Zijn PNG afbeeldingen echt zo slecht voor SEO?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
09 aug 2022 12:33 #24428 door Meander
Ik heb in mijn webshop veel kleurenkaarten staan van make-up producten en ik zou deze graag zo scherp mogelijk willen hebben. Helaas worden veel kleuren in .jpg formaat erg vlekkerig. Wanneer ik ze in .png maak dan zijn ze een stuk mooier en scherper.

Nu weet ik al dat png's niet zo goed zijn voor SEO, maar de rest van mijn afbeeldingen zijn allemaal wel in .jpg
Zou het dan zo erg zijn wanneer ik alleen de kleurenkaarten in .png plaats?

Afbeelding 1 is .jpg, en afbeelding 2 is .png
Allebei screenshots van de webshop.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 aug 2022 13:11 #24429 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Zijn PNG afbeeldingen echt zo slecht voor SEO?
Ik heb echt nog nooit gehoord dat PNG slechter zou scoren op SEO dan JPG en heb net even gezocht maar kan alleen een oudere artikel daarover vinden. Bij nieuwere wordt er gezegd dat er geen verschil is, als je maar geoptimaliseerde bestanden hebt

Geen verschil: www.searchenginejournal.com/on-page-seo/image-optimization/
Geen verschil: neilpatel.com/blog/image-optimization/
Laadtijd: searchengineland.com/heres-what-you-need...ation-for-seo-316046
  • Use JPEGs for blog post images, screenshots, etc. The smaller size will protect site speed, and most images will be clear enough. If the quality isn’t good enough and your site speed is good, feel free to switch to PNG format.
  • Use PNGs for icons, logos, and images where someone might zoom in. PNGs are larger but slightly higher-quality images. When image quality matters, use a PNG file.
Als je dus geen hele grote PNG bestanden hebt zou ik die gewoon gebruiken.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
09 aug 2022 13:21 #24430 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Zijn PNG afbeeldingen echt zo slecht voor SEO?
Dankje, ik heb eigenlijk nooit anders geweten dan dat het slecht was voor SEO, maar dat kan idd iets van vroeger zijn.

Wel grappig trouwens... Ik heb jouw recept voor Bolognesesaus (ragù) al eens gemaakt (maar dan met alleen rundergehakt). Ik wist niet dat jij dat was :D
Was idd superlekker!

Ik ben inmiddels hartpatient en doe het nu zonder rookspek tenzij ik echt aan heel mager kan komen, maar ik hou nog wel de basis aan.
Maar dat terzijde ;)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
10 aug 2022 20:19 #24431 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Zijn PNG afbeeldingen echt zo slecht voor SEO?
SEO veranderd ook continue, webp schijnt nu wel redelijk ondersteund te worden.

[offtopic]dat recept had ik gekregen van mijn zwager toen ik voor 8 man een pasta ging maken, terwijl ik normaal voor 2 kook. Het mocht daardoor ook ietsje meer tijd kosten. Af en toe maak ik het nog, de ragu is gewoon lekker

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
11 aug 2022 03:29 #24432 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Zijn PNG afbeeldingen echt zo slecht voor SEO?
Hoi,

Voor je website kan je het beste WebP afbeeldingen gebruiken!
WebP maakt afbeeldingen ongeveer tussen de 25% en 34% kleiner dan beelden opgeslagen in JPEG en gemiddeld 26% kleiner dan PNG. Net als GIF ondersteund WebP ook animatie. WebP maakt het mogelijk om afbeeldingen in hoge kwaliteit te gebruiken, zonder dat dit zorgt voor langere laadtijden. WebP geeft ook een beter (het beste) SEO resultaat.

Hier een link om je afbeeldingen naar WebP te converteren.

convertio.co/nl/jpg-webp/

suc6


Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena