Vertaling met Falang: Alternate urls gemarkeerd als no index

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 jun 2022 06:07 #24264 door Leen
als ik in de broncode idex kijk lijkt voor mij er op dat dit ergens van hika shop is.
ik zie enkele regels en allemaal bij zelfde menu/categorie lijkt het zeg maar
bv bij hikacard of hikawishlijst
Code:
<a class="hikabtn hikacart" rel="nofollow" href="/lichaam/lichaamsverzorging-algemeen/universeel/product/updatecart/add-1/cid-5005" onclick="if(window.hikashop.addToCart) { return window.hikashop.addToCart(this); }" data-addToCart="5005" data-addTo-div="hikashop_category_information_menu_887" data-addTo-class="add_in_progress"><span>In Mandje</span></a> <a class="hikabtn hikawishlist" rel="nofollow" href="/lichaam/lichaamsverzorging-algemeen/universeel/product/updatecart/add-1/cart_type-wishlist/cid-5005" onclick="if(window.hikashop.addToWishlist) { return window.hikashop.addToWishlist(this); }" data-addToWishlist="5005" data-addTo-div="hikashop_category_information_menu_887" data-addTo-class="add_in_progress"><span><i class="fa fa-heart" style="color: #CB2D41; font-size: 18px;"></i></span></a>
kan het zijn dat er ooit een code is bij gemaakt zoals bv hier staat beschreven.
hikaforum nofollow
of misschien nog eens goed kijken bij je (hika(menu's of daar bv bij Menus: Edit Item tabblad metadata
onderaan bij Robots niet iets aan of uit staat

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
20 jun 2022 06:22 #24279 door Meander

Wat ik zou proberen is het menu item met een andere alias aanmaken naast het huidige en dan kijken of het probleem daar ook in zit.


Sorry voor mijn late reactie. Ik heb het geprobeerd met een andere menu alias maar daar zit dan ook de noidex bij de alternate urls. Het moet op de een of andere manier te maken hebben met de vertalingen, dus ik moet nog even verder op onderzoek uit dan. In ieder geval superbedankt voor het meedenken en kijken.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
20 jun 2022 06:24 #24280 door Meander

als ik in de broncode index kijk lijkt voor mij er op dat dit ergens van hika shop is.

Dankje Leen. Dat de cart en de wishlist nofollow is dat klopt wel.
De link die je gaf die werkt helaas niet. Ik ga sowieso nog wel even een topic openen hierover op het Hika forum.
Bedankt voor het meedenken!
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
20 jun 2022 15:43 #24283 door Meander
Ik heb het eindelijk gevonden. Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, maar ik zal het plaatsen.
Maar misschien kan het @beheer het topic dan wijzigen in Hikashop ipv van Falang? Want daar lag het namelijk wel aan.

De tip die ik op het Hikashop forum kreeg werkte ook niet, dus ik ben uren en uren bezig geweest om alle mogelijke relevante plugins, modules, en componenten uit te schakelen om vervolgens te kijken of de noindex tag uit de broncode was.

Op het laatst heb ik een andere template geprobeerd en toen was de tag er uit.
Dus heb ik mijn eigen template naar mijn PC gedownload en er een zoekopdracht met Notepad++ op losgelaten.

Daar bleek dus dat het in een view zat van Hikashop.
In Hikashop kun je Optieproducten toevoegen die fungeren als een variant met evt. een meerprijs, of gratis 2e , 3e product, etc. Het hoofdproduct is dan het BONUS product.
De optieproducten ("Wil je een 2e voor X bedrag, 3e gratis", etc.) gebruik ik voor de maandelijkse aanbiedingen op mijn site.
Omdat deze optieproducten [aanbiedingen] maar 1 maand geldig zijn, en eke maand veranderd per product verwijder ik deze producten na een maand.

Om 404 errors te voorkomen had ik in de view een code gezet die ik gelinkt had aan een custom product field in Hikashop.
In die optieproducten ("Wil je een 2e voor... etc.) kon ik dus dan meta_noindex = true aangeven.

Wat er dus gebeurde was dit: Op alle productlijst pagina's waar zo'n BONUS product stond met zo'n optieproduct werd de tag noindex in de broncode toegevoegd.
Dit verklaard dus ook waarom het er bij de ene productpagina mét BONUS aanbiedingen wel in de broncode stond, en bij de andere pagina's zonder BONUS producten niet.

Omdat er elke maand weer andere BONUS producten in andere categorieën zijn waar ik die Optieproducten aan toevoeg (met de tag noindex) zou Google dus ook elke maand andere productpagina's tegenkomen met de tag noindex.

Ik hoop dat het nog een beetje te volgen is, maar het probleem is in ieder geval opgelost.
Ik had deze noindex tip zelf gekregen op het Hikashop forum, dus wellicht dat iemand dit ook heeft toegepast. Weet dan dat de productpagina's waarop zo'n optieproduct met noindex staat helemaal niet geïndexeerd kunnen worden door Google.

Jheroen en Leen, nogmaals bedankt voor het meedenken en de moeite.
Dat waardeer ik heel erg.
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
20 jun 2022 16:03 #24284 door Jheroen
Super, goed dat je het gevonden hebt. Dus toch die speld in een hooiberg :)

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
20 jun 2022 17:19 #24285 door Meander
[quotePost id="24284"]Super, goed dat je het gevonden hebt. Dus toch die speld in een hooiberg :) [/quotePost]

Ja echt wel. Ik begon eerlijk gezegd al een beetje mijn motivatie te verliezen. Want wat heb je aan een website/shop die niet door Google gevonden/geïndexeerd kan worden. Ik wist dat ik verder alles goed had gedaan, maar dit probleem dreef mij haast tot waanzin (lichtelijk overdreven).

Ik ben superblij dat het is opgelost nu!
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
20 jun 2022 17:20 #24286 door Leen
Mooi dat je het als nog gevonden heb en de oplossing hier ook deelt. :D

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena