwijzingsbeheer. Ik weet daar nu geen antwoord op, komt me wel bekend voor btw. Eigenlijk moet je bij de unpublished nieuwe meldingen in verwijzingsbeheer kijken waar die linkjes vandaan komen. Als er google staat komt ie uit google (van een bezoeker of een bot). Die zijn interessant om aan te passen / te verwijzen.

en , oja, in verwijzingsbeheer: betreft de rare urls Alles komt daar, ook heel veel verzoekjes van bots die een wp site proberen te hacken, lol :) :) . die kunnen geen kwaad, maar het kan een heel lange lijst worden van urls die er niet toe doen. Ook urls die één keer opgevraagd worden van zeg een maand geleden kun je echt wel negeren (en verwijderen), maar onderzoek wel zo'n url of het om een product of artikel gaat van je eigen site. Een seo extensie kan volgens mij ook helpen om de diverse urls die verwijzen naar dezelfde pagina te reduceren, dus ook als ze niet meer bestaan. Een canonical extensie lijkt mij erg moeilijk voor een webshop, maar misschien voorziet hikashop hierin (dat zou mooi zijn natuurlijk).
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
15 apr 2022 13:19 #24039 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''

Mijn vraag is wat je exact hebt ingevuld in verwijzingsbeheer.

De link die in search console staat, dus kado-artikelen, etc. (staat hier ook boven in een bijlage).

In Hikashop heb ik al bijna alle canonical urls ingevoegd (zie bijlage), maar die zie ik in de broncode van de producten nergens terug.
Als ik het goed begrepen heb dan zou er dan deze url moeten staan?:
<link rel=”canonical” href=”de-link-naar-het-product”>

Maar in plaats daarvan staat er alleen maar: <base href="de-link-naar-het-product" />

Ik las dat je dan de Joomla SEF plugin uit moest schakelen, dus dat heb ik gedaan, maar de canonical tags staan dus niet in de broncode. In plaats daarvan staan ze dus in verwijzingsbeheer als niet gevonden (2e bijlage in reactie, ik kan maar 1 bijlage per keer toevoegen hier).
Dus ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks van.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
15 apr 2022 13:19 #24040 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
2e bijlage Verwijzingsbeheer
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
15 apr 2022 13:46 #24041 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
Ik zie in de broncode van url avonlifestyle.nl/geuren/damesgeuren/eau-...on-sensation-for-her
Code:
<link rel="canonical" href="https://avonlifestyle.nl/geuren/damesgeuren/eau-de-parfum/product/attraction-sensation-for-her" />
Dus dat lijkt me goed, hoewel ik de absolute verwijzing(dwz avonlifestyle.nl/ ) niet verwacht (heb je ook niet ingevuld, dus dat doet het systeem op de achtergrond). Volgens mij kan dat geen kwaad. Mooi dat Hikashop hierin voorziet.
Maar bij de canonical gaat het om de urls die naar de zelfde content verwijzen. Daar moet die canonical vooral staan, zodat die niet geïndexeerd worden door zoekmachines. Dus vraag heb je een voorbeeld van een url die naar dezelfde pagina of content verwijst? Als daar ook de canonical in de source staat naar de link hierboven is het goed.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
15 apr 2022 14:17 #24042 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
O wacht! Ik zie het nu inderdaad staan nadat ik er Notepad++ op heb losgelaten. Regel 258. Ik zat alleen maar naar het bovenste gedeelte te kijken. :o
Die absolute verwijzing heb ik er wel steeds ingezet omdat ik ergens had gelezen dat dat beter was, maar na het opslaan maakt Hikashop er zelf steeds een relatief pad van. Maar wel fijn dat die canonical url tag er wel in staat dus! :D

Maar bij de canonical gaat het om de urls die naar de zelfde content verwijzen.

Ja dat klopt. Nu is dit met dit voorbeeldproduct even niet het geval, maar soms kun je die ook mee bestellen met een ander product en dan komt ie -behalve in zijn eigen categorie- ook in de categorie "Bestel Mee", en in dat geval heb je wél duplicate content. En die maand erna is ie weer uit de "Bestel Mee" categorie (prijzen en beschikbaarheid per product wijzigt per maand).

Ook staan sommige andere producten in meerdere categorieën. Bijvoorbeeld DEZE . Die staat in "Anti-Aging", en in "Reiniging"

Nu zie ik ook (nu ik weet dat ik wat verder moet kijken) dat de broncode van dit product ook een canonical url tag heeft.

Is dat wat je bedoeld? Zie bijlage mijn canonical url voor het product.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
15 apr 2022 14:33 #24043 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
Aanvulling: Deze producten n kunnen klanten dus mee bestellen bij een ander gekocht product van de site (uit de brochure), en zijn deze maand niet apart verkrijgbaar. Dus die staan deze maand in hun eigen categorie, maar ook in de "Bestel mee" categorie.
Volgende maand staan deze producten weer in hun vaste categorie, en dan staan er in de "Bestel mee" categorie weer andere producten die ook allemaal hun eigen vaste categorie hebben.

Ik moet dus altijd zorgen dat elk product een canonical url heeft dan. Toch?
Of zie ik dat verkeerd?
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
16 apr 2022 04:54 #24049 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Ongeldige controller: name=' ', format=''
Goedemorgen.
Het kwartje begint een beetje te vallen over het Verwijzingsbeheer.
Ik las dat dit alleen maar werkt wanneer er ook daadwerkelijk een 404 is gevonden.
Dus ik heb alle links door Search Console laten openen, en er waren idd veel 404 links die daarna ook in Verwijzingsbeheer stonden.
Deze pagina's heb ik allemaal doorverwezen, en wanneer je daar nu op klikt in Search Console dan gaan ze netjes naar de doorverwezen pagina's.

Maar er zijn nog meer links die nog steeds die error blijft geven. Die kan ik dus ook niet doorverwijzen omdat het geen 404 is. Ik wil deze links wel graag uit de Search Console hebben want ik ben bang dat dit van invloed is op mijn SEO score.

Maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Via Google kom ik niet verder dan de naam-van-component.xml, maar de errors geven geen naam van het component aan.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena