BUG gevonden [Menu Items Taal]

  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
19 okt 2018 12:49 #17904 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
Maar hier is het wel goed nieuwsberichten.eu/muis/hoofd-meu-item

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
19 okt 2018 12:51 #17905 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
En als je nu menu item Hoofd Meu Item als standaard (oranje/gele sterretje) zet wat beurt er dan?
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 okt 2018 02:17 #17913 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
Goed dan zelf maar in de database bezig geweest.

Wat joomla ermee doet moeten ze zelf maar weten, ik heb mijn best gedaan om er een melding van te maken waarop gewoon niet gereageerd wordt.

Voor die gene, die het zelfde probleem hebben, dat je absoluut onder geen beding Zoekmachinevriendelijke URL's kan verkrijgen wat je ook doet.

Volg dan deze instructies op: er staan ook foto's bij deze topic, zodat je alles kunt volgen dat waar je moet zijn.

MAAK ALTIJD EERST EEN BACKUP, VOORDAT JE ERGENS AAN GAAT BEGINNEN

1 - Login bij je phpMyAdmin, dat waar jouw database waaruit Joomla zijn gegevens haalt.
2 - Aan de rechterzijde van je scherm zie je een overzicht van alle tabel, klik op de tabel __extensions "Screenshot 25"
3 -Zoek nu de naamveld com_content is ingesteld. "Screenshot 26"
4 - Voeg het volgende toe aan het veld params { vlak na de accolade } "Screenshot 27"

Hieronder een voorbeeld;

De script regel hieronder word eraan toegevoegd.
Code:
sef_advanced":"1","sef_advanced_link":"1",

Of je kopieert eerst wat in de veld Params staat, in een kladblok, verwijderd dan alles uit het veld params "Screenshot 27", en je voegt dan het geheel wat hieronder staat vermeld.
Code:
{sef_advanced":"1","sef_advanced_link":"1","article_layout":"_:default","show_title":"1","link_titles":"1","show_intro":"1","info_block_position":"0","info_block_show_title":"1","show_category":"1","link_category":"1","show_parent_category":"0","link_parent_category":"0","show_associations":"0","flags":"1","show_author":"1","link_author":"0","show_create_date":"0","show_modify_date":"0","show_publish_date":"1","show_item_navigation":"1","show_vote":"0","show_readmore":"1","show_readmore_title":"1","readmore_limit":"100","show_tags":"1","show_icons":"1","show_print_icon":"1","show_email_icon":"0","show_hits":"1","show_noauth":"0","urls_position":"0","captcha":"","show_publishing_options":"1","show_article_options":"1","save_history":"1","history_limit":10,"show_urls_images_frontend":"0","show_urls_images_backend":"1","targeta":0,"targetb":0,"targetc":0,"float_intro":"left","float_fulltext":"left","category_layout":"_:blog","show_category_heading_title_text":"1","show_category_title":"0","show_description":"0","show_description_image":"0","maxLevel":"1","show_empty_categories":"0","show_no_articles":"1","show_subcat_desc":"1","show_cat_num_articles":"0","show_cat_tags":"1","show_base_description":"1","maxLevelcat":"-1","show_empty_categories_cat":"0","show_subcat_desc_cat":"1","show_cat_num_articles_cat":"1","num_leading_articles":"1","num_intro_articles":"4","num_columns":"2","num_links":"4","multi_column_order":"0","show_subcategory_content":"0","show_pagination_limit":"1","filter_field":"hide","show_headings":"1","list_show_date":"0","date_format":"","list_show_hits":"1","list_show_author":"1","list_show_votes":"0","list_show_ratings":"0","orderby_pri":"order","orderby_sec":"rdate","order_date":"published","show_pagination":"2","show_pagination_results":"1","show_featured":"show","show_feed_link":"1","feed_summary":"0","feed_show_readmore":"0","sef_advanced":0,"sef_ids":1,"custom_fields_enable":"1"}

Heb je dat gedaan, druk dan op de knop start.

Ga naar de backhand van je joomla website,

Ga dan eerst naar Systeem > Wis Cache > van de backhand zoals van de website gedeelte.

Heb bij toeval bij de plugins de SEF ingesteld, die moet je leeg maken en dan opslaan.

Ga nu naar de voorzijde van je website, refrech de pagina, en ga dan naar een artikel en kijk dan eens in je adresbalk

Als het goed is zal dus nu de url er zo ongeveer uit moeten komen te zien

nieuwsberichten.eu/nieuws/binnenland/ong...ivd-opcw-hack-claims


MAAK ALTIJD EERST EEN BACKUP, VOORDAT JE ERGENS AAN GAAT BEGINNEN

En als dat allemaal niet wil lukken, staat er ook nog een .zip bestandje bij deze topic.
Bestand uitpakken, en opladen naar de root, hij komt dan vanzelf op de juiste plaats terecht.

Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
21 okt 2018 08:54 #17914 door Leen
Beantwoord door Leen in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
Hallo Joop,
Ik wil je niet teleur stellen maar wat je hier boven beschrijft doet
De Joomla! versie 3.8.13 dus echt zelf als je bij.
Administrator Menu gedeelte > Inhoud > Artikel > rechts boven in de opties knop dan tabblad Intergratie
de URL routeren op Vernieuwd zet en knop Verwijder ID's uit URL's op Ja zet.
Ik heb dat diversen keren controleert en geprobeerd.
Dus denk ik dat er mogelijk bij jou als dat niet zo is een beveiliging actief is die dat dan tegen houd
htaccess of een extra extensie.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
21 okt 2018 09:20 #17915 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]

Wat joomla ermee doet moeten ze zelf maar weten, ik heb mijn best gedaan om er een melding van te maken waarop gewoon niet gereageerd wordt.

Joomla zijn wij allemaal ;-)
Ter info: Hier heeft @JoopMantel# zijn probleem in de Tracker gemeld.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 okt 2018 10:59 #17916 door Youll
Beantwoord door Youll in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
Nogmaals: dit is geen bug! Je doet gewoon ergens iets niet goed. Ofwel zoals de Engelsen zo mooi zeggen: PEBCAK
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 okt 2018 13:02 #17918 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
@Youll#

WOW, heb jij dan het eens opnieuw een joomla geïnstalleerd, voor de afgelopen maand??

Nou Leen zoals ik hebben apart van elkaar tig Joomla's geïnstalleerd, en wij beide komen op het zelfde conclusie

HOME, werkt niet na een nieuwe installatie, je krijgt een 404 of een leeg scherm
Nadat ik de HOME heb verwijderd, moet ik een nieuwe maken, het probleem is opgelost dan.

Dan een nieuw menu Item "Nieuws" taal instellen op Nederlands.
Het volgende menu-item sub "nieuws in het binnenland" en stel ook de taal Nederlands in
Het volgende menu-item "Buitenlands nieuws" en stel ook de taal Nederlands in

Voordat u begint met het maken van menu's, artikelen en categorieën. U moet eerst alle instellingen van joomla correct hebben.

Systeem> Globale configuratie> op het eerste tabblad moet het volgende zijn ingeschakeld

1 - Hernoem het htaccess-bestand.
2 - Zoekmachine-vriendelijke URL's "JA"
2 - Gebruik URL Herschrijven "JA"

Inhoud> Artikelen> Opties> integreren

1 - URL-routering "Modern"
2 - ID's van URL's verwijderen "JA"

plugins

Extensies> plugin> Systeem - Taalcode ingesteld op "nl-NL"

Extensies> plugin> Systeem - Taalfilter
1 - Taalkeuze voor nieuwe bezoekers "Taal van de site"
2 - Automatische taalverandering "JA"
3 - Associaties "JA"
4 - Alternatieve metatags toevoegen "YES"
5 - Toevoegen x-standaard metatag "YES"
6 - x-standaard Taal "Nederlands (nl-NL)"
7 - URL-taalcode "JA" verwijderen
8 - Cookie Lifetime "Sessie"

Extensies> Taal (talen)

1 - Talen: Geïnstalleerd (beheerder) ingesteld op "Nederlands (nl-NL)"
2 - Talen: geïnstalleerd (site) "Nederlands (nl-NL)"

Nu komt het
Zodra u naar de voorpagina gaat en een artikel wilt bezoeken, ziet u geen zoekmachine-vriendelijke URL's

Als ik de nieuw gemaakte 'menu-items', '** Nieuws'> 'binnenlands nieuws' en 'Buitenlands nieuws **' over taalselectie in menu's plaats, zijn alle URL's zoekmachinevriendelijke URL's

Dit zijn GEEN zoekmachine-vriendelijke URL's, maar dit krijg ik als ik de menu-items instel in de taal "Nederlands (nl-NL)"

nieuwsberichten.eu/?view=article&id=212:explosie-treft-damascus-vliegbasis-munitiedepot&catid=16

Nou dit is een schone URL nieuwsberichten.eu/opzet/nieuwsberichten/buitenland-nieuwsberichten/explosie-treft-damascus-vliegbasis-munitiedepot

meertalige site "NEE"

Vertel me eens, wat heb ik hier verkeerd ????

Ik weet tenminste dat 1 instelling uit dit gehele lijstje niet ingesteld hoefd te worden, als je site op de juiste taal ingesteld staat.
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
21 okt 2018 14:53 #17919 door margriet
Beantwoord door margriet in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]

WOW, heb jij dan het eens opnieuw een joomla geïnstalleerd, voor de afgelopen maand??

Ter info: ik installeer er gemiddeld 2 per week en kan je probleem ook niet reproduceren.
Discussie gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 okt 2018 17:47 #17920 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
Maar goed even dit ter info vanuit de eerste topic die ik heb aanmaakt

In dat gedeelte staat zeer veel informatie, om te achterhalen waar de fout vandaan komt.

Laten het voorbeeld

Menu Items Aanmaken

Nu is het tijd om Menu Items aan te maken, zoals dat gebruikelijk is, zet men de nieuwe Menu Item op de taal van het land waar je vandaan komt.


Zodra men geen meertalig website hebt, dan behoefd men niet de taal toe te voegen in de menu's zoals in categorieën. Je zou bijvoorbeeld alle menu-items op "alle" kunnen zetten, en dat laatste ook bij de categorieën.

Wederom meertalig website
Als je website NIET meertalig, dan hebt u de plug-in voor taalfilter niet nodig.
Dit laatste geld ook voor de Taalcode, die ook niet ingesteld behoefd te worden.

In de Kort samengevat, heb ik zelfs het nogmaals beschreven over de taal instelling van menu Items.

Stelt men de taal in bij de aangemaakt menu Items, dan worden de URL's niet Zoekmachinevriendelijk

Stelt men alle menu items is, op ALLE talen, dan worden de URL's WEL Zoekmachinevriendelijk


Menu Items aanmaken
Bij menu items aanmaken, staat bij de tabblad "meta" een extra optie " Beveiligen" dit zoals beschreven wordt, zet je die aan zodra je website over https beschikt. Nou beschikt mijn website over https, echter daar zit een adertje onder het gras die net afwijkt van een andere https verkrijgen.

Hoeveel Joomla's je ook hebt geïnstalleerd per dag/week/maand of jaar, dan had je kunnen weten wat er in de eerste topic stond beschreven. Een losse antwoord geven, kan iedereen wel, echter dat was zonde van mijn tijd. Wanneer je actief mee wilt doen om om een probleem op te lossen, had je beter met een eventuele oplossing gekomen.


Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
21 okt 2018 19:53 #17921 door margriet
Beantwoord door margriet in topic BUG gevonden [Menu Items Taal]
Zolang jij blijft volhouden dat het een bug is en niet het gevolg van jouw acties zal het denk ik, voor wie dan ook, lastig worden om je te helpen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena