Website floept uit

  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jun 2020 16:03 #21349 door Wouter Turkenburg
Beantwoord door Wouter Turkenburg in topic Website floept uit
Dank voor alle reacties. De website werkt weer. Er was niets mis met de native.php op line 260. Maar wel het wachtwoord in de configuratie.php Die had ik moeten herbenoemen om ook te kunnen gebruiken voor een ander website maar ja, dan staat het verkeerd in de oorspronkelijke site. Nooit geweten dat het zo werkt.

Dus: mijn tip: gebruik voor elke website een aparte gebruiker met een eigen wachtwoord. En schrijf dat op een papiertje!
Discussie gesloten!

Eens kijken hoe dit draadje af te sluiten....
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
06 jun 2020 12:27 #21359 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Website floept uit
Fijn dat het is opgelost Wouter. En dat je het hier terugkoppelt voor eventuele toekomstige gebruikers met eenzelfde probleem.

En schrijf dat op een papiertje!

Dat is een van de onveiligste dingen die je kunt doen met inlogcodes :D Een beter idee is een wachtwoordmanager als Lastpass, Dashlane, 1Password of KeePass. Dan staan al je inlogcodes veilig in een "kluis" en hoef alleen het wachtwoord van die kluis te onthouden.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jun 2020 17:22 #21361 door Wouter Turkenburg
Beantwoord door Wouter Turkenburg in topic Website floept uit
Ha Robert, dank voor je reactie.
Over Last Pass etc. wordt verschillend gedacht. Wat als je de toegang daartoe kwijt raakt?
Dat 'papiertje' van me, zijn zorgvuldig beschreven en bewaarde (thuis en daarbuiten) Moleskine boekjes en agenda's. Het is even wat schrijfwerk waarvoor ik de donkere dagen rond Kerst de tijd voor neem. Ik heb ook nog een stapeltje Psions en andere digitale managers die het hebben opgegeven. Zwarte gaten in mijn verleden als gevolg.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
08 jun 2020 07:03 #21378 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Website floept uit

Over Last Pass etc. wordt verschillend gedacht. Wat als je de toegang daartoe kwijt raakt?

Klopt Wouter, dat was ook mijn angst toen we aan een wachtwoordmanager begonnen. Gelukkig is het nooit gebeurd, maar Lastpass en Dashlane bijv. kunnen je helpen bij het herstel van je wachtwoord:
lastpass.com/forgot.php
support.dashlane.com/hc/en-us/articles/1...ssword-What-do-I-do-

In jouw geval kun je het hoofdwachtwoord alsnog opschrijven in boekjes en agenda's. De andere inlogcodes staan veilig online. Scheelt je tijd met Kerst (leuk voor de familie) :D
En als je het niet online wilt opslaan kun je ook je eigen kluis lokaal opslaan met Keepass: keepass.info

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Wouter Turkenburg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 jun 2020 07:40 #21379 door Wouter Turkenburg
Beantwoord door Wouter Turkenburg in topic Website floept uit
Dag Robert,
Dank voor je uitgebreide toelichting. Ik ga er zeker naar kijken.
Groet, Wouter
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena