Website floept uit

  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 mei 2020 16:20 #21306 door Wouter Turkenburg
Website floept uit werd gestart door Wouter Turkenburg
Code:
Failed to read session data: user (path: /tmp) in /home/iasjco1q/2020iasjnewyork.com/libraries/joomla/session/handler/native.php on line 260

Ineens doet www.2020iasjnewyork.com het niet meer. Zie bovenstaande melding. Volgens Neostrada ligt het aan een Joomla instelling. Maar welke? Php op 7.2 of 7.3 of 7.4: foutmelding blijft hetzelfde.

Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 mei 2020 20:03 #21307 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website floept uit
Hallo Wouter,

vreemd dat je ineens dit probleem hebt.

Je moet nagaan welke aanpassingen je onlangs of weken gelden hebt gedaan, of dat je hosting veranderingen heeft doorgevoerd.

Het kan een rechten probleem zijn of je database gegevens zijn niet meer juist.

Zet ook via FTP je error reporting aan zie voor handleiding deze link
Als je dat hebt ingeschakeld moet je weer naar je site gaan en kijken of er meer foutmeldingen zijn want het kan ook zijn dat een extensie de boosdoener is ;)

Succes ermee.

Groeten Ron :)





Discussie gesloten.
  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 mei 2020 07:47 #21308 door Wouter Turkenburg
Beantwoord door Wouter Turkenburg in topic Website floept uit
Dag Rob,
Dank voor je reactie.
Ik vermoed dat hier de fout zit: het laatste wat ik aan de site heb gedaan is het doorvoeren van een update van een template: Carmen van J51. Ik denk dat dit in de weg zit. Het mooiste zou zijn als ik de site tijdelijk terug kan zetten naar Beez. Hoe doe ik dat? Ik kan niet in de backend. Ik kan wel via cpanel naar bestandsbeheer en daar Carmen verwijderen. Maar kiest de site dan automatisch voor Beez of is dan alles weg?

Alvast dank voor je tips.
Groet, Wouter
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 mei 2020 09:50 #21309 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website floept uit
Hoi Wouter,

Probeer eens je template naam te hernoemen via bestandsbeheer.
Dus j51_carmen hernoem je even naar j51_carmen-old ;)

En kijk dan of je weer in de backend kan en dan selecteer je de standaard beez template even check dan of je frontend weer werkt.

Groetjes Ron :)
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
01 jun 2020 08:33 #21316 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Website floept uit
Voordat je zomaar een template verwijderd moet je eerst de standaardtemplate aanpassen, anders werkt inderdaad de backend/frontend niet meer zoals je schrijft. Dit kun je doen in de tabel #__template_styles
Wat je ook kunt proberen is dezelfde Joomla-versie downloaden van github.com/joomla/joomla-cms/releases en de bestanden uploaden. Op de map "installation" na.
Mocht ook dat niet werken kun je een backup van een paar dagen geleden terugzetten. Als het inderdaad aan de Joomla-installatie ligt zou het dan moeten werken. Anders zit het op serverniveau.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 jun 2020 17:21 #21321 door Wouter Turkenburg
Beantwoord door Wouter Turkenburg in topic Website floept uit
Dag Ron,
Net van deze site, een sub domein, heb ik geen backup gemaakt in Akeeba. Ook de hoster, Neostarda, maakt zo te zien niet automatisch back ups. Lesje geleerd: beter back-uppen.

Echter: het ligt mogelijk toch niet aan het basis template.

Ben in bestandsbeheer op zoek gegaan naar die regel 260 en dit is wat ik zie. Geen idee wat er staat en of er iets verkeerd staat. Zie jij iets raars?
Dank alweer, groet, Wouter
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
01 jun 2020 20:32 #21322 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website floept uit
Hallo Wouter,

je hebt je template via ftp wel hernoemd? En kon je toen wel inloggen in je de backend van je site?

Vriendelijke groeten,

Ron :)
Discussie gesloten.
  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jun 2020 14:08 #21334 door Wouter Turkenburg
Beantwoord door Wouter Turkenburg in topic Website floept uit
Dag Ron,
Ik denk dus niet dat het aan het template ligt. Waarom dan toch her-benoemen? Ben ook niet zo bekend met ftp-en. Ik kan in Cpanel een ftp-account maken, zie ik, en dan krijg ik de bestanden van de website te zien. Maar die zie k ook in bestandsbeheer van cpanel. Daar kan de de website ook herbenoemen.

Dan nog die melding die ik krijg: vergelijk ik regel 260 met die van andere websites die wel werken, dan staat daar exact hetzelfde. Ook een beetje vreemd, vind je niet?
Groet, Wouter
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jun 2020 14:25 #21335 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Website floept uit
Lijkt me ook sterk dat het aan je template ligt. Dan zou je backend in principe wel moeten werken. Ik gok toch op foute databasegegevens in je configuration.php
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 jun 2020 16:55 #21336 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website floept uit
Ik vermoed het ook van niet @Youll dat het aan template ligt maar Wouter meld dat hij alleen template heeft geupdated en verder niks heeft gedaan.

Aan de kant van de hosting zijn ook geen updates geweest dus dan is het raar dat ineens een configration bestand veranderd zou zijn.

Wouter zou me de gegevens toesturen via mail zodat ik een kijkje in zijn site kan nemen dus als ik de oplossing heb dan deel ik hem hier.

Vriendelijke groeten,

Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena