direct inloggen via unieke url

  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 okt 2019 11:20 #20143 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic direct inloggen via unieke url
Interessant Anja! Is het een idee een testomgeving op te zetten om dit eens uit te proberen? Wat vindt jij Patrick?
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
21 okt 2019 11:34 #20144 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Of we kijken gewoon mee op Patricks testomgeving :)
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
23 okt 2019 10:34 #20164 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic direct inloggen via unieke url
Tsja, wil er toch wel even naar kijken of het gaat lukken. Het betreft dus 1 pagina die gekoppeld zit aan een database waarbij elk record wordt opgeroepen aan de hand van een uniek nummer in de url. In het record heb je dan een uniek nummer en bv een naam, zeg Jan. Als jan via de unieke code naar de pagina gaat moet de pagina gegenereerd worden met het record van Jan. Het lijkt simpel, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet beginnen. De pagina moet dus de database checken alvorens die wordt opgebouwd.
Iemand die mij kan helpen?
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
23 okt 2019 10:43 #20166 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Ik weet alleen hoe het in RSForm Pro moet. Heb je daar wat aan?
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
23 okt 2019 13:40 #20175 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic direct inloggen via unieke url
Tuurlijk, misschien toch maar eens een multiuser versie aanschaffen ;-)

Info moet in database terugkomen.

Alleen zit ik met de url aansturing.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
23 okt 2019 13:54 #20177 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Unieke token zet je in de URL. Dat is in dit voorbeeld "123" en je noemt het token ehm... nou, token. Dan laat je de url na de slash dit neerzetten:

index.php?option=com_rsform&view=rsform&formId=xx&token=123

Op xx vul je het id van je formulier in. Dan is je lelijke link klaar.

Vervolgens laat je het formulier de informatie oppakken uit de database met zoiets als dit:
Code:
// haal value uit url parameter $db = JFactory::getDBO(); $token_id = JFactory::getApplication()->input->getInt('token'); $db->setQuery("SELECT * FROM #__jouwtabel WHERE jouwtokenveld = " . $token_id ); $result = $db->loadObject(); if (!empty($result)) { $formLayout = str_replace('{placeholder1}',$result->veld1,$formLayout); $formLayout = str_replace('{placeholder2}',$result->veld2,$formLayout); }

In plaats van #__jouwtabel vul je de naam van je tabel in.
In plaats van jouwtokenveld vul je de naam in die het tokenveld in de tabel heeft.
Plaats placeholders in je formuliervelden en vul de naam van de placeholders in in plaats van placeholder1 en placeholder 2.
In plaats van veld1 en veld2 vul je de namen van je respectievelijke velden uit de database in. Heb je meer placeholders en velden nodig, kopieer het zinnetje dan en vul het aan.

Om het weer terug naar de database te sturen gebruik je de mapping-functie van RSForm Pro. Die wijst zich vanzelf.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
25 okt 2019 04:09 #20193 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic direct inloggen via unieke url
Goedemorgen Anja,

Dat is precies het juiste antwoord.
Ik ga nog onderzoeken hoe het zit met de avg-regelgeving en hoe we met deze deze om moeten gaan.
Ik laat je weten hoe we dit gaan aanpakken en zal zeker het eindresultaat met je gaan delen.

Mijn dank is weer groot!

Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
25 okt 2019 07:09 #20194 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic direct inloggen via unieke url
Hoi Patrick, je bent er nog niet hè. Want je moet ook nog uitvogelen wat je gaat tonen als er geen token is, en vooral ook hoe je dat gaat tonen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena