direct inloggen via unieke url

  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
17 okt 2019 11:47 #20118 door Patrick
direct inloggen via unieke url werd gestart door Patrick
Kan ik een gebruiker een link toesturen die direct wijst naar een pagina die achter een inlog zit en waar vervolgens de inlognaam wordt getoond?

Dus bv patrick logt in en er komt hallo Patrick te staan op de pagina.

Wie helpt mij op weg?
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
17 okt 2019 12:01 #20119 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Moet die gebruiker dan niet ingelogd zijn op het moment dat-ie de pagina wil bekijken?

Wat gebeurt er als je het menu-item of het artikel van de directe link op "geregistreerd" zet? Dan zou je toch eerst een inlogscherm krijgen, waarna de gebruiker wordt doorgelinkt?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
17 okt 2019 12:10 #20120 door Leen
Beantwoord door Leen in topic direct inloggen via unieke url
Heb deze link al tegen gekomen misschien wat je zoekt ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
17 okt 2019 13:07 #20121 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic direct inloggen via unieke url
Via het scannen van een qr-code die per klant uniek moet zijn, zou ik direct willen inloggen en op een geregistreerde pagina terecht willen komen. Daarop moet een welkom komen met "Hallo <inlognaam>". Helemaal leuk zou zijn als ik de inlog ook in een excel-bestand kan opslaan. Zodat ik kan zien wie er gebruik heeft gemaakt van de QR-code.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
17 okt 2019 13:16 #20123 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Wat betekent "direct inloggen"? Dat die gebruiker niet meer zijn of haar inloggegevens hoeft in te vullen?
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 okt 2019 15:28 #20124 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic direct inloggen via unieke url
Hoi Patrick, ik heb deze constructie met QR codes en Excel wel gemaakt. Kan ik je wel een keer over bijpraten. Echter, via de QR code komt degene die scant altijd op een 'publieke' pagina. De constructie via de inlog via url ken ik niet (en lijkt me ook onveilig) maar ik sta overal open voor!

Ik kwam wel dit tegen: extensions.joomla.org/extension/scan-to-login/ Wellicht te combineren met een verwijzing naar een specifieke pagina?
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
17 okt 2019 15:30 #20125 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
"Onveilig" was ook meteen mijn eerste associatie. Maar het is wel een leuke uitdaging :)
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 okt 2019 15:58 #20126 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic direct inloggen via unieke url
Deze is wel interessant. In het antwoord wordt verwezen naar deze plugin. Wellicht dat dat werkt.

Ik heb het zelf niet getest. Als ik er tijd voor heb zal ik dat eens doen en bekijken of dat te combineren valt met de eerder genoemde QR code.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
17 okt 2019 16:53 #20127 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic direct inloggen via unieke url
Oh wat ben ik blij met jullie ;-)
Kwestie veiligheid kunnen we even achterwege laten, de pagina bevat geen persoonlijke gegevens, anders dan een naam.
Ik dacht de inlog en het wachtwoord, wat eenmalig wordt gebruikt in de url te kunnen verwerken en deze te "verbergen" in een QR code.
Als ik naar de inlog-url kijk zie ik het volgende:
domain.com/index.php?option=com_users&view=login

Is er een mogelijkheid om hier de user en het wachtwoord in te krijgen, automatisch in te loggen en deze te gebruiken als link in een QR-code.
Ik ga straks de linkjes van jullie bekijken.
Wordt vervolgd.

Update:
@job de voorgestelde plugin werkt niet. De username en het paswoord lijken te worden opgehaald uit de acymailing userstabel. Daar ik geen gebruik maak van acymailing werkt dit niet.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
21 okt 2019 11:13 #20142 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Als het alleen om een gepersonaliseerde pagina gaat, heb je misschien geen gebruikersregistratie nodig.

Je kunt een tabel aanmaken in je database waar je de informatie per persoon opslaat en er een uniek token aan koppelen. Dat unieke token zet je in je QR-code-link.

Vervolgens laat je in de gepersonaliseerde pagina de informatie ophalen op basis van dat unieke token.

Wil je wel met gebruikers werken, dan kan dat token overigens ook een custom user field zijn, net als de andere informatie.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena